ابزار وبلاگ

علمی و آموزشی شهرستان بجنورد - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User
میخی افتاد،
بخاطرمیخی نعلی افتاد،
بخاطرنعلی اسب افتاد،
بخاطراسبی سواری افتاد،
بخاطرسواری جنگی شکست خورد،
بخاطرشکستی مملکتی نابودشد،

وهمه ی اینهابخاطرکسی بودکه میخ راخوب نکوبیده بود.

دوستان ,برادران,هموطنان
بیایید هرکدام کارمان را درست انجام دهیم

--


[ جمعه 91/4/16 ] [ 8:44 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

آیا می دانستید ناخن ها می توانند گویای سلامت و یا عدم سلامتی بدن ما باشند؟ علایم وجود مشکلاتی در قلب، ریه و کبد می توانند خود را بصورت سفیدی، کبودی و یا ناهمواری در ناخن آشکار سازند. هر چند که مشاهده یک عامل جدید ممکن است اجباراً نشانه ای از بروی یک بیماری خاص نباشد، اما بد نیست با علائمی که در شکل و رنگ ناخن ها پدیدار می شوند، آشنا شوید.

nails-and-health-salemzi
ادامه مطلب...
[ جمعه 91/4/16 ] [ 2:16 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

در کنار گسترش روز افزون کاربران اینترنت و همچنین تسهیل شدن امور عادی بشر بواسطه استفاده از اینترنت، همواره مجرمین با سو استفاده از اعتماد عمومی مردم و با تطبیق خود با ویژگی­های محیط و ابزار روز، در جهت اقدامات و اهداف مجرمانه حرکت می­کنند.

در کنار سو استفاده ­ها و جرایم سایبری در حوزه اجتماعی و سیاسی، جرایم سایبری در حوزه اقتصادی پیشرفت­های قابلا توجهی به خود دیده است که بنابر آمار رسمی کشورهای غربی به خصوص آمریکا، جرایم سایبری در حوزه اقتصاد از رتبه بالایی برخوردار است.

از سوی دیگر، با توجه به رشد این آمار، پنتاگون در کنار دفاع سایبری در حوزه سیاسی و نظامی، استراتژی مقابله با کلاهبرداری آنلاین را نیز از اولویت­های خود اعلام می­کند.

با توجه به اهمیت موضوع، هشدارهای نهادهای مسئول به خصوص پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (پلیس فتا) درباره انواع جرایم سایبری، ما با معرفی چند نوع از جرایم سایبری و یا کلاهبرداری آنلاین درصدد اطلاع رسانی و بررسی مشکلات اجتماعی ناشی از این جرایم، در سطح جامعه است.


 

آشنایی با کلاهبرداری شایع در اینترنت به نام (Phishing)

فیشینگ روشی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16 رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند. شبکه های اجتماعی، سایت های حراجی و درگاه های پرداخت آنلاین نمونه ای از ابزار های الکترونیکی ارتباطات می باشند.


 


 

کلاهبرداری فیشینگ از طریق ایمیل ها و پیام ها صورت می پذیرد و قربانیان به صورت مستقیم اطلاعات حساس و محرمانه خود را در وب سایت های جعلی که در ظاهر کاملا شبیه وب سایت های سالم و قانونی می باشد وارد می نمایند. حقه ی فیشینگ یکی از تکنیک های مهندسی اجتماعی برای فریب کاربران می باشد که علی‌القاعده از ضعف امنیتی یک وب سایت برای انجام عملیات مجرمانه خود استفاده می کنند؛ برای اولین بار حقه ی فیشینگ در 1987 تعریف شد و اولین باری که واژه فیشینگ برای نام گذاری این واژه استفاده گردید، سال 1996 بود.

جالب است بدانید phishing نوع دیگر کلمه   fishing (ماهیگیری) است همانند خیلی از کلمات که در علوم رایانه ای به شکل مخفف یا دگرگون شده ای از کلمات دیگر به کار می روند. برای مثال لغت phreak که از ترکیب phone freak به معنای استراق سمع تلفنی گرفته شده است. با این توضیحات شاید بتوان phishing را سرقت اطلاعات اینترنتی با یک سایت قلابی ترجمه کرد.


ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 9:34 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

اگر شما هم کارتان دائما با کامپیوتر سروکار دارد، مطمئنا با دردهایی همچون گردن‌درد، سوزش یا خستگی چشم و گاهی هم سردرد آشنایی دارید. در این ایمیل قصد داریم روش‌هایی برای جلوگیری از خستگی و آسیب به چشم هنگام کار کردن با کامپیوتر را آموزش دهیم.

وضعیت قرارگیری مانیتور خود را تنظیم کنید

تنظیم صحیح وضعیت قرارگیری مانیتور می‌تواند خستگی چشم را به میزان زیادی کم کند. مانیتور باید به گونه‌ای قرار گیرد که فاصله آن از چشم شما بین 50 تا 75 سانتی‌متر باشد.

ضمنا بالاترین قسمت مانیتور باید هم سطح و در راستای چشم شما باشد. به گونه‌ای که نگاهتان هنگام کار با مانیتور باید رو به پایین باشد نه بالا.

 

نورپردازی را به درستی تنظیم کنید

منظور از نورپردازی، تنظیم نور مانیتور نیست. منظور تنظیم نور محیطی اتاق است. نورهای فلورسنت در شرکت‌ها به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازتاب این نور در مانیتور باعث خستگی چشم شما می‌شود.

نور خانه یا شرکت هیچ گاه نباید از روبرو یا پشت سرتان به صورت مستقیم به نمایشگر بتابد. چراکه به این ترتیب چشم شما خسته می‌شود.

بهتر است به جای نور مهتابی از چراغ‌های رومیزی استفاده کنید و آنها را طوری تنظیم کنید که از کنار به صورت غیر‌مستقیم به مانیتور بتابد.

 

از قانون 20-20-20 استفاده کنید

هر 20 دقیقه به یک شی که در فاصله حداقل 20 فیتی (6 متری) شما قرار دارد، 20 ثانیه نگاه کنید.

این راه همچون ورزشی برای چشم شما بوده و چشم شما را از آسیب دیدن و خستگی در امان می‌دارد. اگر فراموش می کنید که هر 20 دقیقه این کار را انجام دهید، برنامه استراحت چشم را روی سیستم ویندوزی یا مک خود نصب کنید.

 

از عینک‌های مخصوص کار با کامیپوتر استفاده کنید

نور مصنوعی حاصل از لامپ‌ها به اضافه نور مانیتور و همچنین نور طبیعی محیط، به چشم شما فشار می‌آورد. پس بهتر است به روشی جلوی این همه نور را بگیرید.

بهترین راه برای جلوگیری از ورود این حجم نور به چشم شما، استفاده از عینک‌های مخصوص کامیپوتر یا Gunnar است. این عینک‌ها مجهز به شیشه‌های کمرنگ زرد هستند و نور آبی ساتع شده از مانیتور را خنثی می‌کنند.

این عینک کمی درشت‌نمایی نیز می‌کند و امکان مطالعه متون را ساده‌تر می‌نماید. قیمت عینک Gunnar معادل 80 دلار است.

 

تنظیمات را طوری تغییر دهید که چشمتان اذیت نشود

زمانیکه وسایل شما در قسمت‌های مختلف میز کارتان گسترده شده، چشم شما با نگاه کردن به هریک از آنها، دائما در حال تنظیم کردن خودش است. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است وسایلی که بیشتر به آنها نگاه می‌کنید را در یک راستا و نزدیک به هم قرار دهید. به طور مثال، کیبورد خود را کاملا به مانیتور نزدیک کنید تا زمانیکه نگاهتان دائما از کیبورد به مانیتور تغییر می‌کند نیاز به تنظیم نداشته باشد و کمتر خسته شود.


[ سه شنبه 91/3/16 ] [ 9:46 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

برای کاربران ویندوز –  دوست دارید کامپیوتر سریعتر و آماده بکارتری داشته باشید؟ نکاتی که امروز بیان می‌کنیم ترفندهای کوچکی هستند که تاثیرات بزرگی در کارایی و سرعت سیستم شما خواهند گذاشت. همه کامپیوترهایی می‌خوان که کارهایی رو بکنه که اونها می‌خوان! کامپیوترهای نو اینکار رو به خوبی انجام می‌دن! سریع هستند و سریع به درخواست شما پاسخ می‌دن و… اما بعد از استفاده زیاد از کامپیوتر و تغییر ندادن سیستم عامل مشکلات چهره خودشان را نشان می‌دهند و حتی به هنگ کردن بین فعالیت‌ها هم می‌رسند! الان خیلی از ما جیب چندان پری نداریم که به دنبال خرید سیستم جدیدی باشیم (شما که جیبتون پره برای ماهم دعا کنید!) پس با ما باشید تا نکاتی را مطرح کنیم که می‌تواند تاثیر خوبی در سرعت اجرایی کامپیوترتان داشته باشد.

