ابزار وبلاگ

انتخابات بجنورد - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

شفاف: محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز با حضور در اجتماع پرشور هزاران نفر از اقشار مختلف مردمی شهر بجنورد در مسجد انقلاب این شهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق پیدا کردم در جمع مردم نجیب، متدین، ولایتمدار و شهیدپرور خراسان شمالی حضور پیدا کنم. مردمی که به جوانمردی، شجاعت، محبت، مهمان‌نوازی، صبوری و صداقت معروف هستند. مردم خونگرمی از استان خراسان شمالی چه عزیزانی از شهر بجنورد و چه از روستاها، قبایل، اقوام و مخصوصا مرزنشینان عزیز، برادران اهل سنت و ترکمن در جمع ما حضور دارند. توفیق بزرگی است که ما خراسانی هستیم و امروز به جمع همرزمان و همسنگران خود آمده‌ایم. به سهم خودم از همه شما عزیزان مخصوصا جانبازان، ایثاگران، نخبگان وجوانان باصفا و پرتلاش تقدیر و تشکر می‌کنم.

قالیباف در ادامه افزود: در ابتدا جا دارد از همسنگران شهیدمان یاد کنیم، چراکه هر وقت به این استان می‌آمدیم دل مان خوش بود که افرادی همچون محمدزاده را در اینجا می‌بینیم. شاید خیلی از جوانان اینجا ندانند که افراد مثل برومندی، نوری و... در زندگی خود چه افتخاراتی آفریدند. به همین جهت از این مردان مرد یاد می‌کنیم که توانستند در دوران دفاع مقدس با رشادت‌های خود افتخارآفرینی کنند. اگر می‌گویم مردان مرد و اگر از استان شهیدپرور، صبور و مهمان‌نواز شما یاد می‌کنم به خاطر آن است که سالیان سال با این مردم در روزهای خون و آتش و در سخت‌ترین شرایط پشت خاکریز بودم. در آن روز انسان می‌توانست یاران واقعی خود را بشناسد و در همان زمان دیدم این سرزمین چه فرزندانی را تربیت کرده است.

 

باید کشور را به دست یک دولت کارآمد بدهیم

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امروز بنده و امسال بنده مکلف هستیم به خاطر همه رشادت‌ها، خون‌های پاک و صدها سال مبارزه مردم این راه شهدا و انقلاب را ادامه دهیم. ما به مردمی دین داریم که توانستند استقلال کشور را حفظ کنند، آزادی را به ارمغان بیاورند، کشور را از یوق استبداد و استعمار آزاد کنند و اسلام را مجددا احیا کنند. امروز ما مکلف هستیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با همان اهداف و آرمان‌های حضرت امام(ره) که امروز نیز مقام معظم رهبری همان مسیر را طی می‌کنند و همان پرچم را در دست دارند به پیش ببریم.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: روی سخن بنده با جوانان دهه سوم وچهارم انقلاب است که حتما دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و همچنین با شما عزیزان، همسنگران و پیشکسوتان بزرگوار در این شهر و استان سخن می‌گویم؛ باید بدانیم که برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی راهی جز این نداریم که این نظام، دولت و مجموعه اجرایی کشور را به دست یک دولت کارآمد بدهیم. امروز هرچقدر بگوییم می‌خواهیم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم، تابع ولایت هستیم و می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم – که باید این حرف‌ها را بزنیم و سخنان درستی است – اما همه این موارد در یک چیز خلاصه می‌شود و آن این است که بتوانیم دولتی بر سر کار بیاوریم که گرهی از کار مردم باز کرده و مردم را از چنین وضع سختی که دارند رها کند. اگر این کار را نکنیم انقلابی واقعی نیستیم و تنها لفاظی کرده‌ایم. همان خطری که در گذشته احساس می‌کردیم که انقلاب اسلامی ممکن است در دام متحجران و یا افراد سکولار بیفتد، هنوز این خطر وجود دارد و ما هیچ راهی  جز این نداریم که بتوانیم نظام را مخصوصا در عرصه اقتصادی کارآمد کنیم. امروز بحث مربوط به گرانی، اشتغال و بیکاری به درد غیرقابل تحمل در جامعه تبدیل شده است و باید آن را به سرعت درمان کنیم. باید بدانیم پیشرفت کشور یک انتخاب نیست، بلکه یک التزام و ضرورت است و اگر در این راه تلاش کنیم مجاهدت کرده‌ایم. باید تلاش کنیم مردان مردی که در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن نشکستند، امروز در مقابل حداقل درخواست‌های فرزندان خود شکسته نشوند.

 

این روش اداره کردن کشور نیست

محمدباقر قالیباف خطاب به مردم خراسان شمالی افزود: کشور ما ظرفیت‌های بالایی دارد و ما کشور فقیری نیستیم. ما از لحاظ منابع انسانی و منابع مادی کشوری برخوردار به شمار می‌رویم، اما امروز گرفتار سوءتدبیر در کشور هستیم و کشور را بد اداره می‌کنیم. این روش اداره کردن کشور نیست و نباید تا این حد به مردم زحمت وارد شود.

