ابزار وبلاگ

علمی و آموزشی شهرستان بجنورد - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نرخ های جدید تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL را برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت اعلام کرد که برمبنای این مصوبه ارائه کنندگان برای دریافت مبلغ ثابت ماهیانه به عنوان هزینه برقراری و نگهداری از مشترکان مجاز هستند.

مهر،  براساس این مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای کسری از گیگابایت، تعرفه به صورت خطی محاسبه می‌شود و برای حفظ شرایط رقابتی، کف تعرفه 60 درصد سقف تعرفه در هر سطح تعیین خواهد شد.
 
کیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در جلسه شماره 152 خود با توجه به بررسی های تعرفه خدمات اینترنت پر سرعت از طریق فناوری ” ADSL “و بر اساس قیمت تمام شده این خدمات، نرخ های جدیدی را برای ارائه به کاربران مصوب کرد.
 
براساس این مصوبه ارائه کنندگان خدمات می تواند به صورت ثابت ماهیانه حداکثر مبالغی به عنوان هزینه برقراری و نگهداری مطابق با تعرفه های مدنظر از مشترکان خود دریافت کنند.
 
هزینه برقراری و نگهداری ماهیانه (ریال) نرخ بیت (کیلوبیت برثانیه)
 
20000        64 کیلوبیت بر ثانیه
 
 22500      128 کیلوبیت بر ثانیه
 
30000     256 کیلوبیت بر ثانیه
 
45000          512کیلوبیت بر ثانیه
 
75000     1024 کیلوبیت بر ثانیه
 
120000     2048 کیلوبیت بر ثانیه
 
جدول نرخ های مصوب برای برقراری و نگهداری ماهیانه
براساس این مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای کسری از گیگابایت، تعرفه به صورت خطی محاسبه می‌شود و برای حفظ شرایط رقابتی، کف تعرفه 60 درصد سقف تعرفه در هر سطح تعیین خواهد شد.
 
همچنین در صورت درخواست مشترکان، ارائه کننده خدمات موظف به ارائه خدمات در تمامی سطوح جدول مدنظر هستند.
 
تعرفه های تعیین شده برای حجم ترافیک دریافتی است و با توجه به ماهیت ارائه کننده خدمات موظف است در محاسبه ترافیک، ADSL نامتقارن خدمات مشترکان برای مجموع دریافت و ارسال به میزان بیست و پنج درصد حجم ترافیک اضافی برای مشترکان لحاظ کند.
 
حداکثر ضریب تسهیم خط 1 به 8 تعیین می شود و ارائه کننده خدمات باید یک هشتم حداقل نرخ بیت خط – سرعت- را برای مشترکان خود تضمین کند.
 
سطوح تعرفه بازه حجم ترافیک (G BYTE ) تعرفه هر گیگابایت(ریال)

ملاحظات سطح اول 5> حجم >1 45000 -
 
سطح دوم 10> حجم >5 35000 تا 5 گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول و مابقی مطابق تعرفه سطح دوم
 
سطح سوم 20> حجم >10 30000 تا 5 گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول، بیش از 5 تا 10 گیگابایت مطابق تعرفه سطح دوم و مابقی مطابق تعرفه سطح سوم
 
سطح چهارم 40> حجم >20 25000 تا 5 گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول، بیش از 5 تا 10 گیگابایت مطابق تعرفه سطح دوم، بیش از 10 تا 20 گیگابایت مطابق تعرفه سطح سوم و مابقی مطابق تعرفه سطح چهارم
 
سطح پنجم حجم >40 20000 تا 5 گیگابایت مطابق تعرفه سطح اول، بیش از 5 تا 10 گیگابایت مطابق تعرفه سطح دوم، بیش از 10 تا 20 گیگابایت مطابق تعرفه سطح سوم ، بیش از 20 تا 40 گیگابایت مطابق تعرفه سطح چهارم و مابقی مطابق تعرفه سطح پنجم
 
سقف تعرفه حجم ترافیک به صورت پلکانی و مطابق با این جدول تعیین می‌شود
 
براساس این مصوبه سقف تعرفه خدمات برای ضرایب تسهیم کمتر از 1 به 8 نیز به میزان تعیین شده در این مصوبه خواهد بود.
 
