ابزار وبلاگ

سیاست داخلی - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت متن حکم انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به سمت مشاور رئیس جمهور و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد را منتشر کرد .

به گزارش «تابناک » ، احمدی‌نژاد در بخشی از این حکم آورده است: اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند می شناسم و آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ می شمارم.
 

متن کامل حکم جدید احمدی نژاد برای اسفندیار رحیم مشایی به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه


جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی

سلام علیکم

همه انبیاءالهی آمده اند تا حقیقت انسان را به او بشناسانند و در پهنه هستی متجلی کنند. آمده اند تا زندگی سعادتمند و حیات طیبه الهی را به جامعه بشری هدیه نمایند. آمده اند تا انسان را از خاک تا خدا بالا کشند و او را تا ظهور همه اسماء و صفات الهی در وجودش یاری نمایند.

انجام این مأموریت مستلزم آن است که انسان حقیقت خود را بشناسد و از همه مرزهای جهل و خرافه و تعصبات قومی، قبیله ای، جغرافیایی، ملی و حتی به ظاهر مذهبی عبور کند و اصل فطرت الهی خود را دریابد و خدا را در آیینه وجود خویش متجلی ببیند.

تحقق این هدف اصلی از آفرینش جهان و انسان نیازمند آن است که یگانه پرستی، عدالت، عشق و آزادی در سراسر زمین مستقر گردد.

و این نخواهد شد مگر اینکه اولاً انسانها الهی و جهانی بیندیشند و عمل نمایند و ثانیاً حاکمیت جهانی صالحان، عدالت خواهان و گل سرسبد هستی، انسان کامل یعنی بالاترین تجلی خداوند و عینیت توحید، معنویت، عدالت و عشق و آزادی و تنها راه مستقیم بین انسان و خدا مستقر گردد.

تلاشهای بشر برای رسیدن به سعادت، کمال انسانی و برپایی صلح، رفاه و آرامش بدون تمسک و پیروی از حقیقت انسان کامل ره به جایی نبرده است.

مارکسیسم و سرمایه داری آخرین و نقطه اوج تکاپوی جامعه بشری برای پاسخگویی به خواست فطری خود در تحقق سعادت، خارج از مدار انسان کامل یعنی حلقه اتصال انسان با خدا، بوده است.

مارکسیسم رفت و به تاریخ پیوست و اینک سرمایه داری نیز نفس های آخر را می کشد و جامعه بشری همچنان در تکاپو و در انتظار یافتن صراط مستقیم برای استقرار کامل عدالت، اخلاق و آزادی حقیقی پایدار و مآلاً کرامت انسانی است.

جنبش عدم تعهد نشان از عمق دریافت و فهم پیشگامان این جنبش از تحولات جهانی و تاریخی و عدم توانایی دو جریان پیش گفته در پاسخ به نیاز واقعی و اساسی جامعة‌ بشری برای تأمین صلح پایدار و همزیستی مسالمت آمیز براساس عدالت و احترام متقابل در جهان است.

این جنبش فارغ از قطب بندی قدرت و ثروت و صرف نظر از تفاوت و اختلاف در زبان، رنگ، نژاد وگرایش های دینی و مذهبی به دنبال دنیایی عاری از تبعیض، ظلم، تحقیر و تخفیف انسان، فقر، فساد و سلطه گری است و با نگاهی جهانی به دنبال رفاه و سعادت برای همگان و ساختن دنیایی سرشار از عشق و زیبایی برای همه ملت ها و انسان هاست.

این امر مهم جز در سایه مشارکت عمومی و آزادانه ملت ها در مدیریت جهان و استقرار عدالت در همه ابعاد آن محقق نمی گردد. روشن است که اندیشه مهدوی تنها راه نجات انسان و تحقق آرزوهای جامعه بشری و التیام بخش همه زخم های کهنه و تاریخی است.

به لطف الهی یک بیداری وسیع در جوامع بشری و آحاد انسانها در راه است. مرزها به سرعت برداشته و اندیشه ها و افق نگاه ها جهانی می گردد، دریافت ها از اصل انسان همگن و همگرا و نیاز به استقرار کامل عدالت بر مدار عشق وپرستش روزافزون می شود. دل ها و جان ها به سوی یگانه هستی و تنها باقیمانده از کاروان آسمانیان که وارث همه انبیاء و اولیاء و تکمیل کننده رسالت و مأموریت آنان و عاشق حقیقی همه انسان هاست، متمایل می شود و مهر او در دل ها و نام و یاد او در اندیشه ها خانه می کند. امید به آمدن بهار انسان ها و خرمی دوران ها روزافزون و درحال گسترش است.