وی افزود: شما بنده را به عنوان یک خدمتگزار در خراسان می‌شناسید و می‌دانید که آدم کم تجربه‌ای نیستم. با همه مشکلاتی که امروز وجود دارد و با همین شرایط تحریم باید تاکید کنیم که امروز مشکلات ما در حوزه اقتصادی ناشی از سوءتدبیر است و سهم بسیار جزیی مربوط به تحریم‌ها می‌شود. ما باید در حماسه سیاسی به این وضعیت پایان دهیم و نباید اجازه دهیم کشور در همان مسیر سنتی و بسته خود حرکت کند. کشور نیازمند خون جدیدی در مدیریت اجرایی است تا به این نابسامانی‌ها سامان دهد.

وی خطاب به جوانان گفت: بنده به عنوان محمدباقر قالیباف به کشور، نظام، مردم، انقلاب و رهبری مدیونم. من روستازاده‌ای بیشتر نبودم و جمعی که در این جا حضور دارند خاطرشان هست که ما با شهید رستمی در سال اول جنگ و در سن 18-17 سالگی در جبهه بودیم. در آن زمان یک بسیجی عادی و به عنوان یک رزمنده در جبهه حضور یافته بودیم و هیچ قدرت و ثروتی پشت ما نبود، اما در دفاع مقدس این نظام، انقلاب اسلامی، امام(ره)، همسنگران شهید ما و جانبازان محترم این فرصت را فراهم کردند تا افرادی مثل بنده کار یاد بگیریم. حرف من امروز این است در شرایط سخت دوران دفاع مقدس این فرصت برای جوانان دهه 60 انقلاب و امثال بنده فراهم شد تا همه به میدان بیاییم. همه می‌دانیم که اگر حضور جوانان و فرصتی که انقلاب در دفاع مقدس به جوانان داد نبود حتما در جنگ موفق نمی‌شدیم، اما مردم و جوانان به صحنه آمدند که در دفاع مقدس به این افتخار بزرگ نایل آمدیم. امروز هم بنده این دین را دارم چراکه انقلاب، نظام و اسلام این فرصت را برای من فراهم کرده است و من نیز باید این فرصت را برای جوانان فراهم کنم. از دیگر سو راهی جز این هم نداریم.

 

دشمن تغییر رویکرد داده است

قالیباف در مسجد انقلاب شهر بجنورد ادامه داد: امروز دشمن در عرصه اقتصادی فشار آورده و با تغییر رویکرد خود با تحریم و فشار اقتصادی وارد صحنه شده است. برای مبارزه و موفقیت در این عرصه مهمترین کار آن است که از جوانان استفاده بکنیم؛ اگر خیر من و توفیق الهی آن باشد که در دولت آینده حضور داشته باشم بعد از خداوند بزرگ امیدم به جوانان است. باید همان فرصتی که مردم و انقلاب در دهه شصت برای من روستازاده 18-19 ساله فراهم کردند، همان فرصت را برای جوانان نخبه عزیز دهه سوم و چهارم در سطوح مختلف فراهم کنم تا از همه این ظرفیت‌ها در طرح دوساله‌ای که برای اداره کشور تنظیم کرده‌ایم  استفاده کنیم.

قالیباف افزود: هیچگاه وعده‌ای نداده‌ام که به آن عمل نکرده باشم و با تجربه‌ای که دارم هیچ قول بی‌دلیلی نداده‌ام. شاید هیچ مدیری در کشور در پروژه‌ها و تصمیمات خود جرات نکرد که به مردم بگوید این پروژه را کی آغاز و کی تمام می‌کند. بنده در پروژه‌هایی بسیار بزرگ، پیچیده و فنی، نه در مقیاس ملی، بلکه در مقیاس فراملی؛ چه در حوزه درآمدی و اقتصاد، فرهنگی، فنی و عمران و چه در ابعاد مختلف، این قول را به مردم داده‌ام که در زمانبندی آنها را انجام دهم. نشان دادیم که نسل بچه‌های برخاسته از مردم بودیم که پشتوانه مالی و سیاسی پشت سرشان نبود، تنها تربیت شده فرهنگ جهاد و شهادت می‌تواند این قول را به مردم بدهد و به قول خود عمل کند.

 

از ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد

قالیباف در ادامه افزود: امروز اینجا آمده‌ام تا به شما هم‌استانی‌های خودم عرض کنم، بنده خودم را مدیون می‌دانم تا این فرصت را برای جوانان فراهم کنم تا یک جوان هم احساس کند او را می‌بینیم. این راه نجات کشور است. باید بزرگان، پیشکسوتان و افراد باتجربه به ما بگویند چه کار کنیم و جوانان پرشور، باتحصیلات، باانرژی و شاداب در سطوح مختلف مسئولیت‌های اجرایی را برعهده بگیرند و همچون دوران دفاع مقدس وضع اقتصادی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌سامان کنیم. تا هر روستایی و شهروند، هر مرزنشین و مرکزنشین پس از دو سال احساس کند سامان و ثباتی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته است.