همچنین ارائه کنندگان خدمات موظف به انجام تعهدات تا پایان قرارداد براساس قراردادهای موجود خود با مشترکان خواهند بود و تغییر قراردادهای موجود مشترکان نیز براساس تعرفه های جدید اجباری نبوده و تنها در صورت تمایل مشترکان، ارائه کننده خدمات می تواند قراردادهای موجود خود را بروز رسانی کند.
 
ارائه کننده خدمات باید در بسته های تعرفه ای خود نرخ بیت (سرعت) و مدت زمان ارائه خدمات را به صورت شفاف به متقاضیان ارائه و در قرارداد مشترکان لحاظ کند.
 
در صورت اتمام حجم خریداری شده و عدم اقدام مشترک برای خرید حجم اضافی، ارائه کننده خدمت باید اتصال مشترک را تا پایان زمان قرار داد حفظ کند، مگر اینکه در قرارداد به نحو دیگری با مشترک به توافق رسیده باشد.
 
تعرفه حداکثر ضریب اشتراک پهنای باند
 
59200 ریال 64 کیلوبیت بر ثانیه
 
99200 ریال 128 کیلوبیت بر ثانیه
 
125600ریال 256 کیلوبیت بر ثانیه
 
204800 ریال 512 کیلوبیت بر ثانیه
 
383200 ریال 1024 کیلوبیت بر ثانیه
 
745600 ریال 2048 کیلوبیت بر ثانیه
 
نرخ استفاده از ADSL که با توجه به نرخ اشتراک و میزان حجم دانلود کاربران تغییر می کند
 
در همین حال براساس این مصوبه، هزینه مودم به عهده مشترک است و ارائه کننده خدمت مجاز به فروش اجباری مودم به مشترکان نخواهد بود و در صورت استفاده مشترک از مودم های استاندارد، ارائه کننده خدمت ملزم به ارائه خدمات به مشترکان است. همچنین در صورت درخواست مشترک هزینه راه اندازی تجهیزات انتهایی (مودم) به عهده مشترک است که در این صورت سقف تعرفه راه اندازی خدمت مبلغ 95 هزار ریال خواهد بود و در صورت درخواست مشترک، ارائه کننده خدمات موظف به نصب و راه اندازی تجهیزات انتهایی مشترکین است.
 
 ارائه کنندگان این سرویس موظفند تعرفه خدمات را به نحو مناسب و به طور شفاف و رایگان به مشترکان اطلاع رسانی کند و میتوانند با اطلاع و تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بسته های تشویقی مختلف را به مشترکین خود ارائه کنند.
 
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه دایر کردن (رانژه ) خطوط مشترکان را حداکثر مبلغ 30 هزار ریال و تعرفه تخلیه خطوط را حداکثر 20 هزار ریال درنظر گرفت و اعلام کرد که شرکت مخابرات ایران موظف است حداکثر ظرف مدت 72 ساعت از تاریخ درخواست شرکتهای ارائه کننده خدمات، نسبت به دایر کردن و یا تخلیه خطوط مشترکان اقدام کند.
 
در همین حال دریافت این مبالغ منوط به اجرای سامانه مندرج در مصوبه کمیسیون شماره 97 خواهد بود در صورت عدم اجرای آن، اخذ مبالغ مذکور مجاز نبوده و شرکت مخابرات ایران موظف به دایر و تخلیه خطوط مشترکین حداکثر ظرف مدت 72 ساعت است.
 
دراین راستا در صورتیکه ارائه کننده خدمات، مبالغ دایری و تخلیه خطوط را به شرکت مخابرات ایران پرداخت کند، می تواند حداکثر مبلغ 50هزارریال برای هزینه های دایری و تخلیه فقط یک بار در هنگام راه اندازی اتصال از مشترکان خود دریافت کند.
 
همچنین ارائه کننده خدمات مجاز به دریافت هیچ مبلغ دیگری از مشترکان، به غیر از مبالغ مندرج در این مصوبه و مبالغی که حسب قوانین کشور لازم التادیه است، نخواهد بود.
 
در صورت تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت، سقف تعرفه حجم ترافیک به میزان یک چهارم میزان تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت تغییر خواهد یافت و ارائه کننده خدمات موظف است از زمان اعمال تغییر تعرفه، این موضوع را برای مشترکان خود لحاظ کند.
 
