ابزار وبلاگ

سفر مقام معظم رهبری به بجنورد - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

به مناسبت سفر قریب‌الوقوع مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین مهمان‌نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، محمود احمدی بیغش استاندار و حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی امام جمعه بجنورد، پیام مشترکی صادر کردند.

متن این پیام بدین شرح است:

«آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد/مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد

اکنون دیار باب‌الرضا و گنجینه فرهنگ‌ها، خراسان شمالی، چشم به راه قدوم پر برکت و وجود گوهربار ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است و مردم غیور و شهیدپرور در این خطه کهن، خود را برای میزبانی مقتدای خویش آماده می‌کنند.

قلب‌ها در سینه‌ها به عشق دیدار روی محبوب می‌تپد و همگان مهیا می‌شوند تا از اقصی نقاط استان در مراسم استقبال آن رهبر فرزانه حضور یافته و باشور و شعف تحسین‌برانگیز خود، ولایتمداری و عشق به نظام اسلامی را به جهانیان فریاد کنند و با ندای لبیک یا رسول‌الله لرزه بر اندام دشمن انداخته و دست در دست یکدیگر با آرمانهای امام راحل (رضوان‌الله تعالی علیه) و شهدای اسلام تجدید بیعت نمایند.

خیل مشتاقان و جان نثاران مقام عظمای ولایت، ساعت 8:00 صبح روز چهارشنبه 19 مهرماه 1391، مسیر ورودی ولی امر خود، از فرودگاه بجنورد تا ورزشگاه تختی را گلباران می‌نمایند و خاک قدوم مبارکش را توتیای چشم می‌کنند.

حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مجلس خبرگان رهبری/محمود احمدی‌بیغش، استاندار خراسان شمالی/ابوالقاسم یعقوبی ، امام جمعه بجنورد»


[ سه شنبه 91/7/18 ] [ 9:30 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

این روزها جامعه اهل سنت خراسان شمالی همانند خواهران و برادران شیعه خود، خانه‌ دل‌های بی آلایش خود را آب و جارو کرده و چشم انتظار آمدن ولی امر مسلمین جهان نشسته‌اند.

به گزارش مهر، در خراسان شمالی، دیار گنجینه فرهنگ‌ها، اقوام مختلفی شامل کرد، ترک، ترکمن و تات در صفا و آرامش با یکدیگر زندگی می‌کنند و به گواه تک تک مردم این استان کوچک‌ترین اختلافی میان اقوام آن وجود ندارد، اختلافاتی از آن دست که مورد نظر دشمنان است و گاه گاهی به سبب سعایت ایران ستیزان در میان اقوام مختلف ایجاد می‌شود.
 
از دیگر سوی و از منظر کیش و مذهب نیز در خراسان شمالی پیروان شیعه و سنی در وحدت کامل در کنار یکدیگر روزگار می‌گذرانند و باز هم به گواه پیروان این دو مذهب، خراسان شمالی نمونه کاملی از وحدت شیعه و سنی و الگوی سایر نقاط کشور است.
 
اکنون حادثه‌ای نیکو در شرف وقوع است؛ سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی؛ باب الرضا، گنجینه فرهنگ‌ها، حادثه‌ای که بار دیگر اتحاد اقوام مختلف خراسان شمالی را به نمایش می‌گذارد.
 
چهارشنبه هفته جاری جامعه اهل سنت و شیعیان خراسان شمالی با نوای "جانم فدای رهبر" همراه یکدیگر سمفونی زیبای اتحاد را خلق می‌کنند.آخوند صمدی
 
 
 
شماری از برادران ترکمن  و سنی مذهب خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، از عشق و ارادت خود به رهبری انقلاب گفته‌اند.
 
وقتی چاوک و کولته و چلپی از گنجه‌ها بیرون می‌آید
 
امام جمعه اهل سنت منطقه مرزی جرگلان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی را مایه خیر و برکت برای این استان می‌داند و می‌گوید: ترکمن‌های اهل سنت خراسان شمالی بی صبرانه منتظر ورود رهبری عظیم الشان انقلاب هستند.
 
آخوند رحیم صمدی می‌افزاید: استقبال از حضرت آیت الله خامنه‌ای وظیفه‌ای دینی و ملی محسوب می‌شود و جامعه اهل سنت خراسان شمالی نیز در روز چهارشنبه عشق و ارادت خود را به ایشان به نمایش می‌گذارند.
 