وی گفت: در حوزه اقتصادی آفت‌هایی وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم، اما در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم ضعف‌های جدی وجود دارد که انشاالله باید به آنها توجه داشته باشیم.

قالیباف به ظرفیت‌های استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: من این استان و شهرستان‌های اطراف آن را می‌شناسم و با ظرفیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد آشنا هستم. با مردم نجیب، موقعیت و فرصت‌های استان در حوزه کشاورزی، گردشکری و صنایع خاص آشنایی ویژه‌ای دارم. استفاده از این ظرفیت‌ها، از اولویت‌هایی است که باید با کمک یکایک شما پیش ببریم. امیدوارم تا بعد از دو سال دغدغه خانواده‌ها در حوزه کار و مشکلات مالی برطرف شود. مشکلاتی که مردم با پوست، گوشت و استخوان خود حس می‌کنند، اما بعد از دو سال احساس کنند این مشکلات در حال رفع است.

قالیباف ادامه داد: از حضرت علی(ع) آموخته‌ایم وقتی می‌خواهیم جامعه را براساس قانون اساسی اداره کنیم مدیران و دولتمردان باید بدانند از میان حقوق دولت و حقوق مردم ابتدا مکلف هستند حقوق مردم را ادا کنند و سپس حق مردم را از دولت مطالبه کنند. بنابراین در پیاده‌سازی قانون اساسی که بعضا در گذشته به آن بی‌توجهی شد اصل‌های وجود دارد که باید آن را اجرایی کنیم. باید همه قانون اجرا شود و حقوق مردم در اولویت قرار دارد. انشاالله با دعای خیر مردم و برق امیدی که در چشم یکایک شما جوانان عزیز می‌بینم دست به دست هم دهیم تا آینده‌ای درخشان برای این شهرستان، استان، کشور و خانواده‌هایی که در زحمت و سختی هستند فراهم کنیم.

 

حاشیه های  سفر + عکس

 

 

 

 

 

...1

 


محمد باقر قالیباف در ادامه دیدارهای مردمی خود امروز وارد خراسان شمالی شد.

محمد باقر قالیباف  در میان استقبال گرم خراسانی ها وارد خراسان شمالی و شهر بجنورد شد  .

 

قالیباف در بدو ورود به فرودگاه بجنورد مورد استقبال جمعی از مقامات محلی استانی و شهروندان بجنوردی و همچنین عشایر و اقوام این استان قرار گرفت. موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی قالیباف را همراهی می کند. در هنگام ورود قالیباف به سالن فرودگاه، تعدادی از پسران و دختران خردسال بجنوردی که با لباس های محلی در سالن حاضر بودند با اهدای گل و خیر مقدم به استقبال وی آمدند  .

 

استقبال کنندگان در فرودگاه بجنورد با اهدای دسته گل، شعارهای «صلی علی محمد، یاور رهبر آمد» و «قالیباف قالیباف حمایتت می کنیم» سر دادند  .

 

 

 

..2

 

پس از آن قالیباف در میان استقبال پرشور مردم بجنورد وارد گلزار شهدای این شهر شد. وی با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهدای 8 سال دفاع مقدس ادای احترام کرد  .

 

قالیباف همچنین بر مزار شهید رجبعلی محمدزاده از سرداران دوران دفاع مقدس حضور یافت و به قرائت فاتحه پرداخت  .

 

مردم بجنورد با در دست داشتن پلاکاردهایی قالیباف را در هنگام حضور در گلزار شهدای بجنورد همراهی کردند، جمله‌هایی مانند «دلبسته یاران خراسانی خویشم  »

 

دکتر قالیباف همچنین در امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) در مجاورت گلزار شهدای این شهر حضور یافت و این بقعه متبرکه را زیارت کرد  .

 

 

...3

 

جمع کثیری از مردم بجنورد و استان خراسان شمالی با حضور در خیابان منتهی به مسجد انقلاب که محل سخنرانی محمدباقر قالیباف در سفر به این استان است در انتظار حضور وی هستند  .

 

این درحالی است که مسجد انقلاب ساعتی قبل از حضور قالیباف مملو از جمعیت شده و مردم خراسان شمالی با شعارهای خود حمایت خود را از محمدباقر قالیباف ابراز می‌دارند. «قالیباف رزمنده، رئیس جمهور آینده»، «مالک‌اشتر علی، به شهر ما خوش آمدی» و «صلی علی محمد، یاور رهبر آمد» از جمله شعارهایی است که در حمایت از قالیباف سرداده می‌شود  .

 

حضور علما و شخصیت‌های اهل سنت و اهل تشییع و شهروندان خراسان شمالی با لباس‌های محلی از جمله حواشی مراسم سخنرانی قالیباف در بجنورد است. پرچم‌های سه رنگ کشورمان نیز در دستان اکثر حاضران در مراسم به اهتزاز درآمده است  .

 

 

...4

 

دیدار قالیباف با قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد 

 

محمدباقر قالیباف با حضور در دفتر حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد    .

