ابزار وبلاگ

سیاست داخلی - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

رئیس جمهور در پیامی شفاهی خطاب به مجلس اظهار کرده است که به دلیل مشغله کاری فرصتی برای استماع سخنان نمایندگان ندارد و مایل است پس از درمیان گذاشتن سخنانش با وکلای ملت، مجلس را ترک کند.

به گزارش نامه به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد 2 هفته پیش با ارسال نامه ای به هیات رئیسه مجلس خواستار حضور در صحن علنی مجلس و گفت وگو با نمایندگان در خصوص مهمترین مسائل روز کشور از جمله موضوعات اقتصادی و مباحث مربوط به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و بودجه 92 شد که به رغم تعیین وقت از سوی هیات رئیسه، حضور در مجلس را به دلیل مشغله کاری، موکول به نامه ای دیگر کرد که در نهایت با توافق هیات رئیسه زمان جدید تعیین و جلسه روز چهارشنبه 27 دی ماه به این موضوع اختصاص یافت.
پس از تعیین زمان حضور احمدی نژاد در مجلس، زمزمه هایی در خصوص اینکه رئیس جمهور می خواهد متکلم وحده جلسه روز چهارشنبه باشد، به گوش رسید و کم کم رنگ واقعیت به خود گرفت. البته هیات رئیسه مجلس در گفتگوهایی که با معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور داشت خطاب به وی اعلام کرد که نمایندگان متکلم وحده بودن احمدی نژاد را در مجلس بر نمی تابند و خواستار اختصاص 2 ساعت وقت برای استماع سخنان نمایندگان و 2ساعت وقت برای بیان اظهارات رئیس جمهور و وزرا در مجلس هستند. همچنین قرار شد که برخی اعضای هیات رئیسه در جلسه ای با احمدی نژاد درباره تقسیم زمان سخنرانی رئیس جمهور و نمایندگان دولت با نمایندگان مجلس تصمیم گیری کنند.

آخرین نتیجه ای که از این رایزنی ها و گفتگوها بیرون آمده، این است که احمدی نژاد پیام شفاهی را خطاب به هیات رئیسه مجلس و نمایندگان ارسال کرده و طی آن اعلام کرده است که به دلیل مشغله کاری و ضیق وقت نمی تواند فرصتی را به استماع سخنان نمایندگان مجلس اختصاص دهد و مایل است پس از سخنرانی، مجلس را ترک کند. رئیس جمهور عنوان کرده در صورت اصرار نمایندگان، وزراء می توانند سخنان آن ها استماع کرده و در نهایت نتیجه را به وی اعلام کنند.

گویا این اقدام احمدی نژاد با واکنش نمایندگان و هیات رئیسه مجلس مواجه شده است، تا جایی که هیات رئیسه، در پیامی شفاهی، خطاب به وی اعلام کرده است، در صورتی که رئیس جمهور فرصتی برای استماع سخنان نمایندگان و پاسخ به آنان ندارد، بهتر است درجلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکند؛ چرا که با این شرایط نمایندگان مردم در مجلس، تمایلی به شنیدن سخنان وی ندارند.

این نکته به کرات در موضع گیری های امروز یکشنبه نمایندگان مجلس دیده شد که در صورت عدم استماع سخنان نمایندگان از سوی رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه مجلس، نمایندگان تمایلی به حضور احمدی نژاد در جلسه مشترک ندارند.

در همین حال یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور می خواهد در جلسه روز چهارشنبه به تنهایی سخنرانی کند، افزود: به نظر می رسد نمایندگان مجلس تمایلی به برگزاری جلسه یکجانبه ندارند.

محمد دهقان با اشاره به اینکه آخرین اخبار حاکی از آن است که هنوز رئیس جمهور تصمیم نگرفته جلسه روز چهارشنبه در مجلس دو طرفه یا دو جانبه برگزار شود، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمایلی به برگزاری جلسه یک جانبه ندارند.

پیش از این محمد دهقان عنوان کرده بود که قرار است رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه به علت مشغله های کاری متکلم وحده باشد و بعد از سخنرانی مجلس را ترک کند.

همچنین مصری سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تائید اخباری مبنی بر حضور یکطرفه رئیس جمهور در مجلس اعلام کرد که قرار بر این بوده است که جلسه چهارشنبه دو طرفه برگزار شود و بعد از صحبت های رئیس جمهور تعدادی از نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را بیان کنند.
نامه نیوز

[ دوشنبه 91/10/25 ] [ 7:43 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

نقویان

ایلنا نوشت: حجت الاسلام نقویان باز هم شجاعانه زبان به انتقاد از دولت گشود و در توضیح چرایی تند بودن لحن انتقادهای خود  گفت: وقتی آقایان با خواهش و تذکر به حرف ها گوش نمی دهند، باید فریاد کشید.