وی اظهار می‌کند: استقبال از رهبر معظم انقلاب بر همه ما واجب است زیرا که به استقبال ولی امر مسلمین می‌رویم و این فرصت نیز به سادگی و همواره به دست نمی‌آید.
 
آخوند صمدی از جنب و جوش مردم ترکمن خراسان شمالی خبر می‌دهد و می‌گوید: ترکمن‌های خراسان شمالی کوچه‌ها را آب و جارو کرده و منتظر رهبر خود نشسته‌اند.
 
وی با اشاره به برنامه‌های اهل سنت خراسان شمالی برای استقبال از مقام معظم رهبری تصریح می‌کند: ترکمنان این استان در سفر مقام عظمای ولایت با لباس‌های ترکمنی به استتقبال ایشان خواهند آمد و نشان می‌دهند که در تمامی صحنه‌ها آماده و گوش به فرمان رهبر خود حضور دارند.
 
سفر رهبری اتحاد شیعه و سنی در خراسان شمالی را متجلی می‌کند
 
خواجه محمد حمیدی دانشجوی یکی از دانشگاه‌های بجنورد است و از برادران اهل سنت، وی در مورد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی می‌گوید: وحدت میان شیعیان و پیروان اهل سنت در این استان همواره زبانزد خاص و عام بوده و این سفر فرصت مناسبی برای تجلی جهانی آن است.
 
حمیدی می‌افزاید: اکنون پس از گذشت سی و چهار سال از انقلاب اسلامی به همه دشمنان و بدخواهان ثابت شده که نمی‌توانند از موضع تفرقه افکنی مذهبی وارد شوند و اهالی خراسان شمالی نیز در سفر رهبری آخرین امیدهای واهی دشمنان را به نا امیدی تبدیل می‌کنند.
 
نظر رهبری در مورد وحدت شیعه و سنی
 
امان الله بهمن مغازه داری در نزدیکی فرودگاه بجنورد است محلی که به اعتقاد وی پیش از هر کس و هر جایی میزبان رهبری است، می‌گوید: نخستین میزبانی پیش از این که نصیب دیگران شود به جامعه اهل سنت بجنورد رسیده چرا که تقریبا تمام اهالی منطقه فرودگاه بجنورد ترکمن و از پیروان اهل سنت هستند؛ محلی که رهبری برای نخستین بار بر آن جا قدم می‌نهند و آنجا را مبارک می‌کنند.
 
از او در مورد ارزش‌های سفر رهبری به خراسان شمالی می‌پرسم، بر می‌گردد و تابلویی را که به دیوار مغازه‌اش آویزان کرده نشانم می‌دهد؛ شروع کردم به خواندن نوشته روی تابلو، خواندش خیلی سخت است کمکم می‌کند، بعدا متوجه شدم که معلم بوده و الان بازنشسته شده است.
 
روی تابلو نوشته بود " ال برن الشیلی قول برن قولوشیلین خامنی رهبرن یولنا برلشیلیین"، وقتی از او در مورد معنی و مفهوم نوشته می‌پرسم می‌گوید: این نوشته در این سفر ترجمه می‌شود و آنگاه توضیح می‌دهد که منظور نوشته اتحاد در راه رهبری نظام است.
 
حرف اتحاد که پیش می‌آید صحبت بین ما هم گل می‌اندازد، صحبت‌های این معلم اهل سنت برای من زیبایی خاصی داشت نظرات وی در مورد لزوم اتحاد و اجتناب از تفرق‌هایی که نه به زمان حال بر می‌گردد و نه دردی از دردهای جامعه اسلامی کنونی را درمان می‌کند.
 
امان الله بهمن جمله‌ای از رهبری را برای من می‌گوید؛ آنجا که رهبری گفته "کسانی که ندای تفرقه بین شیعه وسنی سر می‌دهند، به بهانه مذهب می‌خواهند وحدت ملی را برهم بزنند و چه شیعه باشد و چه سنی مزدور دشمن هستند چه بداند و چه نداند" و سپس در این مورد و لزوم گوش به فرمانی آحاد ملت ایران توضیح می‌دهد.
 