 

حجت‌الاسلام یعقوبی طی سخنانی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک بعثت نبی مکرم اسلام گفت: به دکترمحمدباقر قالیباف که روزهای پرکار و پرتلاشی برای ایجاد شور و شعف در انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی کشور دارند خسته نباشید می‌گوییم. این انتخابات نقش مهمی در معادلات جهانی دارد و گامی در سربلندی نظام اسلامی به شمار می‌رود. امیدواریم این رقابت تنگاتنگ و نفسگیر با شور و شعور سیاسی همراه بوده و نتیجه مطلوبی برای نظام اسلامی در برداشته باشد و همانگونه که کشور و نظام در مسأله جهانی تثبیت شده است با اقتدار بیشتری در جهان مطرح شود    .

 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: بعثت نبی مکرم اسلام بر پایه 3 پیام جهانی معنویت، عقلانیت و عدالت استوار است، چراکه پیامبر مکرم اسلام آمدند تا انسان‌ها را به سمت عقلانیت، معنویات و عدالت در جامعه هدایت کنند. همچنین در کلام امیرالمومنین(ع) آمده است که اگر مدیریت، ارزش‌ها را ضایع کند، حواشی را برجسته کند، انسان‌های کارآمد را کنار بگذارد و انسان‌های ناکارآمد را برگزیند این جامعه ممکن است به سرمنزل مقصود نرسد. بنابراین در کنار پیام بعثت پیامبر باید به این بیان امیرالمومنین(ع) توجه داشت   .

 

وی تاکید کرد: مدیریت ما باید مدیریت ریلی باشد و نه دیمی. در بسیاری از موارد ما در کشور به صورت دیمی عمل کرده‌ایم و کشور را ریل‌گذاری نکرده‌ایم. یکی از وظایف رئیس جمهور محترم آن است که مدیریت ریلی را نهادینه کند. از دیگر سو ما به حدی مسایل اصلی و کلان داریم که نباید مسایل جزیی را بزرگنمایی کنیم. همچنین در کشوری زندگی می‌کنیم که بوی عطر شهادت و ولایت می‌دهد و هر تصمیمی که می‌گیریم باید در این فضا باشد و گوش به زنگ مقام معظم رهبری باشیم.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: کشور ما افراد خوب، باصلاحیت و شایسته‌ای دارد و هم اکنون نیز همه تفکرات در صحنه حضور دارند. میدان برای انتخاب اصلح باز است و دموکراسی بهتر از این در دنیا سابقه ندارد. آنها شعار دموکراسی می‌دهند و ما عمل می‌کنیم. انشاالله مردم با شور و بصیرتی که دارند دست به انتخاب بزنند و زمام اجرایی را به دست انسان شایسته‌ای بسپارند تا در کنار و همراه مقام معظم رهبری و نه جلوتر و نه عقب‌تر از ولایت فقیه به صورت شتابنده‌تر به قله‌های پیروزی نزدیک شوند.

 

وی در پایان تاکید کرد: حضور در این رقابت تنگاتنگ یک ایثار است و امیدواریم خداوند به همه شما و عزیزانی که فداکاری کرده‌اند و به صحنه آمده‌اند خیر دنیا و آخرت دهد. هرکدام از این افراد که به این موقعیت رسیده و تنفیذ رهبری پای آرای او آمد با جان و دل پذیرا هستیم. امیدواریم خداوند آنچه مصلحت ماست را در دل‌ها قرار دهد.

 

همچنین محمدباقر قالیباف طی سخنانی در این دیدار ضمن تبریک ایام ماه رجب و شعبان و بعثت نبی مکرم اسلام(ص) گفت: فرصتی بود که جنابعالی را از نزدیک زیارت کنم و برای شما آرزوی سلامتی، موفقیت، شادابی و نشاط دارم.

 

وی ادامه داد: یکی از برکات نظام اسلامی و وجود مقام معظم رهبری این است که در این نظام ریل گذاری به صورت روشن و شفاف صورت گرفته است. هم اکنون هم سند چشم انداز و سیاست‌های کلان را در ابعاد مختلف داریم و واقعیت آن است که این برنامه‌ریزی به حدی جامع است که اگر باز هم نخبگان دور هم جمع شوند نمی‌توانند چیزی به این برنامه‌ریزی جامع اضافه کنند.

 

قالیباف گفت: از دیگر سو برنامه‌های پنج ساله نیز در همین اساس تنظیم شده است، اما درد ما در جایی است که لکوموتیوران‌ها قائل نیستند در این ریل حرکت کنند و به جاده خاکی می‌روند. به این ترتیب هم وقت خودشان و هم وقت و فرصت‌های کشور را از بین می‌برند. این موارد خسارت‌های است که قابل جبران نخواهد بود.

 

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در این کشور ظرفیت‌های انسانی و جوانی وجود دارند که می‌توانند برای کشور افتخارآفرینی کنند، اما آنها این ظرفیت‌ها و جوانان را معطل گذاشته‌اند و این سرمایه‌های عظیم را از دست می‌دهند.