حجت الاسلام ناصر نقویان سه شنبه شب در مراسم سوگواری دهه آخر صفر در مسجد حظیره یزد با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: حوزه های علمیه، صداوسیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، حوزه هنری و... اگر به درستی به وظایف خود عمل می کردند، شرایط کشور بدینگونه نبود و شاهد اعتیاد، طلاق و سایر ناهنجاری ها در جامعه نبودیم.

نقویان تصریح کرد: متاسفانه برخی خود را معصوم می دانند و هیچ احتمال خطایی در رفتار خود نمی دهند. چهارنعل می تازند، به حرف کسی گوش نمی دهند و می گویند همین است که هست.

وی با بیان اینکه تذکر بنده و امثال بنده به جایی نمی رسد گفت: باید بزرگانی که نفوذ کلام دارند و سکوتشان گاهی مضرّ است "تشر" بزنند.

به گزارش ایلنا، این خطیب گفت: مطمئنم اگر امام زمان هم بیاید، برخی حرف خود را می زنند همچنانکه در مقابل حضرت علی هم عده ای گفتند «حرف، حرف ماست». عده ای چنان منجمدالفکر شده اند چاره ای جز سکوت در مقابلشان نیست.

حجت الاسلام نقویان در این‌باره توضیح داد: برخی نماز می خوانند، روزه می گیرند، سینه می زنند و اشک می ریزند ولی افکاری باطل دارند. حضرت علی می فرماید «عالم متهتک» و «جاهل متنسک» دو گروهی بودند که مرا کشتند. یک گروه جاهلی که فکری یخ زده مانند سنگ دارند، اگر خودمان را هم بکشیم فکر آنان عوض نمی شود، یک عده هم انسان های فهمیده و درس خوانده ولی بی حیاء و بی دین که در هنگام نوشتن هیچ مرزی را رعایت نمی کنند.

وی با بیان اینکه برخی اوقات لازم است در افکار خود تجدید نظر کنیم، گفت: باید احتمال داد بغیر از فکر خود ممکن است افکار برحق دیگری هم باشد، اگر حرف منطقی شنیدیم، آن را قبول کنیم اگرچه 20 سال به غیر از آن معتقد بوده باشیم؛ که اگر اینگونه کنیم می بینیم چه دریچه هایی از معرفت به رویمان گشوده می شود. البته اینکار کاری سخت است.

نقویان افزود: شیعه امیرالمومنین باید در همه زمینه ها پیرو حضرت باشد نه اینکه دربرخی امور خود تصمیم گیر باشد. برخی تنها نماز شب ها را مهم می شمارند درحالیکه حضرت امیر در نهج البلاغه می فرماید خوشا به حال آنان که نمازشب نمی خوانند، روزه های مستحبی نمی گیرند ولی انسان های هوشمند و باهوشی هستند و می تواند در مواقع حساس تصمیم درست بگیرد.

وی با بیان اینکه پای سخن هر آخوندی و هر مداحی نباید رفت، گفت: این رفتارها از مصادیق هوشمندی است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتقادات اخیر بنده به مقامات سیاسی موجب برخی واکنش ها شده گفت: یک طلبه در نامه ای به من از انتقادات اظهار تاسف کرده و نوشته بود بنده از ادبیات غیرمودبانه استفاده کرده ام که بنده پاسخ دادم: وقتی آقایان با خواهش و تذکر به حرف ها گوش نمی دهند، باید فریاد کشید.

وی در ادامه بابیان اینکه برخی در خیالات بسر می برند، گفت: قرآن هم در مواردی با اینچنین ادبیاتی سخن گفته و آورده «اولئک کالانعام بل هم اضل» یا «مثلهم کمثل الاحمار» بدین معنی که برخی مانند گاو و الاغ می مانند.

نقویان ادامه داد: اگر اینگونه ادبیات را روانشناسانه نمی دانیم، باید اطلاعیه ای برای خداوند صادر کنیم، بگوییم این سخنان بی ادبانه است و این آیات را از قرآن حذف کرد!

وی افزود: سخن مانند چهره است که در پشت پوست زیبا، استخوان هایی وجود دارد همچنانکه برای عمل کردن و نجات دادن یک انسان باید دست به تیغ جراحی برد و پوست را شکافت. گاهی اوقات باید درشتی کرد و البته در جای خود نرمی.