در صورت تغییر تعرفه لینک های دیتا و انتقال، تعرفه حجم ترافیک نیز به میزان یک ششم میزان تغییر تعرفه لینک های دیتا و انتقال تغییر خواهد یافت و ارائه کنندگان خدمات موظف هستند از زمان تغییر تعرفه، این موضوع را برای مشترکان خود لحاظ کند.
 
شرکتهای ارائه کننده خدمات موظف به راه اندازی سامانه اندازه گیری سرعت و کیفیت خط در شبکه خود و نیز شبکه اینترنت با امکان کد رهگیری سوابق اندازه گیری مشتریان در بازه های زمانی سه ماهه و ایجاد دسترسی برخط برای سازمان رگولاتوری هستند.
 
این تعرفه شش ماه پس از زمان ابلاغ، با توجه به بازخوردهای حاصل از اجرا و گزارش سازمان تنظیم مقررات مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

ایران ویج


[ چهارشنبه 91/10/6 ] [ 10:29 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش ببینین ، این بچه خوک عجیب که در چین به دنیا آمده است به صورت مادر زادی داری صورتی عجیب شبیه به میمون و پاهایی عجیب شبیه به کانگرو دارد.

 

رشد صورت این خوک به صورتی بوده است که او را کاملاً شبیه یک میمون کرده و دارزی پاهای عقب و کوتاهی دست های جلوی راه رفتنش را شبیه به کانگروه کرده است .

این خوک به دلیل ژنتیک عجیبی که داشت چند هفته بعد از تولدش مرد .


[ یکشنبه 91/9/5 ] [ 9:2 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

31676 823 عکسی از مردی که صورت ندارد

برخی بیماری ها و اختلالات هورمونی در بدن انسان باعث می شود تا زندگی بعضی از انسانها بسیار سخت جلوه کند و اکنون محمد لطیف خاتانا، مردی 32 ساله که از اهالی کشمیر هندوستان است، به دلیل ابتلاء به یک بیماری نادر تقریبا شکل صورت خود را به صورت کامل از داده است و با روی تلخ زندگی مواجه شده است.

 

این مرد 32 ساله که با همسر خود زندگی می کند و قرار است دو ماه دیگر نیز پدر شود، اگرچه از به دنیا آمدن فرزند خود بسیار خوشحال است اما در عین حال می گوید که نگران است که فرزندش با دیدن او به این شکل، از پدرش دوری کند.

31677 330 عکسی از مردی که صورت ندارد

لطیف در حال حاضر شغلی ندارد و 4 ماه از سال را به شهر های اطراف رفته و با گدایی درآمد کسب می کند. او در زمان تولد یک غده بسیار کوچک بر روی صورتش داشت که به مرور بزرگتر شده و باعث شده تا در حال حاضر کل صورت او پوشیده شده و او بینایی خود را نیز از دست بدهد.


[ یکشنبه 91/9/5 ] [ 8:50 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

یکی از زیباترین حشرات در جهان است که با تغییر رنگ بدن خود قابلیت استتار نیز دارد.

این حشره با جمع کردن چهاردست و پا،خود را شبیه گل و گیاهی که بر روی آن نشسته در می آورد و بیشتر در کشورهای مالزی و اندونزی دیده می شود.


 

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/9/5 ] [ 8:18 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

زندگی پر از اتفاقات دردناک ولی عبرت آموز است! احتمالا بِلا، سگ 3 ساله هم از اتفاقی که چند روز پیش برایش افتاده و کاراو را به اتاق عمل کشانده، یک درس حسابی گرفته است!

به عکس های زیر نگاه کنید تا عاقبت درافتادن با جوجه تیغی را ببینید!

[ شنبه 91/7/29 ] [ 10:35 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش جهان، اگر در گرمای تابستان و حین عرق‌ریزی و عطش به خوردنی‌ای دلچسب فکر کرده باشید، احتمالا مواقعی را به یاد خواهید آورد که هوس خوردن هندوانه، طالبی، یا خربزه‌ای شیرین و خنک گوشه‌ای از ذهنتان پرکشیده است. البته در ماه رمضان هم زینت بخشیدن هر سفره افطاری با این سه میوه خوشمزه فصل تابستان خالی از لطف نیست ...