نکته شماره 1: اولین نکته که توجه و عمل به اون برای خیلی‌ها سخته اینه که میانبرها و مخصوصا فایلهای درون دسکتاپ را پاک کنید و آن را خالی نگه دارید. دسکتاپ خودتون رو تمیز نگه دارید. اگه ممکنه از هیچ میانبری هم برای برنامه ها استفاده نکنید و برای اینکار از منوی استارت استفاده کنید.

نکته شماره 2: درایو C یا درایوی که سیستم عامل ویندوز روی آن نصب کردید را تمیز و دفرگ شده نگه دارید. توصیه می‌کنم از نصب برنامه‌ها و بازی‌ها برروی این درایو نیز خودداری کنید، چرا؟ چون این پارتیشن فایل‌های مهم سیستم عاملی را در خودش نگه داری می‌کنه و همچنین از اون برای حافظه مجازی هم استفاده می‌شه پس چه بهتر که تروتمیزتر و خالی‌تر باشه.

نکته شماره 3: از امکانات و ویژگی‌های ویژوالی و بصری کمتری استفاده کنید. یعنی چه؟ یعنی از گجت‌های کمتری استفاده کنید که خودشون باعث استفاده از حافظه بیشتر هستند. همچنین یک تم ساده و شیک استفاده کنید، اونقدر سختگیر نیستم که بگم فضای ویندوزتون رو به فضای کلاسیک ویندوز 98 دربیارید اما میتونید این کار رو هم بکنید icon biggrin 15 ترفند برای داشتن کامپیوتری سریع و آماده تم‌های انیمیشنی و اسکرین سیورهای سنگین با امکان تغییر پس زمینه ویندوز از حافظه شما استفاده بیشتری خواهد کرد پس اونهارو فراموش کنید و از امروز خاص باشید!

نکته شماره 4: اگر دستتون به دهنتون می‌رسه و اینترنت پرسرعت دارید تاریخچه وبگردی و فایل‌های آفلاین و کوکی‌هارو پاک کنید. اما اگر اینترنت معمولی که اسمش پرسرعت هست اما در واقع نیست دارید این مرحله رو انجام ندید چون بعدا در لود صفحات وب دچار حرف پرانی به بنده خواهید شد!

نکته شماره 5: همیشه و همیشه آنتی ویروس خودتون را بروز نگه دارید. ورود وارم‌ها (کرم‌ها) و ویروس‌ها به قدری از سرعت کامپیوتر و فعالیت‌های شما کم خواهد کرد که نگو! وارم‌ها همیشه درحال تکثیر خودشون هستند و همین کار باعث میشه فضاهای آزاد از بین بروند و البته فعالیت‌های اونها از حافظه اصلی هم کم خواهد کرد.

نکته شماره 6: پاک کردن پوشه temp و tmp رو برای خودتون به عادت تبدیل کنید.

نکته شماره 7: از Disk Defragmenter و Disk Cleanup در بازه‌های زمانی استفاده کنید.

نکته شماره 8: یک توصیه برادرانه هم از من داشته باشید که از برنامه‌های دیسک کلینر اضافی و اینجور حرفها استفاده نکنید مگر اینکه مطمئن باشید برنامه معتبر هست و از جای معتبری هم دانلود کنید. درسته که اونها کارهای مختلفی مثل پاک کردن فایل‌های اضافه و… انجام می‌دن اما معمولا کاربرها بطور دستی هم این امکان رو دارند که خیلی از این فعالیت‌هارو بدون نصب برنامه اضافه انجام بدهند.

نکته شماره 9: بعد از نصب هر برنامه، مقداری از فضای هارد شما اشغال خواهد شد، جدای از آن کلیدهایی در رجیستری نیز برای برنامه اضافه خواهد شد؛ توصیه می‌کنم از برنامه‌هایی که استفاده‌ای از آن نخواهد شد ویا فقط 3 مرحله نصب تست خلاص برای آنها درنظر گرفتید را نصب نکنید چون حتی بعد از حذف این نرم افزارها کلیدهایی از آنها در رجیستری باقی خواهد ماند که باعث مشکلاتی در عملکرد سیستم عامل خواهند شد.