 

وی ادامه داد: برای پیشرفت در کشور حق انتخاب نداریم، بلکه پیشرفت یک ضرورت و الزام است و محکوم به این هستیم که در این مسیر حرکت کنیم تا کشور براساس معنویت، عقلانیت و عدالت حرکت کند. نه مردم ما در حماسه سیاسی حق آزمون و خطا دارند و نه مدیران در حماسه اقتصادی حق دارند به آزمون و خطا دست بزنند. البته با آشنایی که دارم احساس من بر این است که مردم ما حماسه سیاسی را توأم با شعور و بصیرت رقم خواهند زد.

 

قالیباف تاکید کرد: حماسه در عین آنکه کار بزرگی است بار فرهنگی و معنایی دارد و شور توأم با شعور است و نه احساس زودگذر. در جامعه ما نیز این پختگی، درایت و صلابت دیده می‌شود. امیدوارم مردم ما حماسه سیاسی خوبی را رقم بزنند و دولت بعدی حماسه اقتصادی را که خواسته رهبری و مردم است محقق کرده و اداره کشور را بر ریل خودش قرار دهد. اگر تدبیر باشد می‌توان یک جامعه فقیر را غنی کرد، اما اگر تدبیر نباشد یک جامعه غنی نیز فقیر خواهد شد و به تباهی خواهد کشید.

 

وی همچنین گفت: کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند کارآمدی است. هر چقدر شعارهای انقلاب را بدهیم لازم است، اما اگر نتوانیم این شعارها را محقق کرده و عینیت دهیم به خود آن شعارها آسیب می‌زنیم.

 

...5

 

قالیباف با حضور در دفتر آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

...6

 

دیدار با نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری

 

محمدباقر قالیباف با حضور در دفتر آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با وی دیدار و گفت وگو کرد.

 

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز گفت: یکی از ثمرات این انتخاب بزرگ ملاقات دوستان بزرگوار است که ما نیز به این وسیله می‌توانیم تجدید عهدی با دلسوزان انقلاب انجام دهیم. از ملاقات شما و لطف و عنایتی که برای عیادت و ملاقات با من داشتید تشکر می‌کنم.

 

وی با اشاره به مشکلات موجود کشور گفت: آن طور که باید و شاید نتوانستیم گره‌ای از این مشکلات باز کنیم و بیشتر از این باید کوشش، فداکاری و از خودگذشتگی کرد. انشاالله این انتخابات به خوبی برگزار شده و مایع افتخار نظام باشد و طوری برگزار شود که به یک الگو تبدیل شود.

 

وی تاکید کرد: باید از همه آقایانی که آمادگی خود را برای پذیرش این مسئولیت عظیم اعلام کرده‌اند تشکر کنم. این کار، کار مشکلی است. مسئولیتی است که برادران عزیز برای خدمت به مردم آماده شده‌اند و فداکاری کرده‌اند. مردم نیز در این انتخابات دارای نقش تعیین‌کننده هستند و این انتخابات بزرگ را به گونه‌ای برگزار می‌کنند که با عظمت نظام سنخیت داشته باشد.

 

وی در پایان گفت: هم اکنون زمان خدمت به خلق خدا، هماهنگی، همسویی و همدلی است و در این جهاد و موقعیت حساس کنونی باید دست به فداکاری زد.

 

همچنین در ادامه این دیدار محمدباقر قالیباف طی سخنانی با تبریک عیاد ماه رجب و شعبان گفت:خوشحالیم که مجددا توفیق داشتیم که خدمت حضرتعالی باشیم. ما زحمات حضرتعالی و نقشی که در خراسان بزرگ داشته‌اید را فراموش نمی‌کنیم. نقش شما در مبارزات قبل و بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس کاملا واضح است و هیچگاه رشادت های شهدا، رزمندان و فرزند عزیز شما را فراموش نمی‌کنیم. حضور و حمایت های شما در روزهای سخت دفاع مقدس را دیده‌ایم. امروز که توفیق حضور پیدا کرده‌ام همه خاطرات گذشته زنده شد و از خداوند نیز شفای کامل و طول عمر باعزت را برای شما خواستارم.

 

وی تاکید کرد: ما نیز برای ادای دین و خدمت به مردم با همه باورهایمان به شهدا و امام (ره) و همچنین برای تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری در عرصه حضور یافته‌ایم. امیدواریم هرآنچه خیر ماست رقم بخورد و بتوانیم به مردم شریف و صاحب حق خدمت کنیم، چراکه این مردم در همه فراز و نشیب ها و سختی ها همواره برای کشور و نظام سنگ تمام گذاشته‌اند. امیدوارم ما هم بتوانیم خدمت صادقانه انجام دهیم تا آنها نیز در آینده با امید بیشتری گام بردارند.

 

...7

 

پس از آن محمدباقر قالیباف با استقبال پرشور مردم بجنورد وارد مسجد انقلاب این شهر شد. 