اما برای چگونگی تشخیص رسیده بودن این میوه ها، لطفا راهنمای درج شده در ادامه را بخوانید تا پس از عملی کردن چنان هوس و آرزویی، حالتان از هدر رفتن پول و خرید محصولی پوک و بی‌مزه گرفته نشود!
 
- تشخیص هندوانه رسیده:


پوستی نازک، صاف و براق دارد.

اگر بین دو دست، نزدیک گوشتان بگیرید و اندکی فشار دهید، صدای قرچ‌مانندی حاکی از ترک برداشتن محتویاتش خواهد داشت (به این روش هم خیلی اطمینان نکنید چون ممکن است نشانه پوکی آن باشد!).

با کف دست یا پشت ناخن انگشتتان، به آن ضربات کوتاه و متوالی بزنید. در صورتی که صدای بم، آهسته و طبل‌مانندی مثل تاپ‌تاپ داد، رسیده است و در صورتی که صدایی زیر و بلند مثل تق‌تق داشت، زمان چیدن یا خوردن آن نرسیده است.

به قسمتی که هندوانه از بوته جدا شده نگاه کنید؛ اگر هنوز مقداری از ساقه به آن چسبیده، احتمال شیرین بودنش اندک است، چون هنوز نارس و کال به بازار آمده، اما اگر ساقه کاملا از هندوانه جدا شده و تورفتگی ایجاد کرده، به‌دلیل رسیدگی، آسان‌تر چیده و جدا شده، بنابراین شیرین‌تر است. هر قدر ترک‌های ریز در این قسمت بیشتر باشد، هندوانه شیرین‌تری انتخاب کرده‌اید.


- تشخیص طالبی رسیده:


پوستی زبر دارد.

اگر آن را از نزدیک بو کنید، عطر خوبی دارد و بوی خوشایندی می‌دهد.

سر طالبی، آنجا که شبیه دکمه به نظر می‌رسد، اندکی نرم‌تر است (مواظب باشید همه قسمت‌ها نرم نباشد چون در این صورت احتمالا از رسیدگی هم گذشته و در حال ترشیدن است).

یا رنگی زرد و فقط اندکی متمایل به سبز دارد؛ یا زردی آن کمرنگ و کرم‌مانند است.

خطوط آن سبز کمرنگ است (خطوط سبز با تیرگی بیشتر، معمولا نشانه ماندگی محصول در مغازه است).

- تشخیص خربزه رسیده:

 برعکس طالبی، هیچ قسمت آن نرم نیست (هرقدر نرم‌تر باشد نشانه اسیدی شدن بیشتر یا قرار داشتن در آستانه ترشیدگی است)

همانند هندوانه، ساقه یا ریشه آن، هنگام برداشت براحتی از خربزه جدا شده و برآمدگی اندکی دارد یا حتی فرورفتگی ایجاد کرده است.

همانند طالبی، پوستی زبر و زرد دارد.

راه‌های طولی آن به رنگ سبز کمرنگ است.

سراغ خربزه‌های نوبر نروید! چون معمولا بی‌مزه‌اند. خربزه شیرین حدود یک ماه بعد از نوبرانه به بازار می‌آید.


[ چهارشنبه 91/5/11 ] [ 6:11 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

از شیر گرفتن کودک در 10 حرکت

هوا را از من بگیر؛ شیر مادر را نه!

کار سختی است اما همه‌ی مادرها بالاخره باید روزی کودک‌شان را از شیر بگیرند. بچه‌ها باید عادت کنند از غذای خانواده بخورند تا رشد سریع‌تری داشته باشند.

از شیر گرفتن نوزاد معمولاً کار ساده‌ای نیست زیرا جدای از شیر خوردن، کودک وابستگی‌هایی به مادر و آغوش او پیدا کرده است که به راحتی از آن دل نمی‌کند. بعضی از بچه‌ها به راحتی شیر خوردن را ترک می‌کنند اما برخی دیگر در دوره‌ای طولانی و با سختی‌های بسیار، راضی به خوردن غذاهای دیگر می‌شوند. برخی از اصول روان‌شناختی می‌تواند برای از شیر گرفتن کودک از شیر مادر موثر باشد.