خوشبختانه نشست سران عدم تعهد در تهران یک بار دیگر بر این اندیشه و بر ضرورت بازیابی جایگاه جهانی جنبش و مشارکت همگانی برای ساختن فردای روشن، آباد، آزاد و زیبا و استقرار صلح و ثبات پایدار در سایه عدالت، عشق و پرستش تأکید کرد و در کمال حسن اعتماد و برای سه سال مسئولیت برنامه ریزی و مدیریت این حرکت و هم افزایی ظرفیت و توان اعضاء را به عهده ملت شریف ایران گذاشت و اینجانب به نمایندگی از ملت بزرگ ایران آن را از صمیم جان پذیرفتم.

این بالاترین مسئولیت جهانی و یک مأموریت الهی و فرصتی استثنایی است که ملت مومن و تاریخ ساز ایران در این دوره به عهده گرفته است و به لطف خداوند به خوبی و در نهایت قدرشناسی و عزت، آن را ایفا و از همه ظرفیت ها برای پیگیری آرمان های انسانی و جهانی استفاده خواهد کرد.

مقدمه لازم، برپایی دبیرخانه جنبش و تمهید سازوکارها و ساختارهایی است که بتواند بسترساز تبیین اندیشه توحید و عدالت، تحقق مدیریت مشترک جهانی و همگرایی و هم افزایی دل ها، اندیشه ها و همت ها باشد.

اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند می شناسم و آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ می شمارم.

در ادامه توفیقات الهی در خدمت به ملت بزرگ و آرمان های بلند انقلاب اسلامی اینک با سمت "مشاور رییس جمهور و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد" منشا خدمات گسترده تر خواهید بود.

اطمینان دارم که با همت، ژرف اندیشی، جامع نگری و سعه صدر ستودنی شما، فرصتی فراهم خواهد گشت تا همه اندیشمندان، دلسوزان، دانشگاهیان و حوزویان ایران و همه متفکران، عدالت طلبان و آزادی خواهان جهان و دولت ها و ملت های عضو و غیرعضو دست در دست هم و برای ساختن دنیایی بهتر تلاش نمایند و همه استعدادها و توانمندی ها در عرصه های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با ارتباط و هم افزایی همگانی اجازه ظهور و فرصت حضور یابند.

ازهمه دلدادگان و منتظران بهار جهانی و الهی انسان ها دعوت می نمایم تا شما را در این مأموریت خطیر یاری دهند.

از خداوند متعال موفقیت جنابعالی و سلامت و سعادت و بهروزی ملت ایران، مقام معظم رهبری و همه ملتها و استقرار جهانی توحید و عدالت در سایه حاکمیت امام عصر(ع) را مسئلت دارم.



والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

محمود احمدی نژاد"

تابناک


[ یکشنبه 91/9/12 ] [ 1:22 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

مُراد امیدیار صاحب و مدیرعامل کمپانی عظیم e-Bay (خرید و فروش جهانی کالا). هجدهمین میلیاردر جوان دنیا یک ایرانی 45 ساله است که سرمایه خالصی برابر 2/8 میلیارد دلار دارد. او زمانی که بزرگترین حراجی آنلاین جهان یعنی eBay را تاسیس کرد، تنها سی و یک سال سن داشت. اما در سال 1998 و زمانی که شرکت او وارد بازار سهام و بورس شد، ناگهان ثروتمند شد. از آن زمان فعالیت‌های انسان‌دوستانه او در آفریقا هم شروع شده است. او حتی مراکز آموزشی مختلفی در کشورهای آفریقایی تاسیس و راه‌اندازی کرده است.

امید یار

منبع شفاف


[ شنبه 91/9/11 ] [ 8:56 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

در حالی که در هفته‌های اخیر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیر کل آن، خود به تنهایی جریان مهمی را علیه برنامه هسته‌ای ایران شکل داده و به فضاسازی در این راستا مشغولند، رسانه‌های غربی نیز هر روز بعد جدیدی به این سناریو می‌افزایند؛ جدید‌ترین پرده از این سناریو، طرح ادعای وجود یک مجموعه تأسیسات مخفی هسته‌ای در کرمان است.