 

در مسیر حرکت قالیباف به سمت مسجد انقلاب بجنورد، تعدادی از موتورسواران و خودروهای حامی قالیباف با در دست داشتن پرچم‌های ایران و دست نوشته‌هایی در حمایت از محمدباقر قالیباف، وی را همراهی می‌کنند.

 


میزان استقبال کنندگان از محمدباقر قالیباف به حدی است که فضای شهر بجنورد تحت تاثیر حضور وی قرار گرفته و ترافیک بسیار سنگینی در خیابان‌های اطراف مسجد انقلاب به چشم می خورد

 

جمع کثیر حاضران در مراسم با شعارهای «امیرکبیر تهران، برس به داد ایران»، «ای یادگار مردان، تو و خون شهیدان»، «وارث فتح و خیبری، تو ذوالقار حیدری» و «حلی علی خیرالعمل، خوش آمدی مرد عمل» از قالیباف استقبال کردند. همچنین ثروتی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در آغاز مراسم سخنرانی قالیباف در مسجد انقلاب به وی خیرمقدم گفت.

 

ثروتی، قالیباف را مردعمل، کاردان، مجرد، مدیر، توانمند و شایسته توصیف و ابراز امیدواری کرد که با رأی بالای مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوند تا شاهد حل مشکلات معیشتی باشیم

 

...8

 

دقایقی قبل محمدباقر قالیباف در جمع مردم خراسان شمالی به سخنرانی پرداخت. مهم‌ترین گفته‌های او را در ادامه می‌خوانید.

*امروز ما وظیفه داریم نظام جمهوری اسلامی را با همان اهداف و آرمانی‌هایی اداره کنیم که حضرت امام(ره)  مشخص کردند  و امروز هم مقام معظم رهبری همان پرچم، همان مسیر و همان راه را دنبال می کنند.

*ما راهی جز این نداریم که برای حفظ انقلاب، مجموعه اجرایی کشور را به یک دولت کارآمد بسپاریم. امروز بسیاری از مردم فقیر شده‌اند، اما ایران کشوری برخوردار است که منابع انسانی و مادی بسیاری دارد. ما امروز گرفتار سوءتدبیر در کشور هستیم و کشور را بد اداره می کنیم. این روش اداره درست نیست که این همه زحمت به مردم می دهیم.

*ما باید در این حماسه سیاسی به سوءتدبیر پایان دهیم. نباید اجازه دهیم کشور در مسیر سنتی و گذشته خود ادامه راه دهد. کشور نیازمند یک خون جدید در مدیریت است تا به مشکلات سامان دهد.

*حرف من این است جوانان دهه 60 در شرایط سخت دوران دفاع مقدس به میدان آمدند و اگر انقلاب این فرصت را به جوانان نمی‌داد حتما در جنگ موفق نمی‌شد. بر همین اساس من امروز دین دارم که فرصت را به دیگر جوانان بدهم. علاوه بر این راهی جز این نداریم، چون دشمن رویکرد خود را از جنگ نظامی به جنگ اقتصادی تغییر داده و برای موفقیت مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم این است که این فرصت را برای جوانان دهه سوم و چهارم انقلاب فراهم کنیم.

*با تجربه‌ای که دارم، بنده قول بی‌دلیل نمی‌دهم. شاید هیچ مدیری در تصمیمات بزرگش جرأت نکرد به مردم بگوید این پروژه را چه زمانی شروع کرده و چه زمانی تمام می کند، نه در پروژه‌های کوچک و محلی، بلکه در پروژه های بسیار بزرگ. ما این قول را دادیم و نشان دادیم که نسل بچه‌های جنگ و جهاد و برخواسته از مردم که پشتوانه مالی و سیاسی ندارند، اما تربیت شده فرهنگ جهادی و شهادتند می‌توانند به مردم قول بدهند و به قولشان عمل کنند.

*مشکلات اقتصادی بسیاری وجود دارد و البته در حوزه‌های فرهنگی هم ضعف‌های دیده می شود. باید تلاش کنیم که به نابسامانی‌ها پایان داده شود و امیدوارم کار را به گونه‌ای جلو ببریم که بعد از دو سال با دغدغه کار و پایین بودن قدرت خرید مردم روبرو نشویم و این مشکلات رفع شود.


[ یکشنبه 92/3/19 ] [ 7:56 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

مشرق نوشت: اخیراً سعید جلیلی به رسانه های منسوب به خود درخصوص نحوه انتقاد از قالیباف تذکر جدی داده است. وی انتقاد برخی از رسانه های افراطی به قالیباف و اتهام تکنوکرات زدن به وی را غیراخلاقی دانسته و هشدار جدی نسبت به ادامه این رفتارها داده است.


[ شنبه 92/3/18 ] [ 9:48 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

مشروح/قالیباف در مناظره سیاسی:
دیپلماسی ما در سیاست خارجی موفق نیست/چالش جلیلی با عارف و روحانی

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در سیاست خارجی نباید خارج از سند چشم‌‌انداز و سیاست‌های کلان برنامه حرکت کنیم، گفت: در سالیان گذشته دیپلماسی ما نتوانسته در تحقق اهداف سیاست خارجی موفق باشد.