مادران کودکان یک تا دو ساله معمولاً در جمع‌های خانوادگی سوالی دارند که از همه مادران می‌پرسند: «شما چطور او را از شیر گرفتید؟» اگر شما هم این مشکل را دارید و هنوز فرزند دلبندتان را از شیر نگرفته‌اید، توصیه‌های زیر را هم بخوانید.

1-از شیر گرفتن بچه وقت و صبر می‌خواهد

او از زمانی که پا به دنیا گذاشته، در آغوش مادر قرار گرفته و شیر او را خورده است. طبیعی است که به راحتی نمی‌تواند از آن دل بکند. پس بهتر است یک بازه زمانی چند هفته‌ای را برای ترک شیر، برای او در نظر بگیرید. در این دوران باید برنامه‌های ویژه‌ای تدارک ببینید زیرا بچه‌ها معمولاً پرخاشگر می‌شوند. آرامش خود را حفظ و سعی کنید رفتاری آگاهانه در برابر آن‌ها داشته باشید. اگر قرار باشد با اولین گریه و فریاد دوباره به او شیر بدهید، هیچ وقت موفق نخواهید شد.

2- پیش از آن که کودک را از شیر بگیرید، او را به غذا خوردن و نوشیدن مایعات با لیوان عادت دهید

این موضوع باعث می‌شود که برای ترک خوردن شیر مادر مجبور به تحمل سختی‌های غذا خوردن با قاشق و چنگال نشود. برای او سرویس غذاخوری جداگانه‌ای، با طرح‌های کودکانه و رنگ‌های شاد و تند بخرید.
در دورانی که قصد دارید او را از شیر بگیرید، از پدر خانواده بخواهید به او غذا بدهد یا وقت‌هایی که شیر می‌خواهد، او را در آغوش بگیرد و بیرون از خانه ببرد

به جای لیوان‌های شیشه‌ای هم که برای بچه‌ها خطرناک است، می‌توانید از قمقمه‌های رنگی پلاستیکی استفاده کنید. این وسایل حواس بچه‌ها را پرت و به دلیل جذابیت‌هایی که دارد، آن‌ها را به خوردن غذا و نوشیدن مایعات تشویق می‌کند.

3- به تدریج فاصله زمانی شیر دادن‌ها را بیشتر کنید

صبح‌ها وقتی کودک از خواب بیدار شد به او شیر دهید و نوبت بعدی را تا جایی که امکان دارد به تأخیر بیندازید. در این حالت خود به خود، تعدادی از دفعات شیردهی حذف می‌شود. البته باید این زمان را با خوراکی‌های مقوی و میوه‌ها پُر کنید. اگر گرسنه بماند حتماً باز هم به سراغ شما می‌آید.

4- اگر شاغل هستید و کودکتان عادت کرده است که در زمان و مکان خاصی شیر بخورد، باید حواستان به زمان باشد

در ساعت‌های شیردهی سعی کنید خود را مشغول نشان دهید در عوض کمی آب میوه یا یک لیوان شیر را برای نوشیدن در اختیار کودک بگذارید. بهتر است برای این کار نوشیدنی مورد علاقه او را انتخاب کنید تا با رغبت آن را بنوشد. اگر بیشتر اوقات در جای خاصی از خانه به او شیر می‌دادید، سعی کنید دکوراسیون خانه را تغییر دهید. با این کار چیزهایی که او را یاد شیر خوردن می‌اندازد از خاطرش می‌رود.
بازی با کودک

5- در برنامه‌های روزانه‌ی او تغییرهایی به وجود ورید

او را زمان بیشتری خارج از خانه نگه دارید تا در عادت‌های او تغییر ایجاد شود. کودک را بیشتر به خانه پدر و مادربزرگش یا به پارک ببرید. بچه‌ها در این سنین به راحتی با جایگزین‌ها کنار می‌یند پس سعی کنید روش‌ها و کارهای مناسبی را برایش در نظر بگیرید.

6- از همسرتان کمک بگیرید

از او بخواهید وقت بیشتری را با فرزندتان بگذراند. در دورانی که قصد دارید او را از شیر بگیرید، از پدر خانواده بخواهید به او غذا بدهد یا وقت‌هایی که شیر می‌خواهد، او را در آغوش بگیرد و بیرون از خانه ببرد. پدر می‌تواند شب‌ها فرزندتان را بخواباند و در کنار او باشد زیرا بسیاری از بچه‌ها عادت دارند با مکیدن سینه مادر خود به خواب بروند.