تاسیسات مخفی هسته ای ایران در کرمان
در ادامه ادعاهای رسانه‌های غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران، سایت شبکه خبری «WND» مدعی شده، ایران مجموعه تأسیسات هسته‌ای مخفی در استان کرمان دارد.

در این مطلب که نویسنده آن رضا خلیلی، جاسوس سابق سیا در ایران معرفی شده، آمده است: ایران در چندین مکان مخفی، مشغول انجام فعالیت‌هایی با هدف ساخت بمب هسته‌ای است.

خلیلی مدعی است، اطلاعاتی که یک منبع از ایران در اختیار وی گذاشته، حاکی از آن است که یکی از این مراکز در حومه شهر «شاهرخ آباد» در استان کرمان قرار دارد.

این منبع با اشاره به اینکه کرمان دارای منابع سنگ اورانیومی است که از نظر کیفیت با معادن «گچین» در نزدیکی بندرعباس برابری می‌کند، ساخت یک مرکز هسته‌ای در این منطقه را توجیه شدنی می‌داند.

در این مطلب همچنین ادعا شده که نام رمز این مرکز، «فاتح 1» است؛ البته نام رسمی آن، «مرکز آموزشی شهید باهنر» است؛ مرکزی که دیواری با ارتفاع شش فوت آن را در بر گرفته و بر فراز آن، موانع آهنی و سیم خاردار است.

بر پایه ادعای این منبع، سنگ اورانیوم در این مرکز به «کیک زرد» و سپس به هگزافلوراید اورانیوم تبدیل می‌شود که برای تولید اورانیوم غنی شده، به سانتریفیوژ‌ها تزریق می‌شود.

وی می‌افزاید: هنوز مشخص نیست که تبدیل کیک زرد به هگزافلوراید اورانیوم در خود این مرکز انجام می‌شود، یا در تأسیسات هسته‌ای اصفهان؛ اما فعالیت‌های انجام گرفته در این مرکز، به وجود تأسیساتی زیرزمینی در آن دلالت دارد که به منظور در امان ماندن از تصاویر ماهواره‌ای، با ظاهری خاصی پوشانده شده است.

این سایت در ادامه، ادعاهایی را نیز درباره جزییات حفاظت از این تأسیسات و مقامات مسئول در آن مطرح کرده است.

اما به هر حال، ادعاهای این سایت را نیز باید هم راستا با موج رسانه‌ای جدیدی دانست که در روزهای اخیر، با شدت کم سابقه‌ای علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران به راه افتاده است.
بنا بر این گزارش، در آخرین مورد از این دست، دو روز پیش، «آسوشیتدپرس» مدعی به دست آوردن اطلاعاتی شد، مبنی بر اینکه ایران روی ساخت بمبی هسته‌ای با قدرت سه برابر بیش از بمب منفجر شده در هیروشیما کار می‌کند.

در‌‌ همان زمان، خبرگزاری «رویترز» نیز مدعی شد، میزان اورانیوم 20 درصد غنی شده ایران افزایش داشته و به سطحی «نگران کننده» رسیده است.

گفتنی است، اصولاً همواره با نزدیک شدن به زمان مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و یا گروه 1+5، فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران دوبرابر شده است. با توجه به برنامه آژانس برای ادامه گفت‌و‌گو‌ها با ایران و نیز ابراز تمایل 1+5 برای مذاکره در نخستین فرصت ممکن، شکل‌گیری یک موج جدید رسانه‌ای چندان نیز غیرمنتظره نیست!

اما آنچه این بار با دفعات گذشته متفاوت است، شدت این فضاسازی‌هاست که به طور کم سابقه‌ای افزایش یافته است.

بی‌گمان با توجه به حضور بازرسان آژانس در ایران و نیز تصاویر ماهواره‌ای که برای نمونه در موضوع «پارچین»، کوچک‌ترین فعالیت‌ها را رصد می‌کند، انجام فعالیت‌های هسته‌ای در مرکزی با این گستره و عمق در نزدیکی کرمان، نباید تاکنون از چشم ناظران جهانی دور می‌ماند تا اینکه اکنون یک جاسوس «سیا»، آن هم در یک شبکه نه چندان دسته اول، بخواهد آن را افشای کند!

