ابزار وبلاگ

سیاست خارجی - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

تماشا: استفاده از اینترنت در کره شمالی که پنهان کارترین کشور جهان شناخته می شود شرایط خاصی دارد و تعداد کمی از شهروندان که به عنوان «خواص» شناخته می شوند، اجازه استفاده از «اینترنت» کره شمالی را دارند.

در وب سایت های کره شمالی، نام کیم جونگ اون و رهبران قبلی، بزرگتر نمایش داده می شود. هرگاه نام کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، آورده شود، به طور اتوماتیک با اندازه ای بزرگتر از بقیه نوشته نمایش داده می شود؛ نه خیلی بزرگتر، فقط در حدی که بیشتر به چشم بیاید.

جایگزین ویندوز در کامپیوترهای کره شمالی!

به گزارش بی بی سی، همچنین در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، تنها یک کافی نت وجود دارد. کسانی که وارد اینجا می شوند، خواهند دید که کامپیوترها به جای ویندوز با «ستاره سرخ» کار می کنند، سیستم عامل مخصوص کره شمالی که بنا بر گزارش ها به سفارش رهبر فقید این کشور، کیم جونگ ایل، ساخته شده است.

تقویم کامپیوترها به جای سال 2012، سال 101 را نشان می دهد. تعداد سال هایی که از تولد کیم ایل سونگ رهبر اسبق این کشور گذشته است. وب سایت های مجاز کره شمالی معمولا شامل اخبار می شوند و به زبان انگلیسی نیز در دسترس هستند.

برترینها


[ چهارشنبه 91/10/20 ] [ 8:14 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

عصر ایران: روزنامه الحیات چاپ لندن نوشت: "امیر اشل" فرمانده نیروی هوایی اسرائیل، ایران را در ارتباط با انتقال سلاح به غزه، مورد تهدید مستقیم قرار داد.

فرمانده نیروی هوایی اسرائیل اظهار داشت: تل آویو امروز می تواند به هر طرفی که بخواهد به اسرائیل و امنیت آن آسیب بزند، ضربه شدیدی را وارد کند ؛ ضربه ای که طنین آن همه خاورمیانه را در بر می گیرد.

اشل ادامه داد: نیروی هوایی اسرائیل در عملیات نظامی اخیر علیه غزه از نظر دفاع و حمله ، با تمام قدرت فعالیت کرد. نیروی هوایی اسرائیل می تواند به هر آنچه بخواهد، برسد و عملیات بی سابقه ای را اجرا کند. این نیرو در عملیات غزه تنها بخش کوچکی از توانمندی های خود را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به انتقال سلاح از ایران به غزه افزود: به هیچ کس اجازه نمی دهیم به اسرائیل، آسیب بزند. بهتر است همه به یاد داشته باشند که میان غزه و تهران بیش از یک خط مستقیم وجود دارد.

روزنامه الحیات اضافه کرد: مقامات ارشد نظامی و امنیتی اسرائیل این اظهارات فرمانده نیروی هوایی اسرائیل و اشاره او به انتقال اسلحه از ایران به غزه را هشداری مستقیم به این کشور می دانند که حمله آینده برای منع انتقال سلاح به غزه، "قلب تهران" را هدف قرار خواهد داد.

اظهارات فرمانده نیروی هوایی اسرائیل درباره توانمندی های این رژیم در جنگ اخیر علیه غزه سخن می گوید که گروه های مقاومت فلسطینی توانستند در این جنگ با شلیک موشک هایی با برد 75 کیلومتر، برای نخستین بار در 20 سال گذشته شهرهای تل آویو و قدس را مورد هدف قرار داده و آژیرهای خطر در این دو شهر را به صدا درآورند.

وطن دانلود


[ سه شنبه 91/10/12 ] [ 1:12 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

ولید بن طلال» شاهزاده سعودی یک هواپیمای بزرگ و گرانقیمت مدل ایرباس ـ ای 380 به ارزش 300 میلیون پوند(معادل 489 میلیون دلار) خریداری کرد.

شاهزاده سعودی و خرید هواپیمای چند صد میلیاردی (+عکس) www.taknaz.ir

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، این هواپیما که به قصر شباهت دارد، بزرگترین هواپیمای خصوصی است که تاکنون ساخته شده است و دارای حمامی لوکس با دیوارهای مرمر، سالن موسیقی و پارکینگی برای اتومبیل رولز رویس بن طلال است.