حجت الاسلام نقویان گفت: اگر انسان خود را اصلاح نکند حتی رئیس جمهور و رهبر هم شود، اگر به قانون پایبند نبود و "پند" نگرفت، نوبت به "بند" می رسد.

وی تاکید کرد: منبر نباید همیشه به تعریف و تمجید بپردازد بلکه برخی اوقات "تشر" هم لازم است.

نقویان دلاوری های رزمندگان را در جنگ 8 ساله یادآور شد و گفت: آنها رفتند تا ما امروز امنیت داشته باشیم، اگرچه امروز گرانی، بی تدبیری مسئولان و بی تقوایی برخی را داریم ولی باید بدانیم چه خون هایی برای این امنیت داده شده است.

نقویان همچنین با اشاره به اختلاس 3 هزار میلیاردی گفت: چند وقت پیش پیامک آمده بود «هرجا سخن از اعتماد است، من هرهر می خندم، مدیرعامل سابق بانک ملی»!

وی افزود: باوجود این اختلاس می گویند این دولت پاک ترین دولت است! اگر انسان "رو" و "حیاء" داشته باشد خوب است! این ها همه درحالی است که برخی خانواده ها برای اجاره 100 هزار تومانی، نگران اخراج و بیرون ریختن اسباب خود در خیابان هستند.

وی همچنین تلویحا خواستار عذرخواهی رئیس جمهور از وی شد و گفت: خیلی خراب کرده ای!

وی گفت: اگر کسی می خواهد مدل زندگی اسلامی را برای خود اجرا نماید، باید به زندگی خود رنگ خدایی زند. او همچنین گفت: برای رنگ آمیزی زیرسازی لازم است و گاهی زیرسازی موجب زدودن برخی عادات زشت است.

او همچنین نگاه اسلام را نسبت به دنیا "خیرخواهانه" دانست و گفت: نگاه غرب در این خصوص "خوش خواهانه" است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مجموعه «تام و جری» را ساخته صهیونیست ها دانست و گفت: آنان که پس از جنگ جهانی دوم به موش کثیف معروف شده بودند با ساخت این مجموعه تلاش کردند ذهنیت ها را نسبت به خود تغییر دهند و بگویند این جمعیت 7 میلیونی بر کل دنیا پیروز است و صاحب اقتصاد، تکنولوژی و... عالم هستند.


[ پنج شنبه 91/10/21 ] [ 8:55 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

افکار نیوز - اینکه چرا و چگونه پس از هجوم قوم مغول به ایران، استفاده از توالتهای صندلی مانند هخامنشی جایش را به توالتهای زمینی چاله مانند چینی یا مغولی داد، زیاد موضوع بحث ما نیست. اما چنانکه از نقاشی های به جامانده از ایران باستان مشخص است؛ هر نوع فرهنگ نشستن بر روی زمین به جای نشستن بر سکوها و تختهای خانگی؛ بعد از ظهور اسلام شکل پیدا کرد و با هجوم مغول به ایران متداول تر شد: در هیچ یک از نقاشیهای ایران باستان؛ بر خلاف نقاشیهای باستانی کشورهای هند و چین، افراد به صورت نشسته بر روی زمین در حالتهای دوزانو و یا چهار زانو، مشاهده نمی شود. اما بعد از ظهور اسلام و پس از آن حمله ی مغول به ایران، نحوه ی نشستن بر سکوها جای خود را به نشستن بر روی زمین تغییر داد و نوع توالتهای مورد استفاده نیز از حالت صندلی گونه به حالت زمینی تغییر و تحول پیدا کرد.

استفاده از هرنوع ازین توالتها:

ایرانی یا فرنگی، در نوع خود مضرات و حسناتی را دارند. به عنوان مثال؛ گفته شده استفاده دائمی از توالتهای ایرانی ایجاد پادرد و کمردرد میکنند اما در برابر آن؛ استفاده زیاد از توالت فرنگی نیز از نظر گوارشی و بهداشت پوست بسیارمضر است و انسان را دچار بیماری های دردناکی مانند کولیت یا قولنج روده و همچنین در صورت عدم رعایت بهداشت توسط افراد قبلی استفاده کننده از توالت؛ ایجادانواع حساسیتها و بیماریهای پوستی می کند. . اگر فیزیولوژی گوارش را مدنظر قرار دهیم، به مضرات توالت صندلی یا فرنگی پی خواهیم برد ؛