خبرگزاری فارس: دیپلماسی ما در سیاست خارجی موفق نیست/چالش جلیلی با عارف و روحانی

-------------------------------

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول سخنرانی خود به تشریح برنامه‌‌هایش در عرصه سیاست خارجی و داخلی پرداخت.

قالیباف گفت:باید مشخص شود سیاست خارجی ما چه هدفی را دنبال می‌کند. سیاست خارجی باید منافع، امنیت، هویت ملی، دینی و انقلابی ما را تضمین کند.

به گفته وی در حوزه سیاست خارجی مثل بقیه حوزه‌‌های نباید دستگاه‌های دیپلماسی در خارج از سند چشم‌‌انداز و سیاست‌های کلان برنامه حرکت کنند. در سالیان گذشته دیپلماسی ما نتوانسته در تحقق اهداف و سیاست خارجی موفق باشد.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در رویکردهای سیاست خارجی دچار اشکال نیستیم، گفت: نیازمند تغییر در رویکردهای مدیریتی برای اداره جامعه هستیم. سیاست خارجی کارنامه قابل قبولی که تحقق برنامه‌ها را داشته باشد تاکنون نداشته است.

وی در حوزه دیپلماسی 5 محور را در دستور کاری خود اعلام کرد و گفت: تحقق انسجام دائم، دیپلماسی فعال منطقه‌گرایی، فعال کردن دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی عمومی و راهبرد مقاومت مقتدرانه و رقابت هوشمندانه از محورهای دیپلماسی برنامه بنده است.

بخشی‌نگری یکی از مشکلات مدیران است.

محمدرضا عارف درخصوص اظهارات قالیباف با بیان اینکه در مناظره قبلی، شما در توانایی خود بر روی مدیریت بخشی تاکید داشتید، در حالی که بخشی‌نگری یکی از مشکلات مدیران است، اظهار داشت: مدیران سعی دارند تا مشکلات بخش خود را ببیند و نسبت به تاثیری که اقدام آنها نسبت به سایر بخش‌ها دارد، مورد نظرشان نیست.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با این بخشی‌نگری که فقط پروژه‌های عمرانی را دنبال کند آیا ما از سایر حوزه‌ها غافل نمی‌شویم؟

وی ادامه داد: در زمان شهرداری جنابعالی قیمت زمین حدودا 6 برابر شده؛ آیا فروش تراکم در این افزایش قیمت زمین مؤثر بود یا خیر؟

عارف در این زمینه گفت: شما تراکم را برای انجام پروژه‌های خود پیش‌فروش کردید. لذا این کار صحیح نیست.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ریاست جمهوری یک مدیریت فرابخشی می‌خواهد، از قالیباف خواست که توانایی مدیریتی خود را در بخش فراجناحی به اطلاع مردم برساند.

سید محمد غرضی در نقد نقطه‌نظرات قالیباف در حوزه سیاست، اظهار داشت: در 16 سالی که من در دولت بودم یاد گرفتم که سیاست خارجی انعکاس استعداد داخلی است.

وی افزود: اینکه ما به کشوری برویم و بگوییم می‌خواهم سیاست‌مان را عوض کنیم و یا نامه‌ای به آن بنویسیم، هیچ کشوری به ما با تغییر اشخاص ذهن و رفتارش را عوض نمی‌کند.

غرضی ادامه داد: نباید تصور کرد که سیاست خارجی به اشخاص مربوط است، بلکه به استعداد داخلی مربوط است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم سیاست خارجی را تغییر دهیم، اول باید سیاست داخلی را تنظیم کنیم؛ اینکه من بگویم حالا که دولت عوض شده و به یک کشور دیگر بگویم سیاست هم عوض شده هیچکس قبول نمی‌کند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: به نظر من پیشنهاداتی که آقای قالیباف مطرح کرد، عملی نیست.

وی خطاب به قالیباف گفت:‌ در مورد سیاست داخلی آیا شما استعداد جمعی را در عقبه خودتان دارید که بتواند مشکلات سیاسی داخلی را حل کند.

غرضی گفت: اگر چنین استعداد و امکانی وجود دارد، لطفا در مورد آن توضیح دهید.

محسن رضایی در نقد مواضع محمدباقر قالیباف در حوزه سیاست داخلی و خارجی به گفتن این جمله بسنده کرد که من سوالی ندارم و همان سوال‌های مطرح شده پاسخ داده شود.

علی اکبر ولایتی هم در نقد سخنان قالیباف با اشاره به سخنان مطرح شده از سوی این نامزد انتخابات در مورد عرصه سیاست خارجی گفت: مهمترین مطلب در این زمینه تربیت نیروی کارآمد است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیروی کارآمد باید دارای تخصص باشد، یادآور شد: زمانی که من در وزارت خارجه بودم دانشکده وزارت خارجه را تاسیس کردم که این دانشکده تاکنون چندصد کارشناس با حداقل آگاهی از دو زبان را تربیت کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در بیان سایر اقدامات خود در زمان وزارت در امور خارجه گفت: در آن زمان که من وارد آن وزارتخانه شدم 9 سفیر داشتیم و زمانی که من از وزارتخانه رفتم 136 نفر سفیر و افراد فعال در این بخش بودند.