شاهزاده سعودی و خرید هواپیمای چند صد میلیاردی (+عکس) www.taknaz.ir

این میلیاردر سعودی همه چیز دارد، جت خصوصی، صدها اتومبیل گرانقیمت و کشتی تفریحی که فیلم جیمز باند بر روی آن ساخته شد؛ وی همچنین سهم بزرگی در شرکت رسانه‌ای «نیوز کورپوریشن» دارد و اینک نیز هواپیمای جدید خود را تحویل می‌گیرد.

شاهزاده سعودی و خرید هواپیمای چند صد میلیاردی (+عکس) www.taknaz.ir

بر اساس این گزارش، هواپیمای مذکور ظرفیت بیش از 600 مسافر را دارد، اما به دستور بن طلال بیشتر صندلی های آن برداشته شد تا حمام لوکس مورد نظر وی با دیوارهای مرمر، سالن جشن‌های موسیقی و پارکینگ اتومبیل وی تعبیه شود؛ این هواپیما همچنین دارای محلی برای نماز با سجاده مخصوص است که به وسیله یک سیستم کامپیوتری دائما جهت قبله را مشخص می‌کند.

این شاهزاده که به «وارن بافت خاورمیانه» (اشاره به تاجر ثروتمند آمریکایی) مشهور شده است، به عنوان موفق‌ترین سرمایه گذار قرن بیستم شناخته می شود و ارزش دارایی های وی 16 میلیارد پوند یعنی معادل 26 میلیارد دلار برآورد می شود.

شاهزاده سعودی و خرید هواپیمای چند صد میلیاردی (+عکس) www.taknaz.ir


سخنگوی شرکت ایرباس یادآور شد که این هواپیما در سال آینده میلادی به شاهزاده سعودی تحویل داده می شود؛ وی از ارائه جزئیات بیشتر درباره این هواپیما خودداری کرد و یادآور شد که مالک این هواپیما اجازه انتشار اطلاعات بیشتری درباره آن را نداده است.

این در حالی است که شرکت لورسن آلمان اخیرا اعلام کرد که در حال ساخت بزرگترین کشتی تفریحی جهان با هزینه 400 میلیون پوند ( معادل 620 میلیون دلار) است.

این شرکت از فاش کردن هویت مالک این کشتی تفریحی که طول آن به 180 متر می رسد، خودداری کرد؛ اما شایعه هایی منتشر شده که شاهزاده ولید بن طلال 57 ساله را مالک آن معرفی می کند.

بر اساس این گزارش بن طلال می خواهد این کشتی جدید را جایگزین کشتی قبلی خود کند که 20 سال از عمر آن می گذرد.

تک ناز


[ پنج شنبه 91/10/7 ] [ 11:51 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
یک جوان ایرانی که توسط شورشیان سوریه ای ربوده شده بود، توسط ارتش سوریه از دست این شورشیان در حالی که به شدت شکنجه شده بود، آزاد شد.
 
علی غلامحسین 17 ساله که متولد دمشق و از پدری ایرانی و مادری سوری است، چند روز پیش در منطقه قدسیا در شمال غرب دمشق ربوده شده بود و به شدت تحت شکنجه شورشیان مسلح قرار گرفته بود.
 
به گفته او، شورشیان از او می خواستند که اعتراف کند که تک تیرانداز است که از ایران برای هدف قرار دادن مردم سوریه راهی این کشور شده است. علی غلامحسین از آنجایی که به دو زبان عربی و فارسی مسلط است، در سوریه وظیفه راهنمای تورهای گردشگری و زیارتی که از ایران به این کشور سفر می کردند را داشت.
 
گفته می شود که یکی از کارمندان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز که چند ماه پیش توسط شورشیان ربوده شده بود، توسط ارتش سوریه رها شده است. هنوز ده ها ایرانی دیگر توسط شورشیان مسلح به گروگان گرفته شده اند.

 

تصاویری از شکنجه جوان ایرانی در سوریه +18

 

تصاویری از شکنجه جوان ایرانی در سوریه +18

ایران گراند


[ پنج شنبه 91/9/23 ] [ 6:12 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش مشرق، این در حالی است که مأموران رژیم وهابی سعودی، سال‌هاست که با ممانعت و بعضاً ضرب و شتم و توهین به حجاج و زوار بیت‌الله الحرام، مانع از تبرک‌جویی آنان به این شکاف معجزه‌آسای رکن یمانی می‌شوند.

در این عکس منحصر به فرد، "فیصل بن عبدالعزیز آل سعود"، برادر بزرگتر شاه کنونی رژیم سعودی در حال تبرک‌جویی دیده می‌شود و این در حالی است که ملک "عبدالله بن عبدالعزیز" شاه فعلی این رژیم نیز که به نظر می‌رسد در حال طواف پشت سر برادر خود است با سکوت و رضایت در حال تماشای این منظره است.