روده ی بزرگ انسان یا کولون از سمت راست و پایین بدن شروع می شود و یک سیر صعودی را طی می کند، پس از آن به حالت افقی ادامه ی مسیر می دهد و نهایتا سیر نزولی پیدا می کند و در سمت چپ به سیگموئید یا قسمت فراخ منتهی، و در پایان به رکتوم و مخرج ختم می شود. بیشترین تفاله ی مواد غذایی به علت فراخی سیگموئید در آن جا انباشته می شود و اگر این قسمت از روده مورد فشار قرار نگیرد، به راحتی دفع صورت نمی گیرد. استفاده از توالت فرنگی باعث می شود فشار لازم به روده وارد نیاید و همین امر در درازمدت موجب بروز بیماری های روده ی بزرگ می شود. هم چنین است در حالت ایستاده ادرار کردن توسط آقایان. این عمل نیز باعث می شود مثانه دچار بیماری گردد؛ زیرا در این حالت،‌ادرار به راحتی و به طور کامل دفع نمی شود.

اما هنگام نشستن در توالت ایرانی، ماهیچه های ران و عضله ی شکم به سیگموئید فشار می آورد، و اگر سنگینی بدن را روی پای چپ قرار دهیم، در حداقل زمان اجابت مزاج صورت خواهد گرفت. در این حالت روده به طور کامل، تخلیه می گردد، و حتی از قسمت تحتانی طحال تا انتهای مخرج به یک باره فضولات دفع می گردد و همین امر موجب سبکی و نشاط انسان می شود و سنگینی امعا و احشاء نیز روی مثانه فشار می آورد و آن را کاملا تخیله می کند.

از دیگر مزایای استفاده از توالت های شرقی که به غلط با نام توالتهای ایرای مسطلح شده اند؛ در مکانهای عمومی به جای استفاده از توالتهای فرنگی؛ عدم امکان انتقال بیماریهای پوستی نظیر کورک و قارچ پوستی و انواع دمل و تبخال است.

اما اینکه چرا شرقیان قدیم؛ به استفاده ازین توالتهای چاله مانند که به غلط به توالت ایرانی مصطلح شده است روی آورده اند: ریشه در مطالعات طبی داشته است؛ و دلیل معایب فراوانی که به دلیل استفاده ازین نوع توالت در مفاصل ما ایجاد می شود؛ استفاده ی ناصحیح ایرانیها ازین توالتها و طرز نشستن غلط بر روی آنهاست.

اکنون طریقه ی صحیح نشستن بر روی توالتهای شرقی را با استفاده از حرکات یوگا، آموزش می دهیم. این روش نشستن؛ در حقیقت تقلید کاملی از حرکتی در یوگاست که به چمباته زدن معروف بوده و تاثیر مستقیم و ویژه ای بر چاکرای ریشه یا muldaharaدارد که قسمتهای مرتبط با آن در بدن شامل موارد زیر است:

استخوان دنبالچه، مقعد، روده بزرگ، غدد فوق کلیوی، کمر، پاها، ساقها و استخوانها

عدم تعادل در چاکرای ریشه پی آمدهای روحی فراوانی نظیر ترس، اضطراب، ناامنی، اندوه، افسردگی، کرختی، بدگمانی وعدم ارتباط و اعتماد به نفس پایین را دارد.

پی آمدهای فیزیکی ناشی از عدم تعادل چاکرای ریشه شامل موارد زیر می شود:

یبوست به عنوان پدیده ای شایع،بواسیر، چاقی،درد پایین کمر، پروستات ، واریس، درد سیاتیک، بی اشتهایی.

هنگامی که چاکرای ریشه متعادل است، ارتباط با زندگی قوی و محکم است و احساس امنیت ، پایا بودن و آرامش و سلامت، بر روح و جسم، مستولیست.‌

حرکاتی که چاکرای ریشه را متعادل نگه می دارد،شامل فعالیتهایی نظیر دوچرخه سواری، دویدن، پیاده روی و یوگاست

یکی از مهمترین حرکات یوگا که منجر به ایجاد تعادل در چاکرای ریشه می شود؛ چمباته زدن با صدای تنفس است. این همان حرکتیست که چمباته زدن در هنگام دفع برای توالتهای شرقی، از آن تقلید شده است. در صورت رعایت اصول چمباته زدن به نحو صحیح در توالتهای شرقی، ضمن جلوگیری از آسیب دیدگی مزمن مفاصل در اثر استفاده مکرر از توالتها ؛ می توان به فواید بیشمار ناشی از ایجاد تعادل در چاکرای ریشه نیز بهره برد. لذا مقتضیست در موقع استفاده از توالتهای شرقی، نحوه صحیح نشستن بر روی این توالتها که در ذیل قید می شود، دقیقا رعایت گردد:

-پاها را به اندازه عرض لگن باز کنید و بایستید.