7- اگر امکان دارد، او را با پدر و مادربزرگش یا یکی از اعضای خانواده که با او صمیمیت بیشتری دارد، به مسافرت بفرستید

دور بودن او از فضای خانواده ممکن است خیلی از عادت‌های او را از سرش بیندازد. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که او می‌تواند چند روز بدون شما و در محیطی غریب به راحتی زندگی کند. این امر در مورد برخی از بچه‌ها قابل اجرا نیست زیرا جدایی‌شان از پدر و مادر، حس بی اعتمادی را در آن‌ها به وجود می‌ورد.

8- در طول روز وقت بیشتری به کودکتان اختصاص دهید

او در تمام مدت شیر خوردن به بوی بدن مادر و صدای ضربان قلب او عادت کرده است؛‌ این عوامل به او آرامش می‌دهند. با او بازی کنید، او را در آغوش بگیرید، از او بخواهید در کارهای خانه به شما کمک کند.

می‌توانید از قمقمه‌های رنگی پلاستیکی استفاده کنید. این وسایل حواس بچه‌ها

را پرت و به دلیل جذابیت‌هایی که دارد، آن‌ها را به خوردن غذا و نوشیدن مایعات تشویق می‌کند

مرتب تکرار کنید که او در حال بزرگ شدن است و باید بعضی از عادت‌هایش را ترک کند. در این حالت کمتر ضربه روحی می‌خورد و روابط مادر و فرزند هم دچار مشکل نمی‌شود.

9- در روش‌های سنتی، مادران موادی مانند فلفل را به نوک سینه خود می‌زدند تا کودک از خوردن شیر امتناع کند

بعضی از بچه‌ها چنان به شیر مادر وابسته‌اند که حاضرند تندی و تلخی را به جان بخرند اما دست از شیر خوردن برندارند. برای انجام این کار حتماً با متخصص اطفال مشورت کنید. داروهای گیاهی خواص و عوارضی دارند که ممکن است برای کودک شما مضر باشد.

10- سعی نکنید خود را بیمار و سینه‌تان را زخمی نشان دهید

با این کار کودک ناراحت می‌شود و ممکن است از وضعیت پیش‌آمده بترسد و وحشت کند. در این حالت نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه موضوع جدیدی به مشکلات خود اضافه کرده‌اید. بچه‌ها در دورانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، وابستگی‌های عاطفی شدیدی پیدا می‌کنند و این رفتار شما به آن‌ها صدمه می‌زند.

منبع: هفته نامه سلامت – الناز باقری‌نژاد


[ چهارشنبه 91/4/28 ] [ 1:59 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
تلویزیون چند اینچی مناسب خانه شما است؟

37؟ 42؟ 50؟ 65؟ 90؟ برای هر خانه‌ای و هر بودجه‌ای، یک تلویزیون HD وجود دارد.
 اما اگر دکوراسیون منزل‌تان با کابینت، میز تلویزیون یا مبلمان محدود نشده
و انتخاب‌های زیادی برای اندازه تلویزیون دارید، چه تلویزیون مناسب شماست؟

شاید فکر کنید هرچقدر که می‌توانید هزینه کنید باید تلوزیون بزرگتری بخرید.
 اما منطقی‌ست که اندازه تلوزیون‌تان با ابعاد اتاق و فاصله محل نشستن برای تماشا تناسب داشته باشد.

بین فاصله محل تماشا و اندازه تلوزیون یک رابطه مستقیم وجود دارد. مسلما هرچه دورتر باشید تلوزیون کوچکتر دیده می‌شود.
 پس باید اندازه‌ای را انتخاب کنید که «بخش ایده‌آلی» از میدان دیدتان را پوشش دهد.