به اشتراک بگذارید...


[ جمعه 91/9/10 ] [ 5:59 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

تولد احمدی نژاد


[ پنج شنبه 91/9/9 ] [ 5:2 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

ظاهر پیامک بسیار حکیمانه است. اما بسیار آرام و حساب شده با کلمات بازی شده است. اوایل پیروزی انقلاب بعضی روزنامه ها چنین تشکیک هایی را ایجاد نمودند که امام فرمودند عزاداریها باید به همان صورت انجام شود و هرچه داریم از محرم و صفراست.

به گزارش فرهنگ نیوز در طول تاریخ، دشمنان اسلام دریافته اند یکی از کلیدی ترین عوامل حیات اسلام خون شهدای کربلا و نهضت حضرت سید الشهداست. اما آنچه حائز اهمیت است شناخت سلاح های دشمن و نحوه ایجاد تشکیک آنهاست.
یکی از این ابزارها، ایجاد تشکیک در اهداف عاشورایی و ارزش های آن با زبان به ظاهر دوستانه است. به عنوان مثال پیامکی در اوج روزهای عزاداری اهل بیت (ع) به صورت انبوه منتشر گردید که یکی از مصادیق این موضوع می باشد. در این پیامک عنوان شده است:
"محرم و صفر زمان بالیدن است نه فقط نالیدن، بساطش آموزه است نه موزه، تمرین خوب نگریستن است نه خوب گریستن، نماد شعور مذهب است نه فقط شور مذهب. منتظران مهدی (عج) به هوش باشند که حسین(ع) را منتظرانش کشتند."
استاد رجبی دوانی در برنامه ای تلویزیونی در این باره گفت: ظاهر پیامک بسیار حکیمانه است. اما بسیار آرام و حساب شده با کلمات بازی شده است. اوایل پیروزی انقلاب بعضی روزنامه ها چنین تشکیک هایی را ایجاد نمودند که امام فرمودند عزاداریها باید به همان صورت انجام شود و هرچه داریم از محرم و صفراست.

حضرت را منتظرانش به شهادت نرساندند. منتظران حضرت در کوفه نماندند و از آنجا گریختند. تعدادی دیگر نیز چون حجاج ابن مسروق، نافع ابن هلال و ... در بین راه خود را به امام رساندند. آنها از منتظران بودند. لذا نباید تصور کرد که این پیامک ها از واقعیتی سخن می گویند."

حجت الاسلام قرائتی نیز در برنامه سمت خدای روز گذشته با عنوان کردن این موضوع که مراجع ما بیش از همه گریه می کردند و بیش از همه هم فکر می کردند در پاسخ به تشکیک دیگری که وهابیت درباره زیارت و طواف حرم امام حسین علیه السلام می نمایند گفت:

در حج یک کعبه داریم که حاجیان دورش می گردند. در کنار آن حجر اسماعیل است که حاجیان نباید از داخل آن طواف کنند. یعنی در حین طواف به خانه ی خدا باید دور حجر اسماعیل هم بگردند.اینجا قبر اسماعیل است. اسماعیل چه کرده که همه باید دور او بگردند. اسماعیل به پدرش گفت: آنچه خدا امر کرده است انجام بده (إفعل ما تؤمر) چون این پسر 13 ساله تسلیم خدا بود همه باید دور قبرش بگردند. حال ببینیم امام حسین علیه السلام چه کرد. اسماعیل یک نفر بود. حضرت ابا عبدالله (ع)، خودش و خاندانش را فدای اسلام کرد. حال نباید دور ضریحش بگردیم؟


[ پنج شنبه 91/9/9 ] [ 4:0 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

گفت و گوی تلفنی محمود احمدی نژاد با اسماعیل هنیه، وجود فرصت برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما، توجه ایران به همسایگان شمالی برای دور زدن تحریم ها، رد پیشنهاد سفیر ایران از سوی مقامات اردنی و پایان سفر علی لاریجانی به کشورهای منطقه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» یکی از مطالب امروز خود را به گفت و گوی تلفنی محمود احمدی نژاد با اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت فلسطینی در غزه اختصاص داده و به نقل از وی نوشته منازعه غزه نشان داد رژیم صهیونیستی باید به حقوق فلسطینی ها تن بدهد. این خبرگزاری همچنین می نویسد احمدی نژاد در این گفت و گوی تلفنی کم سابقه با هنیه، «مقاومت و استقامت» فلسطینی ها را مورد ستایش قرار داده است. احمدی نژاد همچنین گفته رژیم صهیونیستی اینک به نقطه پایان رسیده است. رویترز در مطلب خود اشاره ای به صحبت های احمدی نژاد در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نیز کرده که طی آن گفته بود رژیم صهیونیستی هیچ ریشه ای در خاورمیانه ندارد به همین سبب محو خواهد شد.