-زانوها را تا کنید و به حالت چمباته روی زمین بنشینید. ( در صورت آسیب دیدگی و احساس درد در ناحیه مفاصل، برای جلوگیری از کشیدگی مفصلهای سر زانو، وزنتان را به قسمت جلوی کف پا منتقل و پاشنه تان را بالاتر از سطح زمین قرار دهید؛ یعنی روی سینه ی پا بنشینیدو پاشنه ی پا در قسمت مرتفع تری نسبت به سینه ی پا قرار گیرد.)

در اینصورت مکث سه چهار دقیقه ای در این وضعیت نه تنها ضرری برای مفاصل نداشته بلکه تاثیرهای مثبتی را شامل می شود:

-این حرکت؛ لگنها را باز و مفصل ران را نرم میکند.

-در افرادی که دچار یبوست مزمن و بواسیر هستند و در کلیه افراد عادی کمک شایانی به تنظیم فرایند دفع می کند

-از لحاظ روحی احساس امنیت و استوار بودن را افزایش می دهد.



یکی از دلایلی که در بیشتر کشورهای غربی، اکثر مردم از مشکل جسمی یبوست مزمن و علی رغم مصرف نسبتا اندک مواد هیدروکربوری نسبت به شرقیها؛ از چاقی مفرط در ناحیه ی شکمی رنج می برند؛ عدم استفاده از توالتهای زمینیست.

خوشبختانه در کشور ما مشکل یبوست مزمن پدیده ی شایعی نیست و این یکی از موهبتهای استفاده از حرکت فعال سازی چاکرای ریشه در زمان دفع مواد زائد بدن است که از طریق طب چینی و در گذر تاریخ؛ به صورت ناخودآگاه وارد زندگی ما شده و به دلیل مزیتهای ویژه اش؛ تا کنون ماندگار مانده است.

اما بهترین حالت در خانه های شخصی؛ وجود همزمان توالت های فرنگی و ایرانی در خانه است. با توجه به اینکه افرادی که دچار تکرر ادرار و دیگر مشکلات گوارشی شده اند؛ و یا افراد مسنی که از آسیب دیدگی مفاصل زانو به دلیل نشستن دائمی به صورت چهار زانو یا دو زانو رنج می برند، ممکن است وقت زیادی را به خاطر مشکلات ناشی از کهولت سن، در دستشویی سپری کنند، تداوم این حرکت می تواند سلامتی مفاصل زانو و مچ پای آنها را بیشتر مورد تهدید قرار دهد. لذا در مواقعی که وضعیت دفع، به هر دلیلی در بدنتان عادی نیست: استفاده از توالتهای فرنگی یا صندلی مانند آریایی کاملا ضروریست. در این مواقع بهتر است برای جلوگیری از بروز آسیبهای احتمالی، از استفاده مداوم از توالت های شرقی خودداری شود.


[ سه شنبه 91/10/19 ] [ 9:8 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]


 به نوشته این سایت، طی هفته های اخیر، اصلاح طلبان در حضور  سید محمد خاتمی رییس‌جمهور سابق کشور، به بحث و تبادل و نظر جدی در مورد انتخابات اتی ریاست جمهوری می پردازند که در این جلسات، میرمحمود موسوی برادر میرحسین موسوی نیز حضور دارد. 2 گروه از اصلاح طلبان ، تمایل به کاندیداتوری میرمحمود موسوی دارند، هر چند تعدادی دیگر از گروههایی دیگر - که نمایندگان در این جلسات دارند - به شدت مخالف این ایده هستند.
میرمحمود موسوی از نسل نخستین دیپلمات‌هایی است که پس از انقلاب اسلامی وارد دستگاه دیپلماسی کشورمان شده و همانند بسیاری از آن‌ها اکنون به دور از فعالیت‌های اجرایی مشغول پژوهش و فعالیت علمی است. موسوی که اکنون در معاونت پژوهشی وزارت خارجه مشغول پژوهش است در کارنامه خود ماموریت در پاکستان و هند به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران و نیز مدیر کلی آسیای غربی وزارت خارجه را دارد و به گفته خودش نخستین فردی در وزارت خارجه بوده است که برای یک کشور خارجی یک دکترین در وزارت خارجه تدوین کرده است و آن کشور هم ترکیه بوده است.