نکته شماره 10: پوشه Recent را غیرفعال کنید و برنامه‌هایی که از میانبرهای Recent نیز استفاده می‌کنند را از میانبرها خالی کنید. معمولا کمترین استفاده از این میانبرها می‌شود (حداقل برای من که اینطور است) که البته برای لیست کردن آنها مقداری حافظه مصرف خواهد شد!

نکته شماره 11: استارت آپ ویندوز را از هربرنامه اضافه خالی کنید. برای اینکار نیازی نیست که نرم افزار جداگانه نصب کنید تنها کافیست در منوی استارت (یا گزینه Run) عبارت msconfig را تایپ و اینتر بزنید تا به تنظیمات دسترسی داشته باشید.

نکته شماره 12: Recycle Bin را خالی کنید.

نکته شماره 13: برای کپی کاری و عملیات اینچنین از TeraCopy استفاده کنید. نترسید نگفتم اصلا برنامه‌ای نصب نکنید! این برنامه امتحان شده و در سرعت عملیات کپی تاثیر دارد.

نکته شماره 14: “Adjust for best performance” را در System Properties انتخاب کنید. البته اگر ظاهر الان ویندوزتان برایتان اهمیت ندارد!

نکته شماره 15: از سیستم شخصیتان خودتان استفاده کنید یا لااقل مراقب موارد بالا باشید و با کسی که خواست سیستمتان را کم سرعت کند برخورد کنید! فرهنگ سازی کنید، درباره نکاتی که گفته شد صحبت کنید. سلام مارو هم بهشون برسونید!


[ چهارشنبه 91/3/10 ] [ 1:48 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

سعی کنید در هنگام خرید به خصوصیات زیر در دستگاهی که می‌خرید توجه کنید:

1)بدنه: بدنه اکثر تردمیل های موجود در بازار مقاوم و محکم بوده و مدل های مختلف بیشتر در طراحی با هم متفاوت هستند، پس بدنه تردمیل چیزی نیست که نگران آن باشید.

2)موتور تردمیل: موتور تردمیل یکی از نکاتی است که باعث تفاوت قیمت در تردمیل های مختلف می شود. تردمیل ها با قدرت موتور سنجیده می شوند، که مقدار آن از 1 اسب بخار تا 6 یا 7 اسب بخار متغیر است. موتور تردمیل نیروی لازم را به تردمیل انتقال می دهد تا تسمه به حرکت درآید. معمولا هر چه قدرت موتور بیشتر باشد قیمت تردمیل گران تر می شود. اگر به فکر خرید تردمیل برای منزل خود هستید، بسته به وزن افرادی که از تردمیل استفاده می کنند، سرعتی که موقع استفاده از تردمیل می خواهید و مهمتر از همه میزان پولی که برای خرید تردمیل در نظر گرفته اید.


3)سرعت تردمیل: حداکثر سرعتی که از تردمیل استفاده می کنید چقدر است ؟ می خواهید بر روی تردمیل راه بروید یا بدوید ؟ یا هر دو ؟ این ها چیزهایی است باید قبل از خریدن تردمیل از خود بپرسید. سرعت تردمیل های مختلف بانی اسپرت را می توانید با کلیک بر روی جزییات بیشتر هر کالا در مشخصات آن مشاهده نمایید.


4)تحمل وزن تردمیل: هر تردمیلی بسته به قدرت موتور و تسمه و ... تحمل وزن مشخصی را می پذیرد. باید قبل از خرید بدانید، حداکثر وزن استفاده کنندگان تردمیل چقدر است ؟

 

5)ایمنی در حرکت:بعضی از تردمیل‌ها دارای گیره‌ای هستند که با اتصال به لباس ایمنی شما را در حین حرکت تضمین می‌کنند، به‌طوری که اگر در هنگام راه‌رفتن یا دویدن تعادل خود را از‌دست بدهید با تکان ناگهانی شما گیره از لباس کنده شده و دستگاه به‌طور اتوماتیک خاموش می‌شود.


6) SDS یا اثر ضربه گیر : برخی از تردمیل های جدید دارای قابلیتی است که مانع از آسیب به زانو و مفاصل هنگام استفاده از آن می شود. این قابلیت برای افرادی که دارای زانو درد یا درد مفاصل هستند حایز اهمیت است.
 