روزنامه «لس آنجلس تایمز» در مطلبی به مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران پرداخته و نوشته پنجره فرصت برای حل مسئله هسته ای میان ایران و ایالات متحده همچنان باز است. به نوشته این روزنامه، تلاش های بین المللی برای از میان بردن نگرانی ها از برنامه هسته ای ایران، به مدت چند ماه به دلیل مسائلی از قبیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا متوقف شده بود. اما اکنون که این مسائل و موانع تا حدودی حالت مشخص تری به خود گرفته، انتظار می رود ایران در اولین فرصت به میز مذاکرات بازگردد و حتی به اعتقاد برخی تحلیلگران، مسئله هسته ای بالاخره حل و فصل شود.

روزنامه «نشنال» امارات نیز امروز مطلبی درباره ایران منتشر کرده و در آن به بررسی یکی از راه های ایران برای دور زدن تحریم ها و ادامه تجارت با کشورهای گوناگون پرداخته است. از نظر این روزنامه، این راه عبارت است از توجه ایران به همسایگان شمالی خود در منطقه قفقاز جنوبی. این روزنامه با اشاره به روابط نزدیک ایران با ارمنستان و این نکته که مرزهای ارمنستان از دو سو به سبب منازعاتش با ترکیه و جمهوری آذربایجان بسته بوده و به این سبب وابستگی زیادی به ایران دارد، روابط ایران با این کشور و تمرکز فعالیت های تجاری در آن را یکی از راه های ایران برای دور زدن تحریم ها دانسته است. در این مطلب به نقش کشور گرجستان نیز در این زمینه پرداخته شده است.


اما در پی انتشار اخباری درباره پیشنهاد عجیب سفیر ایران در اردن به مقامات این کشور مبنی بر تأمین مجانی نفت این کشور از سوی ایران به مدت 30 سال، در ازای صدور مجوز تبادل تجاری و گردشگری دینی میان دو کشور، روزنامه «جروزالم پست» از رد این پیشنهاد از سوی مقامات اردنی خبر داده است. این روزنامه به نقل از سخنگوی دولت اردن نوشته با وجود تأخیرهای کشورهای عرب خلیج فارس در کمک به اردن، این کشور مایل است روابط خود را با این دولت ها تحکیم کند؛ نه با ایران. بر اساس گفته های این مقام اردنی، هرچند این کشور در پی یافتن راه هایی برای حل بحران انرژی خود است، اما ترجیح می دهد این کار را از طریق کشورهای عرب خلیج فارس انجام دهد. علاوه بر این، منابع اردنی پیشنهاد سفیر ایران را سیاسی ارزیابی کرده اند.


[ دوشنبه 91/9/6 ] [ 7:38 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

اسدالله عسگراولادی زاده 1314 در چهارراه سیروس، تهران، از برجسته‌ترین بازرگانان ایرانی، معروف‌ترین صادرکننده خشکبار ایران، عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تمام دوران پس از انقلاب و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین است.

برخی او را یکی از ثروتمندترین افراد ایران به‌شمار آورده و ماهنامه فوربس میزان سرمایه او را حدود 400 میلیون دلار برآورد می‌کند. صادرات پسته، زیره، میگو، میوه‌جات خشک و خاویار و واردات شکر و لوازم خانگی مهمترین فعالیت اقتصادی اوست. با این حال عسگراولادی خود را بازرگان کوچکی می‌داند که در زمینه صادرات فعالیت کوچکی دارد و حتی شمارش میلیارد را بلد نیست.


عسگر اولادی مالک یک دستگاه مرسدس‌بنز Eکلاس اتاق W211 است که بین سال‌های 2002 تا 2009 تولید می‌شد. اگرچه این خودروی لوکس در زمان خودش گران‌قیمت بود ولی در حال حاضر به دلیل حضور نسل جدید، از ارزشش کاسته شده است. خود عسگر اولادی قیمتش را 50 تا 60 میلیون اعلام کرده است.