در عین حال بنا به اطلاع خبرنگار سیاسی بهارنیوز، گمانه‌زنی این سایت اصولگرای منتقد، صرفا به دلیل برخی نزدیکی‌های فکری برادر میرحسین موسوی با اصلاح‌طلبان باشد گرچه او طی چند سال اخیر هیچ موضع گیری سیاسی در باره امور سیاسی کشور نداشته و بعضا فقط دیدگاه های خود را در باره مسائل کلان در عرصه دیپلماتیک بیان کرده است. او هفته پیش حتی در مراسم ترحیم پدر خانم رهنورد در مواجهه با خبرنگاران که در باره وضعیت برادر و همسرش از وی سئوال کرده بودند سکوت کرد و هیچ حرفی نزد. به همین دلیل به نظر نمی‌رسد با توجه به شرایط سیاسی و فضای حاکم بر آن اصولا بحث کاندیداتوری او جدی باشد.

بهار نیوز


[ سه شنبه 91/10/19 ] [ 8:35 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به دلیل توهین های صورت گرفته به رهبر معظم انقلاب، تنها 4دقیقه ابتدایی این مکالمه را منتشر می کنیم.

دانلود

 


[ دوشنبه 91/10/18 ] [ 1:58 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

دکتر مرضیه وحید دستجردی که ساعتی پیش توسط رئیس جمهور از سمت خود عزل شد، در یادداشتی که پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن را منتشر کرد، از همکارانش و مردم حلالیت طلبید.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

بسمه تعالی

معاونین، مشاورین و قائم مقامان محترم وزیر

روسای محترم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

همکاران گرامی

سلام علیکم؛

خداوند منان را شاکرم که طی بیش از سه سال مسئولیت تصدی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، با دعای خیر ملت شریف ایران و تلاش یکایک شما همکاران گرامی در ستاد، دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشتی درمانی، اعضای محترم دولت، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، روسای محترم کمیسیون‌های تخصصی مجلس، اعضای محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ویژه رییس محترم کمیسیون و سایر مجموعه‌های نظام سلامت شاهد فعالیت‌های مهم، تأثیر گذار و تحول آفرین در عرصه سلامت کشور بودیم.

امروز، نظام سلامت ما با طراحی بدیعی در زمینه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات در قالب منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ، نقشه جامع تحول نظام سلامت کشور، نقشه جامع علمی حوزه سلامت و قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مسیر چشم انداز ترسیم شده سلامت در جمهوری اسلامی ایران را طی می‌کند.

اینجانب دست‌یابی به موفقیت‌های اخیر در عرصه سلامت کشور را مرهون توفیقات و تفضلات الهی و تلاش شبانه روزی، تعهد، تجربه و همدلی مجموعه کارامد همکاران خود در نظام سلامت و حاکمیت تدبیر، عقلانیت و جلوگیری از مداخلات غیر کارشناسی می‌دانم و امیدوارم با عزم و اراده جدی و تداوم تلاش‌ها، همچنان شاهد ارتقای آموزش و پژوهش و ارائه خدمات در حوزه سلامت و تحقق بیش از پیش "عدالت در تأمین سلامت مردم" به عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم. بدون شک حوزه سلامت نیازمند حمایت همه جانبه و جدی مسئولین نظام و همدلی همه دست اندرکاران مدیریت کشور است.

حال که مدیریت اجرایی کشور مرا از انجام وظایف و ادامه مسئولیت نظام سلامت کشور معاف نموده است، بر خود فرض می‌دانم از یکایک همکاران گرامی، خصوصاً معاونین، مشاورین، قائم مقامان، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه و کلیه اعضای خانواده بزرگ سلامت، اساتید، کارکنان و دانشجویان قدردانی و سپاس گزاری کرده و از کلیه همکاران و همچنین آحاد ملت عزیز ایران که بعضاً به دلایل مختلف نتوانسته‌ام به خواسته‌های ایشان تحقق بخشم، طلب حلالیت می‌نمایم.

از خداوند متعال خواستارم، خدمات و فعالیت‌های ارزشمندی که در نظام سلامت در حال انجام است، با قوت و قدرت بیشتری تداوم یافته و بیش از پیش مایه عزت و سربلندی کشور عزیزمان گردد.
 
مرضیه وحید دستجردی

تابناک


[ شنبه 91/10/9 ] [ 9:17 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
تابناک: از دیروز صبح که خبر شکار یکی دیگر از هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد، در کمتر از یک ساعت این خبر به تیتر یک بسیاری از رسان های دنیا تبدیل شد.

در این میان، همه رسانه ها پس از انتشار این خبر منتظر واکنش مقامات نظامی آمریکا ماندند تا ببیند این خبر از سوی آنان تایید می شود یا آنان این خبر را تکذیب می کنند.