 
 
این معلم فرهیخته در ادامه می‌افزاید: راز پیشرفت و لازمه برتری مسلمانان در دنیا، اتحاد بین آن‌ها و تاکید بر وجوه مشترک بسیاری است که اتفاقا از پایه‌های اصلی دین اسلام به شمار می‌آیند.
 
از او می‌خواهم در آستانه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی هر چه که دل تنگش می‌خواهد با رهبر خود بگوید، می‌خواند: بیا و آسمان چشم‌های عاشق مرا/  ببین به روی گونه‌ام چگونه چکه می‌شود...
 
جانم قربان بولسن رهبرا
 
محمد قبادی یکی دیگر از برادران اهل سنت خراسان شمالی است که برای تشریف فرمایی مقام معظم رهبری لحظه شماری می‌کند.
 
جمله " جانم قربان بولسن رهبرا" را اولین بار از او شنیدم، وقتی که با حرارت و اشتیاق خاصی این جمله را گفت و از این که می‌خواهد در روز استقبال از رهبری، این جمله را بر پیشانی خود ببندد.
 
قبادی می‌گوید: مگر در قضیه توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص) جامعه اهل سنت پا به پای شیعیان در محکومیت این گستاخی تظاهرات و راهپیمایی نکردند؟
 
وی می‌افزاید: آنگاه که بحث رهبری و ولایت است، شیعه و سنی پای به پای هم حرکت می‌کنند و همه آن‌ها نیز می‌دانند که آنچه سبب شده تا در سال‌های گذشته مسلمانان در برخی زمینه‌ها ضربه بخورند، عدم اتحاد کافی و وجود تفرقه در میان آن‌ها بوده است.
 
محمد قبادی اظهار می‌کند: پیروان اهل سنت و شیعیان خراسان شمالی در سفر رهبری به این استان اثبات می‌کنند که بین آن‌ها اتحاد کاملی برقرار است و همواره گوش به فرمان رهبر خود آماده جان فشانی در راه اسلام هستند.

[ سه شنبه 91/7/18 ] [ 9:28 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش خبرنگار مهر، مردم مومن و ولایت مدار خراسان شمالی، دلیر مردان و شیرزنان با غیرتی که درطول انقلاب اسلامی با حضور در تمامی صحنه‌ها و حوادث انقلاب اسلامی و در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از  دوهزار و 600 شهید  را برای بقا و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم انقلاب کرده اند تا این نظام مقدس سرافرازانه و مقتدرانه جاودان بماند، امروز با گذشت بیش از 27 سال، آمدن رهبر فرزانه انقلاب را به انتظار نشسته‌اند تا از برکت قدومش جان تازه‌ای بگیرند.

مردم این روزها عشق و عطش را با جان و دل آمیخته‌اند و این خطه از ایران اسلامی را عاشقانه آماده میزبانی از امام و مقتدای خویش کرده، تا با آمدنش ارادت خود را نثار راهش کنند.

خطه خراسان شمالی، خطه مردمان شهید پرور، خطه گنجینه فرهنگ‌ها ، سرزمین وحدت و همدلی، این روزها  سر از پا نمی‌شناسند و مردم این دیار مشتاقانه آمدن رهبر فرزانه انقلاب را لحظه شماری می‌کنند.

این روزها خراسان بوی یار می دهد

این روزها همه جا حرف از آمدن یار است، شهرها و روستاها، خیابان‌ها و کوچه‌ها، خانه وکاشانه مردم و جای جای این دیار، آمدن امام و مولایشان را زمزمه می‌کنند.

همه چیز جای خود را به خبر آمدن رهبری داده است، همه از او و مهربانی‌هایش می‌گویند، از شور و شعفی که خبر آمدنش در دل‌ها ایجاد کرده و از احساسی که با دیدن امام و مقتدای خویش پیدا می‌کنند.

محمد رضایی یک دانشجوی بجنوردی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: منتظر آمدن آقا هستم و برای دیدنشان لحظه شماری می‌کنم و از اینکه در طول عمرم برای اولین بار می‌خواهم ایشان را از نزدیک زیارت کنم خیلی خوشحال هستم و یقین دارم که آمدن مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، آینده این استان را در تمامی زمینه‌ها متحول خواهد کرد.