7)تنظیم شیب تردمیل: شیب برخی از تردمیل ها قابل تغییر است، برای اینکه هنگام استفاده احساس پیاده روی در سربالایی را داشته باشید، این ویژگی در بعضی دستی و در برخی دیگر خودکار می باشد. حتی در برخی تردمیل ها هنگام استفاده در برنامه از پیش تعیین شده، شیب آن به طور خودکار تغییر می کند.



8)صفحه LCD تردمیل: یکی از پارمتر های مهم در قیمت یک تردمیل، امکانات صفحه کنترل است. LCD های مختلف از نشان دادن سرعت و کالری مصرفی و ضربان قلب گرفته تا پخش فایل موزیک و حتی قابلیت پخش فیلم و اتصال به دی وی دی هنگام استفاده را دارا می باشند.

 

 


9) امکانات اضافی تردمیل: اگر شما از آن دسته از خریداران هستید که به امکانات اضافی دستگاهی که می خرید اهمیت می دهید، این بخش برای شما جالب خواهد بود. تردمیل های جدید دارای امکانات جالب و کابردی بسیار می باشند. این امکانات اضافی شامل: ماساژور ، دمبل های اضافی حرکات ورزشی، مانیتور نمایشگر ضربان قلب، درجه شیب، برنامه های خودکار از پیش تعریف شده،
سیستم اندازه گیری دقیق چربی بدن ، سیستم خنک کننده بدن ورزشکار، تست سلامتی، ورودی Audio جهت وصل Mp3 و باند پخش صدا،  سیستم تاشو و بسیاری امکانات دیگر که می توانید در جزییات هر تردمیل در بانی اسپرت ببینید.

 

10) فضای منزل شما: اگر دارای محدودیت در فضای منزل هستید، از تردمیل هایی استفاده کنید که دارای قبلیت تاشو هستند، با اینکار تردمیل شما تا 70%  فضای کمتری اشغال می کند.

 

 

11) کشور سازنده: برخی از افراد حساسیت خاصی روی کشور سازنده دستگاهی که خریداری می کنند، دارند. اکثر تردمیل های  موجود در بازار ایران ساخت کشورهای تایوان، چین، کره، اسپانیا، فنلاند می باشند. این پارامتر تاثیر بسزایی در قیمت تردمیل خواهد داشت که همیشه باعث افزایش کیفیت نیست. نکته ای که بیشتر حایز اهمیت است، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش تردمیلی است که خریداری می نمایید. تمامی تردمیل های بانی اسپرت دارای گارانتی اورجینال شرکت سازنده می شد که در جزییات کالا قابل مشاهده است. برندها و کشورهای سازنده و گارانتی آن در زیر قابل مشاهده است.

 
12)قیمت: البته قیمت همیشه تعیین کننده نیست، پیشنهاد می کنیم به جای دیدن قیمت های مختلف، پارامتر های بالا را در نظر گرفته و بر روی مشخصات دستگاهی که مناسب شماست تمرکز نمایید. ممکن است با دیدن همه مدل های تردمیل در بانی اسپرت، بتوانید گزینه مناسب تر با قیمت بسیار کمتر را بیابید  و مابقی مبلغی را که در نظر گرفته اید، ذخیره نموده یا صرف خرید ماساژور یا دستگاه ورزشی دیگری کنید که در کنار تردمیل استفاده نمایید.


[ چهارشنبه 91/3/10 ] [ 9:36 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

1) سیستم دوچرخه ثابت : سیستم تمامی دوچرخه ثابت های بانی اسپرت از نوع مگنتیک بوده که نسبت به مدل های قدیمی، راحتی بیشتر و کیفیت بالاتری را دارا می باشند.

2) درجات تنظیم سرعت : هنگام استفاده از دوچرخه ثابت شما می توانید میزان سختی رکاب زدن را تعیین نمایید ( امکانی شبیه به دنده سبک و سنگین در دوچرخه های ورزشی ). این ویژگی در برخی از دوچرخه ثابت ها به طور دستی و در برخی دیگر از طریق نمایشگر دوچرخه، قابل تغییر است. در برخی از مدل ها که دارای برنامه ورزشی از پیش تعیین شده می باشد، میزان مقاومت حین رکاب زدن به طور خودکار تغییر می کند.

3)برنامه ورزشی خودکار: برخی از دوچرخه ثابت های پیشرفته دارای برنامه ورزشی از پیش تعیین شده است، به این معنی که میزان کالری مصرفی در هر دوره، ضربان قلب هماهنگ و میزان سختی رکاب زدن را به طور خودکار کنترل می نماید.