می رود تا بازار پسته را بررسی کند


شب هنگام درست در وسط شهر



عکس رسمی مرسدس بنز


محض اطلاع که این خودرو نسل جدید Eکلاس است


[ یکشنبه 91/9/5 ] [ 8:40 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

در حال حاضر عده‌ای از بنگاهداران مسکن، طرح تفصیلی جدید را به عنوان «نمک بر زخم» که منظور از زخم بازار مسکن است، توصیف می‌کنند.

برخی از مشاوران املاک فعال در مناطق مختلف تهران بر این باورند که حدود چند هفته گذشته تغییر یکی از مفاد طرح تفصیلی جدید باعث شد تا بار دیگر نرخ‌ها در بازار مسکن دچار افزایش شوند.

طبق گفته این دسته از فعالان بازار مسکن کلنگی‌هایی که در فرعی‌هایی با گذر 6 متر طولی واقع شده بودند برای نوسازی از مجوز ساخت آپارتمان 3 طبقه برخوردار بودند، اما اکنون این قانون تغییر کرده و به تازگی مشخص شده است آن دسته از املاک کلنگی که در فرعی‌هایی با گذر 6 متر قرار گرفته‌اند از مجوز ساخت آپارتمان 4 طبقه بهره‌مند می‌شوند.

با این تفاسیر مالکان املاک کلنگی که متوجه افزایش سود سازنده‌ها در ازای اضافه شدن یک طبقه، شده‌اند قیمت‌های پیشنهادی فروش خود را افزایش داده‌اند.

یکی از مشاوران املاک وضعیت فعلی بازار مسکن را با رکود توصیف کرد و به «دنیای اقتصاد» گفت: این روزها نه تنها فروشنده‌ها، بلکه سازنده‌ها هم قصد فروش واحدهای خود را ندارند.

وی در ادامه افزود: مصرف‌کننده‌ها تصمیم دارند در ازای فروش واحد خود، واحدی بزرگ‌تر یا واحدی مشابه با متراژ واحد قبلی، اما با امکانات بیشتری را خریداری کنند، اما اکثر آنها با در نظر گرفتن شرایط کنونی بازار به این نتیجه رسیده‌اند که با فروش واحدشان متضرر خواهند شد زیرا ممکن است مجبور شوند واحدی بی‌کیفیت‌تر را خریداری کنند.

ارشادی همچنین تاکید کرد: همانطور که اشاره شد فقط مصرف‌کننده‌ها نیستند که تصمیم به فروش ندارند؛ چراکه اغلب سازنده‌ها هم به دلیل افزایش قیمت املاک کلنگی از عرضه واحدهای آماده تحویل خودداری می‌کنند.

این بنگاهدار مسکن تصریح کرد: طرح تفصیلی جدید کمتر از یک ماه گذشته با در نظر گرفتن امتیازی که سازنده‌ها را تشویق به ساخت‌وساز کرده بود، باعث شد تا املاک کلنگی با رشد قیمت مواجه شوند زیرا صاحبان املاک کلنگی با بالا بردن نرخ‌های پیشنهادی فروش سعی دارند در برخورداری از سود بیشتر با سازنده‌ها سهیم باشند!

وی، علاوه بر شرح رکود بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی از رکود در بازار اجاره خبر داد و اظهار کرد: اگرچه اجاره‌بها در بازار اجاره با کاهش مواجه بوده است، اما هنوز مستاجران به دنبال ارزان‌ترین‌ها هستند، البته ارزان‌ترین‌هایی که از حداقل امکانات همچون پارکینگ و انباری برخوردار باشد.

ارشادی خاطرنشان کرد: رهن واحدی که تابستان 30 میلیون تومان اعلام شده بود، حال با کاهش 5 میلیون تومانی با رهن 25 میلیون تومان به بازار عرضه شده است.

نرخ‌های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف‌ترین یا با کیفیت‌ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.
 