بر اساس تحقیقات، توصیه‌های مختلفی برای این «نسبت ایده‌آل» وجود دارد. THX (که در زمینه صدا و تصویر استاندارد ارائه می‌کند و متعلق به Lucasfilm جرج لوکاس است) اعتقاد دارد تلوزیون باید با بیننده زاویه 40 درجه ایجاد کند. به بیان ساده یعنی فاصله‌تان تا تلویزیون را در 0.84 ضرب کنید تا اندازه مناسب تلوزیون‌تان را به‌دست بیاورید. برای مثال اگر فاصله‌تان با تلوزیون 250 سانتی‌متر یا 2 و نیم متر است، این عدد را در 0.84 ضرب می‌کنیم 0.84 × 250 می‌شود 210 سانتی‌متر. اگر 210 سانتی‌متر را به اینچ تبدیل کنیم تقریبا 82 اینچ می‌شود. پس طبق این استاندار یک تلوزیون تقریبا 80 اینچی برای فاصله 2 و نیم متری مناسب است.

 


 برای فاصله 9 فوتی، طبق محاسبات بالا یک تلوزیون 90 اینچی مناسب است

 اما SMPTE یا «جامعه مهندسان تصویر متحرک و تلوزیون» نظر دیگری دارد. آن‌ها اعتقاد دارند تلوزیون باید با بیننده زاویه 30 درجه ایجاد کند. یعنی فاصله‌یتان را باید در عدد 0.625 ضرب کنید. پس برای فاصله 2 و نیم متری طبق این استاندارد یک تلوزیون 60 اینچی مناسب است.

 


برای فاصله 9 فوتی، طبق محاسبات بالا یک تلوزیون 68 اینچی مناسب است.

اینکه به کدامیک از این دو نظریه اعتماد می‌کنید، به خودتان و بیشتر به بودجه‌تان بستگی دارد. مردم برای اکثر خانه‌ها و اتاق‌ها تلوزیون‌های 40 یا 42 اینچ می‌خرند. اما باید توجه کرد که واقعا این اندازه‌ها خیلی بزرگتر از تلوزیون‌ها 34 اینچ لامپی قدیمی (CRT) نیستند. پس اگر می‌خواهید از کیفیت واقعی تصاویر لذت ببرید بهتر است به‌سراغ اندازه‌های بزرگتر بروید.

[ چهارشنبه 91/4/28 ] [ 8:14 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

    آیا می دانید قرمزی درون کالباس از گوشت تاج خروس است.( زیر دندان خود حس کرده اید) 

 ·        آیا می دانید سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانسهای علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود
·   آیا می دانید ساندیسها, نوشابه ها, بیسکویتها, کیکها و... با قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه می باشد
·        آیا می دانید رنگهای افزودنی در نوشابه ها, ساندیس ها, کیکها, آدامسها و ... همه سرطان زا هستند
·   آیا می دانید قیمت روغن ها مایع مثل آفتابگردان اگر واقعی باشد حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهد بود ولی الان در بازار 900 الی 800 تومان است که از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزانتر است.
·   آیا می دانید بیشتر محتوای روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است.
·   آیا می دانید در اکثر کارخانه های آبلیموهای صنعتی حتی یک عدد لیمو هم وارد نمی شود و آب لیمو صنعتی از (( آب کاه)) بعلاوه برخی اسانسها و جوهر نمک تولید می شود که همین امر موجب ته نشین نشدن محتوای آب لیمو می باشد
·   آیا می دانید کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت و در برخی کشورها فضولات انسانی تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلب و بیماری های ایسکمیک قلبی می شود و شعار ((کره مارگارین(گیاهی)دوست قلب شما)) فریب افکارعمومیست.
·    آیا می دانید مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندانها می شود (دندان شکسته داخل نوشابه پس از 7 ساعت حل می شود).
·        آیا می دانید سس مایونز از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست و جوش صورت است.
·   آیا می دانید پنیر پفک اغلب پنیر تلخ( پنیر فاسد) و گندیده تاریخ مصرف گذشته می باشد چسبندگی پفک براساس تحقیقات تا 7 بار مسواک هم تمیز نمی شود و موجب بی اشتهایی میشود و آمار مصرف پفک در ایران روزانه هر نفر 2 عدد می باشد
 