4) امکانات نمایشگرهای: مانند تمامی دستگاه های ورزشی دیگر، یکی از پارامترهای تعیین کننده قیمت، امکانات و پیشرفته بودن نمایشگر دوچرخه ثابت می باشد. نمایشگر های مختلف از نمایش سرعت، ضربان قلب، کالری مصرفی و مسافت تا قابلیت برنامه ریزی ورزشی، نمایش بازی ، نمایش شما به صورت انیمیشن و .... می باشد.

5) تنظیمات صندلی، ارتفاع و فرمان : اگر قرار است افراد مختلفی از دوچرخه ثابت شما استفاده نمایند، بهتر است دوچرخه ای خریداری نمایید که تنظیمات آن قابل تغییر باشد. قابل تغییر بودن هر یک از موارد مذکور، باعث تغییر در قیمت دوچرخه ثابت شما می شود.

6) تحمل وزن : اکثر دوچرخه ثابت های بانی اسپرت تا وزن 105 کیلوگرم را پشتیبانی می کنند، ولی اگر استفاده برای وزن بالاتری را در نظر دارید، بهتر است به این ویژگی دوچرخه در جزییات بیشتر دوچرخه ثابت ها، توجه بیشتری نمایید.

7) جابه جایی : اگر می خواهید هنگام استفاده از دوچرخه ثابت مکان آن را در منزل تغییر دهید، مثلا جلوی تلویزیون یا پنجره یا و ... تغییر مکان دهید، بهتر است دوچرخه ای بخرید که دارای پایه های چرخ دار باشد.

8) کشور سازنده : دوچرخه ثابت های موجود در بانی اسپرت ساخت کشورهای اسپانیا ، چین، فنلاند و تایوان می باشند که لیست آن در زیر آورده شده است. مهمتر از کشور سازنده گارانتی و خدمات پشتیبانی کالایی است که خریداری می نمایید. کلیه دوچرخه ثابت ها بانی اسپرت دارای گارانتی و خدمات شرکت واردکننده آن در ایران می باشد که در جزییات کالا ذکر شده اند.

9) قیمت : متناسب با امکانات و موارد مذکور در بالا، قیمت دوچرخه ثابت ها مشخص شده اند. در بانی اسپرت می توانید در بازه قیمتی 150 هزار تومان تا 1میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان، دوچرخه ثابت مناسب خود را بیابید. لازم به ذکر است کلیه قیمت ها در بانی اسپرت از 5 تا 30 درصد پایین تر از قیمت فروشگاه ها بوده و ضمنا حمل و نصب رایگان در تهران و حمل رایگان به شهرستان ها(پس از واریز نقدی در شهرستان ها)  هدیه بانی اسپرت به خریداران گرامی می باشد

دوچرخه ثابت


[ چهارشنبه 91/3/10 ] [ 9:34 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

یش فروش رانا از روز دوشنبه هشتم خرداد آغاز شده است.عبداله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: خودروی رانا  با قیمت کم‌تر از 15 میلیون تومان به بازار عرضه می شود.

وی به شرایط ویژه پیش فروش خودروی رانا اشاره کرد و اظهار داشت: متقاضیان می توانند با پیش پرداخت 10 میلیون تومان نسبت به ثبت نام خودروی رانا در نمایندگی های مجاز اقدام کنند.


  نوع موتور    1.6 لیتر - TU5JP4L4    
  حجم موتور (cc)    1587    
  حداکثر توان موتور (hp)    110 در 5800    
  حداکثر گشتاور (Nm)    142Nm@4000 rpm    
  نسبت تراکم     10.5:1    
  تعداد سوپاپ    16    
  نوع سوخت    بنزین با اکتان 95    
  استاندارد حد آلایندگی     Euro-III-IV-V    
  سیستم انتقال قدرت    دستی    
  ترمز ضدقفل    ABS    
  ترمز جلو    دیسکی تهویه شونده    
  ترمز عقب    دیسکى توپر    
  نوع فرمان    هیدرولیک







[ چهارشنبه 91/3/10 ] [ 8:46 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