عاشقانه منتظر آقا هستیم/ خانواده های شهدا در انتظار دیدار با ولی امر مسلمین

یک زن خانه دار بجنوردی هم با ابراز خرسندی از اینکه رهبر انقلاب در روزهای آتی میهمان مردم این خطه از ایران اسلامی خواهند بود می‌گوید: عاشقانه منتظر آمدن ایشان هستیم ، خبر آمدن رهبری شادی بخش دل‌های همه مردم این شهر شده است، انشاءالله آقا بیایند و ما خدمتگزارشان باشیم  چرا که میزبانی آقا برای همه ما افتخار بزرگی است.

محمد باطنی یکی دیگر از شهروندان بجنوردی به خبرنگار مهر می‌گوید: همگی ما مشتاقانه آمدن ایشان را لحظه شماری می‌کنیم، آمدن مقام معظم رهبری به خراسان شمالی مرهمی است بر دل‌های داغ دیده خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، خانواده‌هایی که عاشقانه فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی ادامه می‌دهد: دنیا و همه مستکبران عالم، در روزهای آینده، استقبال مردم را از مقام عظمای ولایت نظاره کنند، این استقبال به معنای این است که مردم عاشق ولایتند و تا پای جان از آرمان‌ها وارزشهای انقلاب و شهدا، به ویژه از ولایت فقیه که بالاترین نعمت الهی به این ملت است با همه وجود و با دادن خونشان حمایت می کنند.

یک راننده تاکسی هم به خبرنگار مهر می‌گوید: این روزها که خبر آمدن آقا منتشر شده است همه مردم خوشحالند، مردم آمدن آقا را مایه خیر و برکت برای استان می‌دانند، این روزها افرادی که سوار تاکسی می‌شوند احساس خاصی دارند، خیلی خوشحال به نظر می‌رسند و آمدن ایشان را زمینه ایجاد تحولی بزرگ در خراسان شمالی عنوان می کنند.

خراسان شمالی حال و هوایی دیگر دارد

حسن محمدی می‌افزاید: خود من بسیار خوشحالم و نمی‌دانم چگونه خوشحالی‌ام را  از تشریف فرمایی مقام عظمای ولایت بیان کنم.

سهیلا الهی یک شهروند بجنوردی دیگر هم در مورد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی به خبرنگار مهر می‌گوید: از شنیدن خبر آمدن آقا به این استان بسیار خوشحال شدم و عاشقانه منتظر آمدن ایشان و آماده رفتن به استقبالشان هستم.

او ادامه می‌دهد: حس دیدن رهبر عزیزمان در خراسان شمالی، حس بسیار خوبی است که قابل بیان کردن نیست، تشریف فرمایی آقا به این استان همه‌اش خیر و برکت است و ما یقینا شاهد شتاب توسعه در همه بخش‌های این استان خواهیم بود.

یک دانشجوی دانشگاه آزاد هم با  ابراز خرسندی از آمدن رهبری  به خراسان شمالی می‌گوید: مقام معظم رهبری از هرکسی بیشتر رنج و مشکلات مردم را می‌شناسند و به توانمندی‌ها و مشکلات استان هم تسلط کافی دارند، یقینا حضور معظم له در این استان از بار این مشکلات خواهد کاست و مسئولین را در انجام برنامه‌های کلان اقتصادی، عمرانی و فرهنگی مصمم‌تر خواهد کرد.

حسن عفتی می‌افزاید: امیدواریم از برکت قدوم رهبری عزیز، خراسان شمالی شاهد تحولی بزرگ  در همه زمینه‌ها باشد و توسعه همه جانبه در این استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

خراسان در انتظار حماسه حضور

وی با بیان اینکه لحظه دیدار با رهبری و حضور ایشان در جمع مردم لحظه به لحظه نزدیکتر می‌شود می‌گوید: شور و اشتیاقی که از خبر آمدن مقام معظم رهبری در بین مردم به چشم می‌خورد قابل وصف نیست و همه منتظر لحظه دیدار مقام معظم رهبری هستند و بدون شک، استقبال از معظم له بزرگترین و بی نظیر ترین حماسه حضور مردم خراسان شمالی را در طول 33 سال گذشته  به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه بجنورد و استاندار خراسان شمالی، مقام معظم رهبری ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 19 مهر ماه  به این استان سفر خواهند کرد.
 
سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی آخرین سفر دوره‌ای مقام عظمای ولایت به استان‌های کشور و اولین سفر معظم له پس از 27 سال به این خطه از ایران اسلامی است.