جالب‌تر آنکه این اقدام شاه اسبق عربستان سعودی با نگاه مستقیم به دوربین عکاس و در مقابل چشم هزاران زائری انجام شده که در این عکس و طبقه فوقانی مسجدالحرام در حال مشاهده این اقدام هستند.


این در حالی است که این رژیم وهابی، با اتکا به فتاوای انحرافی "ابن عبدالوهاب" و "ابن‌تیمیه" و دیگر مفتی‌های این رژیم، هر گونه تبرک‌جویی به هر شیء هرچند مقدس را نوعی شرک به شمار می‌آورند و با افرادی که اقدام به این کار کنند به شدت برخورد و آنان را نجس و مشرک خطاب می‌کنند.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/9/19 ] [ 1:4 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان اخیرا بزرگترین محل ساخت مشروبات الکی و شراب در این کشور و حتی جهان را کشف کرد.

"عوض الاسمری"، سخنگوی رسمی هیات امر به معروف و نهی از منکر استان "عسیر" عربستان گفت: این هیات که برای مبارزه میدانی به مناطق دور افتاده شهر "خمیس مشیط" در استان عسیر اعزام شده بودند این برکه شرابی را کشف کردند.

وی در ادامه افزود: در کنار این برکه 570 قوطی شراب آماده فروش نیز کشف شد.

کشف برکه شراب در عربستان +عکس

کشف برکه شراب در عربستان +عکس

کشف برکه شراب در عربستان +عکس

[ سه شنبه 91/9/14 ] [ 4:38 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

خانم اعظم السادات فرحی همسر دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران میباشد. خانم فرحی متولد 1337 در تهران است. او فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت تهران (محل تحصیل و تدریس همسرش) است. وی هم اکنون دبیر شیمی و فیزیک است.

همسران رهبران جهان +عکس


اسما اسد بانوی اول سوریه و همسر بشار اسد رئیس جمهور سوریه است. وی فارغ التحصیل رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه کینگز لندن است.

همسران رهبران جهان +عکس


اسما در خانواده ای سنی مذهب اهل حمص در لندن بدنیا آمد. پدرش دکتر الاخرس پزشک متخصص قلب و مادرش از کارمندان عالی رتبه سفارت سوریه در لندن بود.

همسران رهبران جهان +عکس


موزه بنت ناصر بن عبدالله المسند همسر دوم (از میان سه همسر)حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر است.

همسران رهبران جهان +عکس


موزه بنت ناصر فارغ التحصیل جامعه شناسی از دانشگاه قطر و نماینده ویژه یونسکو در امور آموزش پایه وپیشرفته و رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه جامعه قطر است. در این عکس وی در کنار کارلا برونی همسر نیکلای سرکوزی رییس‌جمهور پیشین فرانسه دیده می‌شود.


رانیا یاسین ملقب به ملکه رانیا، همسر عبدالله دوم، پادشاه اردن در تاریخ 31 اوت 1970 از پدر و مادر فلسطینی‌تبار، در شهر کویت بدنیا آمده است. پدر و مادر او اهل طولکرم فلسطین بودند.

همسران رهبران جهان +عکس


رانیا یاسین تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدرسه‌ی انگلیسی کویت گذراند و در سال 1991 از دانشگاه آمریکایی قاهره در رشته‌ی مدیریت بازرگانی فارغ و در سال 1995 در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌ی مدیریت از دانشگاه ژنو سوئیس فارغ التحصیل شده است.

همسران رهبران جهان +عکس


امینه اردوغان همسر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه است.

همسران رهبران جهان +عکس


نجلا علی محمود همسر محمد مرسی رئیس جمهور کنونی مصر است. خانم محمود متولد 1962 در قاهره است. وی از اعضای فعال اخوان‌المسلمین در ایالات متحده بود و در یک مرکز اسلامی در کالیفرنیا فعالیت می‌کرد. (نفر وسط)

همسران رهبران جهان +عکس

 


میشل اوباما متولد 17 ژانویه 1964 در شیکاگو همسر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باراک اوباما، و بانوی اول ایالات متحده است.

همسران رهبران جهان +عکس

خانم اوباما دانش آموخته‌ی دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است.


والری ماسونو در 16 فوریه 1965 در آنژو فرانسه متولد شد. وی شریک زندگی فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه است. وی پس از ازدواج دومش با نام خانوادگی تریروایلر شناخته می‌شود.

خانم اوباما دانش آموخته‌ی دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است.


والری که خبرنگار است از سال 2005 با فرانسوا اولاند که در تاریخ 6 مه 2012 به ریاست جمهوری فرانسه رسید، زندگی می‌کند.