با آمدن فصل گرما انواع و اقسام پشه جات و مگسات و حشرات موذی در دسته های صد هزار تایی فوج فوج از راه میرسند تا دمار از روزگار مردمان برآرند از این راه بسیار ساده و جذاب استفاده کنید تا از هجوم مغول وار حشرات موذی که در دسته های صد هزار تایی فوج فوج از راه میرسند تا دمار از روزگار مردمان برآرند بر شما گزندی نرسد.یک قوطی پلاستیکی نوشابه را از وسط نصف کنید در نیمه ی پایین مقداری آب و شکر بریزید سپس نیمه ی بالایی را برعکس داخل نیمه ی پایینی قرار دهید بنحوی که تشکیل یک قیف بدهد.تله ی حشرات شما آماده است!حشرات جذب دی اکسید کربن میشوند همان طور که جذب دی اکسید کربن خروجی از تنفس شما میشوند و در انتها همان گونه که در تصویر هم مشاهده میکنید این ترفند خیلی موثر است!

http://www.redlink1.com/mydocs/new-group/41/11.jpg


[ دوشنبه 91/3/1 ] [ 9:57 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

آموزش شنا-ورزش شنا یکی از محبوب ترین ورزشها در بین اقشار مختلف مردم است. فردی که شنا می کند، نه تنها از این طریق احساس راحتی و نشاط می کند بلکه در اثر شنا کردن قابلیتهای جسمانی خود را از قبیل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف پذیری مفاصل شانه و مچ پا افزایش می دهد.

 

ورزش شنا ورزشی است که از سن نوزادی تا سن کهنسالی میتوان آنرا انجام داد و به طور کلی ورزشی است که هیجان و اضطراب را کاهش داده، عضلات را قوی و محکم کرده و بدن را نرم و انعطاف پذیر می سازد و باعث می شود که فرد انرژیی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خود کسب کند.

 

آموزش شنا

نقش درجه حرارت آب استخر در آموزش شنا

مدت توقف در آب وابسته به مقدار درجه حرارت آب و هوا بستگی دارد . برنامه ی  آموزش شنا هنگامی  می تواند موفقیت آمیز  باشد که کارآموزان در آب احساس  آرامش  نمایند . مثلاً سرد بودن آب باعث لرزش کارآموزان شناگر شده و این امر به نوبه ی خود  در بازده ی کلاس اثر منفی خواهد داشت . در ضمن کودکان و نوجوانان از نظر تطبیق و هماهنگی گردش خون نسبت به بزرگسالان با اشکالاتی مواجه هستند . درجه ی حرارت آب  برای بزرگسالان باید 27- 25 درجه و برای کودکان 30-28 درجه باشد . بنابراین آموزش شنا برای مبتدیان در استخر سرپوشیده مناسب تر از استخر رو باز است، برای توفیق بیشتر در مراحل آموزش شنا لازم است به محض اینکه  مبتدیان  احساس سرما و لرزش و عدم علاقه مندی از خود نشان دادند به سرعت کلاس را تعطیل کنند .

 

1 - غوطه وری

آموزش شنا,اموزش شنا,آموزش کامل شنا,آموزش شنا تصویری,آموزش شنا دانلود,آموزش شنا فیلم
 

غوطه وری اولین مرحله از آموزش شنا است.کار آموز شناگر باید بیاموزد که خود را مطمئن و متناسب در آب متعادل کرده و با اراده خود را به زیر آب کشیده و جهات مختلف را تشخیص دهد .

شناگر باید زمانی که در آب غوطه ور است چشم هایش را باز نگهدارد . در ابتدا کار آموز به محض اینکه سرش را از آب بیرون آورد چشم هایش را تند تند دست می کشد این عمل نشان دهنده ترس زیاداست . با صبر و حوصله و تحمل زیاد می توان این ترس را از کار آموز گرفت . در نتیجه  کارآموز باید یاد بگیرد که چشم های خود را در مدت طولاتی تری در آب باز نگاهدارد و یا بهتر خود را در آب به حالت غوطه وری در آورد . بدین ترتیب کار آموز شناگر تجربه های لازم  را برای پیشرفت در مراحل بعدی پیدا خواهد کرد .

نکته  :  در هنگام فرو رفتن ساده در آب سر  باید به تدریج زیر آب فرو رود .

صورت باید روی آب قرار گیرد و عمل بازدم ( نفس را خالی کردن ) در زیر آب صورت گیرد .


  ادامه مطلب...

[ شنبه 91/2/30 ] [ 9:37 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 267
بازدید دیروز: 256
کل بازدیدها: 3110703
Flag Counter