دقایقی پس از انتشار خبر، اولین موضع آمریکایی ها در وال استریت ژورنال انعکاس یافت و این نشریه مدعی شد که این هواپیمای بدون سرنشین متعلق به آمریکا نبوده است ، بلکه ممکن است متعلق به امارات بوده است . این نشریه به صورت غیر مستقیم خبر شکار این هواپیمای بدون سرنشین را تکذیب کرد.


پس از آن مقامات آمریکایی به تکذیب این خبر پرداختند تا جایی که حتی نمایش فیلم هواپیمای بدون سرنشین شکار شده آمریکایی نیز آنان را متقاعد نکرد.تا اینکه مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران خطاب به آمریکایی ها گفت: آمریکا دیر یا زود شکار این پهپاد را تأیید می‌کند.آنان لازم است یکبار دیگر را پهپادهایشان را شمارش کنند.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی درباره ادعای مقامات نظامی آمریکا مبنی بر اینکه پهپاد شکار شده آمریکا در ایران متعلق به ما نیست، گفت: آمریکایی‌هادر قضیه شکار آرکیو 170 هم اینگونه صحبت‌ها‌یی را مطرح کردند ولی بعدها گفتند که این مسئله قابل بررسی است.

وی افزود: فرماندهان نیروی دریایی آنها امروز نیز اعلام کرده‌اند که این موضوع صحت ندارد، ولی بلافاصله یک مقام دیگر آمریکایی گفته که تلویزیون ایران تصاویر این پهپاد را پخش کرده است؛ این مسئله برای ما دارای مفهوم است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه کسانی که علم اینگونه اقدامات را می‌دانند، با اهمیت این موضوع آشنا هستند، تصریح کرد: توانمندی ما بیشتر از این حرفهاست و مطمئن هستم که در آینده نزدیک، دیر یا زود خودشان این شکار را تأیید خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: به فرمانده آمریکایی توصیه می‌کنم که یکبار دیگر پهپادهایش را به طور دقیق شمارش کند.مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران اضافه کرد: اگر نیاز باشد اطلاعات جدیدتری از این شکار اعلام خواهیم کرد.

سردار شریف با اشاره به اینکه این اقدام سپاه عظمت برای انقلاب و خفت و خواری برای آمریکایی‌ها به همراه دارد، تأکید کرد: "چشم عقاب" برای آنها خیلی مهم بود و برای همین دلشان نمی‌خواهد که در این قائله بازنده باشند.

وی در پایانخاطرنشان کرد: آنها ما را خوب می‌شناسند، این موضوع آنچنان محکم است که اگر نیاز باشد چیزی را رو می‌کنیم که آنها آبرویشان برود لذا دوباره توصیه می‌کنم که فرمانده آمریکایی پهپادهایش را به دقت شمارش کنند.

[ پنج شنبه 91/9/16 ] [ 3:38 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

عصرایران - آنچه در زیر می آید ، بخشی از کتابچه تبلیغاتی محمود احمدی نژاد در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 (دور اول) است که با شعار "یک نفر آمده است ، صبح خواهد شد" منتشر شده است. مطالب زیر بدون هیچ شرحی ، عیناً از صفحه 33 آن نقل می شود:

فقر و گرسنگی عده ای از مردم باید از خواب را از چشم مسوولان بگیرد.

در فرهنگ ملت ایران، حلال و حرام، همسایه و همشهری معنا و مفهوم عمیق دارد.

قابل تحمل نیست که فامیل یا همشهری مان گرسنه باشد و ما راحت بخوریم و بخوابیم.

متاسفانه این فرهنگ به بخشی از کارگزاران کشور نیز منتقل شده است که می فهمند در بخشی از کشور فقر بیداد می کند اما شب ها راحت می خوابند.

تعجب آور است کسی مدیر باشد و در حوزه مدیریتش ، فقر و انسان های گرفتار را ببیند و در این حال با خیال آسوده و راحت به مسافرت های ده روز تفریحی برود.

بی تفاوتی در برابر مشکلات و آلام مردم ، جز دور شدن از فرهنگ خودی و سلطه مبانی فرد گرایی لذت جو هیچ چیز دیگری نیست.

ما از حرکت اجتماعی و با هم بودن لذت می بریم و حاضریم نان و پنیر بخوریم ولی با هم باشیم و در غم و شادی یکدیگر شریک باشیم.

تقویت روحیه اجتماعی ، لازمه پیشرفت است .