یواخیم ساور همسر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان است. وی متولد 19 آوریل 1949است. آقای ساور استاد شیمی دانشگاه برلین است.

خانم اوباما دانش آموخته‌ی دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است.


لورین هارپر همسر اشتفن هارپر بیست و دومین نخست‌وزیر کانادا است. وی متولد 23 ژوئن 1963 است. وی دانش‌آموخته‌ی روزنامه‌نگاری و عکاسی است. (لورین هارپر به همراه همسرش در سفر به هندوستان)

خانم اوباما دانش آموخته‌ی دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است.

 


سامانتا کامرون (سامانتا شفیلد) همسر نخست وزیر کنونی بریتانیا است. وی متولد 18 آوریل 1971 و دانش‌آموخته هنر در دانشگاه غرب انگلستان است.

خانم اوباما دانش آموخته‌ی دانشگاه پرینستون و دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است.

[ یکشنبه 91/9/12 ] [ 1:25 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

همشهری آنلاین:
وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی قبل اعلام کرد که درصورت آمادگی ایران برای گفتگو، واشنگتن آماده مذاکره دوجانبه با تهران است.

"هیلاری کلینتون" که در واشنگتن و در پاسخ به پرسشی در خصوص ایران سخن می گفت در ادامه افزود : ایران مشکل ترین موضعی بوده که من در دوران وزارت خود با آن مواجه بودم و این به واسطه خطراتی بود که تهران با رفتارهای خود آنها را بوجود می آورد، و دستیابی ایران به سلاح اتمی از همه خطرناک تر خواهد بود.

کلینتون که در جمع گروهی از مقامات، کارشناسان و دیپلمات های آمریکا و خاورمیانه سخن می گفت، اضافه کرد: دولت اوباما آماده انجام مذاکرات دوجانبه با ایران است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا گفت : در همین راستا آمریکا هم اکنون در حال همکاری با سایر اعضای گروه موسوم به 1+5 ( روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان ) برای از سرگیری مذاکرات با تهران است.

کلینتون در این مورد گفت : ما در حال همکاری با 1+5 هستیم و رضایت خود را در این مورد که آمریکا آماده انجام مذاکرات دوجانبه با تهران در صورت آماده بودن ایران برای این کار، است اعلام کرده ایم.

هیلاری کلینتون که گفته می شود در سال آینده میلادی از سمت وزارت کنار می رود در مورد تصمیم آمریکا برای مذاکره با ایران گفت : آمریکا در تصمیم خود جدی است . در اینجا موضوعاتی وجود دارد که ما می خواهیم در مورد آنها صحیت کنیم اما ما انتظار داریم که ایران نیز چنین رفتاری را داشته باشد.

رویترز در این خصوص می نویسد : در ماه اکتبر دیپلمات ها اعلام کرده بودند که ما در حال بررسی این موضوع هستیم که از ایران بخواهیم تا محدودیت هایی را در برنامه غنی سازی خود اعمال کرده و در عوض تحریم های غرب علیه تهران نیز سبک تر شوند.

نویسنده مطلب فوق راهکار رسیدن به توافق در این رابطه را ارائه پیشنهادات گسترده تر توسط هر دو طرف (هم ایران و هم غرب) در مقایسه با مذاکرات قبل دانست.

کلینتون در حالی از آمادگی آمریکا برای انجام مذاکره مستقیم و دوجانبه با ایران سخن می گوید که سنای امریکا شب گذشته تحریم های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد.


[ یکشنبه 91/9/12 ] [ 1:21 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

بوش


[ جمعه 91/9/10 ] [ 5:31 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
مرسدس بنز خودرو شاهزاده عربستان را با تزیین الماس به او تحویل داد.
به گزارش پرشین خودرو، این ماشین که از کارخانه مرسدس بنز است جزو اموال پرنس الولید بن طلال بن عبدالعزیز محسوب می شود. وی هواپیمایی شخصی هم دارد که حدود هفتاد درصد داخل آن از طلاست.
این خودرو به سفارش الولید بن طلال ساخته و به قیمت 4،800،000 میلیون دلار به وی فروخته شد. این ماشین مزین به 30 هزار کریستال از کارخانه کوارسکی می باشد.
این مدل مرسدس (sl600)، یکی از امن ترین خودروهای جهان بوده و در سال 2001 نیز موفق به کسب بهترین طراحی داخلی شده است.
قیمت تمام شده برای این اتومبیل قبل از پوشش الماس 220،128 هزار دلار بوده است.

[ پنج شنبه 91/9/9 ] [ 3:56 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 95
بازدید دیروز: 93
کل بازدیدها: 3109882
Flag Counter