[ یکشنبه 91/9/5 ] [ 8:26 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

روز گذشته مقام معظم رهبری در دیداری که جمعی از بسیجیان با ایشان داشتند، به ایراد فرمایشات مهمی پرداختند که در بخشی از آن از نمایندگان مجلس خواسته بودند، طرح سوال از رئیس جمهور را در همین نقطه متوقف کنند.
حکم حکومتی که در کمتر از یک ساعت با "سمعا و طاعتا" همه 77 نماینده امضای کننده طرح مواجه شد و ایشان همگی امضای خود را برای سوال از رئیس جمهور پس گرفتند، تا به فرموده رهبر فرزانه فضای آرامش در کشور ایجاد شده و بهانه ای به دست دشمنان و بدخواهان نیفتد.

 
اما برخی دیگر که ظاهرا فرمایش رهبر انقلاب در تقدیر از نمایندگان "تا این جای کار" را به خوبی نشنیده اند، ادعا می کنند که مخالفت مقام معظم رهبری را پیش از این با ایما و اشاره فهمیده بودند! (امری که رهبری به کرات آن را رد کرده و فرموده اند همواره نظر خویش را به صورت رسمی و صریح بیان خواهند کرد) و از این رو زبان به مذمت 77 نماینده مذکور می گشایند.

 
در این جا شاید بهتر باشد اشاره ای به دو حکم حکومتی مقام معظم رهبری به دولت دهم داشته باشیم. مورد اول حکم کتبی (که تصویر آن هنور در پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری قابل مشاهده است) که در مورد عزل اسفندیار رحیم مشایی از معاونت ریاست جمهوری بود که با سکوت و بی توجهی چند روزه از سوی دولت مواجه شد و مورد دوم که در مورد ابقای وزارت حیدر مصلحی بر مسند وزارت اطلاعات بود که با قهر و به تعبیری 11 روزه یک مقام ارشد دولتی مواجه شد.

 
لازم به ذکر است برای عمل به رهنمود مقام ولایت در جهت ایجاد فضای آرامش در کشور در روزهای آتی، عزیزانی که "دیدید دیدید" راه انداخته اند، ولایتمداری 77 نماینده و در راس آن رئیس قوه مقننه را برای دوستان خود مثال بزنند.

 
در این باب گفت و گویی داشتیم با احمد توکلی تا نظرش را در این باره جویا شویم.

 
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که افرادی می گفتند رهبری پیش از سخنرانی شب گذشته خود با سئوال از رئیس جمهور مخالفت می کردند، حرفشان صحیح نیست و در واقع این موضوع اجتهاد در برابر نص است، گفت: رهبری خودشان از کار نمایندگان تجلیل کردند. وقتی یک نماینده احساس وظیفه می کند که رئیس جمهور را از کارهایی که فکر می کند درست نیست به وسیله سئوال کردن به مسیر قانونی راهنمایی کند و دلیل بیاورد که بر خلاف منافع ملی ایشان فعالیت می کند، در این راه یقین کرده است و به طور مسلم این کار را باید انجام بدهد.

 
رئیس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چیزی که می تواند جلوی چنین کاری را بگیرد امر و یا نهی ولی فقیه است یا برنامه ای که ولی فقیه در نظر داشته باشند که نخواهد آن برنامه بر هم بخورد. در نتیجه همین مساله هم صورت گرفت، نمایندگان همان طوری که ولی فقیه فرمودند وظیفه خودشان را انجام دادند و از این به بعد را مقام معظم رهبری به مصلحت ندیدند و نمایندگان هم تمکین کردند.

 
وی افزود: این عمل نمایندگان عین عقل و استقلال رای و انجام وظیفه قانونی و وظیفه شرعی است که در قبال ولی فقیه دارند.

 
وی در ارتباط با این موضوع که برخی از نمایندگان اعتقاد داشتند که رهبری با سئوال از رئیس جمهور از ابتدا مخالف هستند و امروز با فرمان رهبری این تعبیر را دارند که کارشان درست بوده و نباید از اول این مساله مطرح می شد، گفت: من اتفاقا معتقدم که آنهایی که در آن زمان می گفتند که نباید از رئیس جمهور نبایستی سئوال شود، کار و حرفشان اشتباه بود. این یک استنباط شخصی بود و استنباط شخصی نیز تنها برای خود فرد حجت است.


[ یکشنبه 91/9/5 ] [ 8:9 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

دانش آموزان بروجنی


[ سه شنبه 91/8/2 ] [ 11:23 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 313
کل بازدیدها: 3109573
Flag Counter