با تقویت روحیه فردی دیدیم که چگونه هزاران نوکیسه درست شدند در حالی که جوانان ما برای گردآوری یک کیسه سرمایه 50 میلیون تومانی معطل مانده اند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ

منبع: asriran.com

[ دوشنبه 91/9/13 ] [ 10:3 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

اعضای انصار حزب‌الله در اعتراض به اکران برخی فیلم‌ها در حالی 11 آذر ماه مقابل وزارت ارشاد جمع شدند که جمعی از سینماگران در دفاع از این وزارتخانه در مقابل آنها حاضر شدند و دو طرف شعارهایی را در مقابل هم سر دادند و سرانجام سینماگران حاضر هم با انتشار بیانیه‌ای تجمع را ترک کردند و یک ساعت بعدتر هم انصار حزب‌الله متفرق شدند.


به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی معترضین در ابتدای این تحصن که از ساعت 11 آغاز شد، با تاکید بر اینکه تا زمان ابطال پروانه نمایش‌های فیلم‌های مروج خیانت این تحصن ادامه دارد‌، بیانیه‌ای را قرائت کرد که بخش‌هایی از آن بدین شرح است: « در ماه متبرک محرم با هدف مقابله با روند افسار گسیخته اشاعه منکرات از سوی سازمان سینمایی تحصن خود را آغاز و بنا بر بند میم وصیت‌نامه حضرت امام (ره) این عمل را مصداق نهی از منکر می‌دانیم.

مسئولانی که مقامشان بر خون شهدا بنا گشته اما اکنون امکانات نظام اسلامی را در جهت ترویج منکرات به کار گرفته‌اند بدیهی است اعتراض مسلمانان متعهد تا توقیف و ابطال همه مجوزهای فیلم‌های مروج خیانت ادامه خواهد داشت.»

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/9/13 ] [ 10:1 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

ریاست جمهوری

فقدان شرط سنی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سبب شده که حتی یک نوجوان 12 ساله هم برای ثبت نام حضور در این عرصه راهی ستاد انتخابات کشور شوند.

به گزارش خبرآنلاین، هر چهار سال یکبار در ایام ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری که عمدتا در اردیبهشت ماه انجام می?شود شاهد حضور چهره?های متنوعی از این دست هستیم که سوژه و خوراک خبری خوبی برای رسانه?های داخلی و خارجی هستند. حضور این افراد برای عکسان و خبرنگاران، حاشیه نویسی را به ارمغان می?آورد و برای تحلیل گران و مفسران نقد دوباره قانون انتخابات را رقم می?زند.
18 اردیبهشت سال 88، در چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، کورش موزونی متولد 10 آذر 75 در حالی که تنها 12 بهار عمرش گذشته بود، دست در دستان پدر به وزارت کشور آمد تا مدارک ثبت نام خود را تحویل ستاد اجرایی انتخابات بدهد.
گفت و گوی فارس با او را در ادامه بخوانید:
ـ آیا خودت را رجل سیاسی می‌دانی؟
ـ وقتی شهید حسین فهمیده زیر تانک رفت، امام(ره) گفت که او رهبر ما بود. پس معلوم می‌شود که او یک رجل سیاسی بود. با این وجود من چطور می‌توانم یک رجل سیاسی نباشم؟
 ـ اگر تائید صلاحیت نشوی چه می‌کنی؟
ـ برای ریاست جمهوری بعد آماده می‌شوم. سعی می‌کنم کاری کنم که برای ایران 1404 آماده شویم.
-می‌دانی کیک زرد چیست؟
لازم نیست که یک رییس‌جمهور در مورد انرژی هسته‌‌ای همه چیز بداند و خودش اورانیوم غنی کند بلکه او باید در این‌باره مدیریت داشته باشد.
ـ در مورد رابطه با اسرائیل چه نظری داری؟
ـ من زادگاه اوباما یعنی هاوایی را از آمریکا می‌خرم و آن را به اسرائیلی‌ها اجاره می‌دهم که اسرائیلی‌ها بروند آن‌جا زندگی کنند تا این‌قدر نوجوانان غزه را نکشند.
 -کابینه‌ات شامل چه کسانی خواهند بود؟
من از هرکسی که تجربه داشته باشد در کابینه‌ام استفاده می‌کنم ولی پدرم را به کابینه‌ام راه نمی‌دهم.
 ـ چقدر رای می‌آوری؟
ـ همه مادران و کودکان به من رای می‌دهند.
 
گفتنی است نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی در نظر دارند با اصلاح قانون انتخابات، مانع از تکرار چنین صحنه هایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شوند.
خبر آنلاین


[ یکشنبه 91/9/12 ] [ 1:24 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 44
بازدید دیروز: 32
کل بازدیدها: 3107257
Flag Counter