[ سه شنبه 91/7/18 ] [ 9:26 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی ، محمود احمدی بیغش در این باره اظهار داشت : مقام معظم رهبری روز چهارشنبه وارد استان خراسان شمالی خواهند شد و در همان روز به منظور سخنرانی و دیدار با مردم شریف استان به استادیوم بجنورد خواهند رفت.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های حضور یک هفته‌ای رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی


نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، روحانیون، ائمه جمعه و مسئولان استانی از جمله برنامه‌های سفر مقام معظم رهبری به این استان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفر یک هفته‌ای‌شان به این استان علاوه بر حضور در مرکز استان به شهرستان‌های شیروان و اسفراین نیز سفر و از نزدیک با مردم این شهرستان‌ها ملاقات خواهند کرد.


[ سه شنبه 91/7/18 ] [ 9:25 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
[ سه شنبه 91/7/18 ] [ 9:22 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب، اعضای دولت نیز برای برگزاری نشست هیات دولت به این استان سفر می کنند.

?رضا جلالی?دوشنبه شب در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارکرد: این نشست با هدف تصویب طرح های پیشنهادی استان در حضور رهبر معظم انقلاب در استان خراسان شمالی برپا می شود.

وی اضافه کرد: نشست هیات دولت در استان در 26 مهر جاری به ریاست معاون اول رییس جمهوری و در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار می شود.

جلالی افزود:مصوباتی که هیات دولت در محضر رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان بگذراند، از سوی دولت با جدیت اجرایی خواهد شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: تمام امکانات برای پذیرایی از رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان فراهم شده و مردم ما برای ورود رهبری به این خطه لحظه شماری می کنند.

جلالی گفت: سفر یک هفته ای رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی بیشتر جنبه دیدار عمومی معظم له با مردم را دارد.

وی افزود: رهبرمعظم انقلاب پس از ورود به استان و برگزاری آیین استقبال، دیدار عمومی با مردم مرکز استان در ورزشگاه تختی بجنورد خواهند داشت و دیدارهایی با نخبگان، خانواده شهدا و ایثارگران، دانشجویان، جوانان و دانش آموزان و روحانیان نیز برای معظم له پیش بینی شده است.

جلالی همچنین برگزاری آیین رژه نیروهای مسلح مستقر در استان در محضر رهبرمعظم انقلاب در قرارگاه خاتم الانبیا (ص) را از دیگر برنامه های منظور شده عنوان کرد.

رهبر معظم انقلاب چهارشنبه هفته جاری به استان خراسان شمالی سفر می کنند


[ سه شنبه 91/7/18 ] [ 9:21 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

حجت الاسلام?محمدتقی احمدی خرم?روزدوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد:رهبر فرزانه انقلاب با این هدف به استان ها سفر می کنند که از نزدیک شاهد حال و هوای مردم، مشکلات و پیگیر مسائل آنان باشند.

وی افزود:ایجاد شور و نشاط، دمیدن روح معنویت در بین مردم و مسوولان و هویت بخشی به این خطه از جمله برکات سفر ایشان می تواند باشد.

وی گفت: نگاه رهبر فرزانه به هر استان نگاهی عمیق، تاریخی و جامعه شناسانه است که این امر را از بدو ورود ایشان به هر استان می توان دید.

احمدی خرم اظهار کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در بین مردم تداعی گر حکومت علوی است چرا که هیچ رهبری در دنیا چنین به شهرها سفر نمی کند تا با گروه ها و اقشار مختلف مردم دیدار داشته و به درد دل آنان گوش دهد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: حضور رهبری نظام در بین مردم همانند حکومت علوی بیانگر حقانیت این نوع حکومت است و این رمز پیروزی حکومت علوی بر سایر دولت های مستکبر و ظالم است.

احمدی خرم از تمامی اقشار مختلف مردم این استان دعوت کرد تا در آیین استقبال از رهبر معظم انقلاب پرشور مشارکت داشته باشند.

وی افزود: شور و نشاط مردم هر چه بیشتر باشد عقب نشینی دشمنان در همه عرصه ها بیشتر خواهد بود.

استان خراسان شمالی از روز چهارشنبه هفته جاری میزبان رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

 

احمدی خرم


[ سه شنبه 91/7/18 ] [ 9:20 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 81
بازدید دیروز: 156
کل بازدیدها: 3113256
Flag Counter