…  و اما چه کنیم؟  
 
بهترین غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است و بهترین روغن, روغن حیوانی است. روغن کنجد و زیتون هم بهترین روغن گیاهیست.
بهترین نان نانهای سبوس دار است مثل نان سنگک بهترین نوشابه سکنجبین است که ترکیب مقداری عسل سرکه و ... می باشد بیش از صد نوع چای هم اکنون در کشور ما موجود است که متناسب با مزاجها مصرف انواع آنها توصیه می شود مثل( چای کوهی, گل گاو زبان, سنبل الطیب, گزنه, زنجبیل, گل نسترن, پونه, بابونه, دارچین, آویشن, استخودوس,...) همراه کمی نبات بجای قند وشکر استفاده از خرما, ارده شیره انواع میوه ها کشمش, توت خشک, عسل بسیار بجاست.
بهترین ظرف که هم کمبودهای خون بدن را جبران کرده و هم موجب میکروب زدائی از غذا می شود ظرف سنگی و مسی می باشد
بهترین تنقلات آجیل های طبیعی هستند که به جهت طبع گرمشان بسیار مفید می باشند( مصرف آجیل ها جزء فرهنگ عمومی بوده است) غذاهای خورشی سنتی, غذاهای سرخ نشده، سبزی خوردن بویژه نعنا بجای سالادهای امروزی, لبنیات پرچرب و دست نخورده(شیر و لبنیات باید جوشانده شود) حبوبات بخصوص نخود( اگر خیس شده و آب آن بدور ریخته شود موجب نفخ نمی شود) سس دست ساز طبیعی(مخلوط تخم مرغ وسرکه) بطور تازه قابل استفاده است. کلیه غذاهای طبیعی بطور تازه استفاده شود از خوردن میوه در غیر فصل آن خودداری شود. ضمناً عمده میوه در محل جغرافیای رویش طبیعی آن مفیدتر است. پوست میوه ها بعنوان ماسک جهت نرمی و زیبایی پوست بسیار مفید است میو ها و سبزی جات هرچه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند مفیدترند و فقط سنگ نمک و پودر آن, نمک سالم و قابل استفاده هستند استفاده از چوب مسواک(بنام چوب اراک) بعد از خلال دندان بهترین مسواک و ضدعفونی کننده طبیعی و مالش دهنده لثه ها خواهند بود

[ شنبه 91/4/17 ] [ 11:37 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
ما روزی آزاد می‌شویم
یک روز قبل از روز مبادای قیصر
و ذره ذره لبخند‌های لاغرمان را می‌باریم
مثل بارانی که لای کتاب چهارم ابتداییمان می‌بارید
و از لب این همه درد می‌پریم
آری...
ما روزی آزاد می‌شویم
سیل می‌شویم
قاه قاه
از کنار کاج‌های طوفان زده‌ی کلاس سوم ابتدایی
که حالا همدیگر را در آغوش گرفته‌اند
می‌گذریم
راه می‌افتیم
برویم خانه‌ی کوکب خانم
مادر عباس
و ریش سفیدمان
دهقان فداکار را
که جای زخم‌های دست سنگین لوکوموتیو ران
هنوز روی تنش لبخند می‌زند را
هم با خود می‌بریم
برای امر خیر؛
حسنک و کبری
آن روز از چوپان دروغگو میخواهیم
گله‌اش را به گرگ بسپارد
و نی بزند
شاد
آری...
ما روزی آزاد می‌شویم
یک روز قبل از روز مبادایی که قیصر گفت:
 که در هیچ تقویمی نوشته نشده است
دوشنبه-22 خرداد 1391

______________________________________________________________

ما روزی آزاد می‌شویم

آن روز شوهر کوکب خانم

پدر عباس

مجبور نیست سیم بانی کند

و در ازای دستمزد عقب افتاده‌اش

درخت اخموی کاج سوم ابتدایی را هم قطع کند

پدر کبری

مجبور نیست برای خرید جهیزیه

چند شیفت اضافه تر لوکوموتیو براند

و از فرط خستگی

بجای تشکر

دهقان فداکار را بزند

آری...

ما روزی آزاد می‌شویم

یک روز قبل از روز مبادایی که قیصر گفت:

در هیچ تقویمی نوشته نشده است.

آنروز

حسنک مجبور نیست

گاوش را بفروشد

تا برای حفظ آبروی کبری سامسونگ گلکسی اس-2 بخرد

آری...

آنروز

همه ما آزاد می‌شویم
من
تو
کبری
حسنک
کوکب خانم
و دختر جوراب فروش میدان انقلاب...

[ جمعه 91/4/16 ] [ 8:56 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 244
کل بازدیدها: 3108310
Flag Counter