ولایتی با بیان اینکه بعد از رفتن من از وزارت خارجه دانشکده این وزارتخانه به حالت نیمه تعطیل درآمد، اظهار داشت: از همان ابتدا و در آن دوران افراد با گزینش وارد دانشکده می شدند و بعد از مدتی در حوزه‌های مختلف آموزش می‌دیدند و پس از آن نیز برای کارآموزی در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کردند.

وی بر این نکته تاکید کرد که بایستی عزم بر تربیت کارشناسان زبان‌دان و آشنا با شرایط بین‌المللی باشد تا زمینه فعالیت افراد در عرصه بین‌المللی فراهم شود.

حسن روحانی درخصوص صحبت‌های قالیباف گفت: بنده از بیان قالیباف درباره ناموفق عمل کردن سیاست خارجی در دولت سازندگی و دوره ریاست جمهوری حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی تعجب کردم . آن زمان در شرایط حساس بعد از جنگ قرار داشتیم و در همان شرایط در این دولت به نتایج خوبی رسیدیم.

وی افزود: ما با همان سیاست تکنولوژی را از خارج آوردیم، وام گرفتیم و باقی مانده سرزمین‌مان را از بعثی‌ها  پس گرفتیم. با کمک شورای امنیت ملی همه اسرا و آزادگان عزیز را به ایران برگرداندیم و باعث شدیم صدام در سازمان ملل محکوم شود.

روحانی در ادامه خاطر نشان کرد: پس از آن در دولت خاتمی کشور را از بحران نجات دادیم، در شرایطی که این دوران مصادف با واقعه 11 سپتامبر بود و ایران در آن واقعه متهم شده بود، پس از آن دو کشور منطقه یعنی افغانستان و عراق مورد هجوم آمریکا قرار گرفتند اما در شرایطی که ایران در لیست حمله قرار داشت، ایران با تدبیر و برنامه ریزی از این مسیر خارج شد و حتی ما در این دوران توانستیم به عراق هم کمک کنیم، به همین دلیل است که با صحبت قالیباف در مورد ضعیف عمل کردن سیاست خارجی در این دوران مخالفت می‌کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: هر چند معتقدم سیاست خارجی در 8 سال گذشته هم ضعیف عمل نکرده است و قرار نیست ما سیاست خارجی در سالهای گذشته را زیر سوال ببریم.

غلامعلی حدادعادل در زمان تعیین شده در  نقد سخنان محمدباقر قالیباف گفت: من توضیحی راجع به حرف‌های آقای عارف دارم که گفتند در بازار تهران چند نفر اسم ایشان و آقای خاتمی را بردند و دستگیر شدند و یا در تبریز چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود: من این موضوع را انکار نمی‌کنم و نمی‌گویم آقای عارف خلاف می‌گوید ولی حتما یک سلیقه فردی است.

عارف نیز گفت: باید جلوی سلیقه‌های فردی گرفته شود.

حداد ادامه داد: این اشتباهی است که در هر دوره ممکن است اتفاق بیفتد و  حتی اگر خود آقای عارف هم رئیس‌جمهور شود ممکن است توسط ماموری صورت بگیرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: همین الان که به صدا و سیما می‌آمدم چند نفر از طرفداران آقای عارف در مدخل ورودی و در خیابان عکس‌های آقای خاتمی و ایشان را داشتند و شعار می‌دادند و هیچ کس به آنها کاری نداشت؛ این تلقی پیش نیاید که چنین حالتی وجود دارد.

وی ادامه داد:‌در فیلم‌های مستندی که این شب‌ها پخش شد آقای خاتمی درباره عده‌ای صحبت کرد و فیلم هم پخش شد که اشکالی هم نداشت.

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/3/18 ] [ 10:37 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

مردعمل:این ویدئوها توسط کارگروه تولیدات چندرسانه ای پایگاه خبری- تحلیلی «مرد عمل» تهیه شده است. برای دیدن ویدئوها روی لینکهای زیر کلیک کنید

کلیپ شماره 1               کلیپ شماره 2

کلیپ شماره 3               کلیپ شماره 4

کلیپ شماره 


[ شنبه 92/3/18 ] [ 10:34 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

 

 


[ شنبه 92/3/18 ] [ 10:34 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

مرد عمل: غزال تیزپای فوتبال ایران گفت: «با توجه به شیوه مدیریت ایشان و وضعیتی که در حال حاضر داریم، معتقدم حضور ایشان به عنوان رییس جمهور می تواند برای ایران و ایرانی ها مثمر ثمر باشد.»
به گزارش نیمروز خداداد عزیزی، یکی از تماشاگران ویژه بازی ایران مقابل قطر بود. او که معمولا انتقادهای تندی به فدراسیون فوتبال داشته و دارد، برای حمایت از تیم ملی راهی دوحه شد و  اتفاقا این حضور با نتیجه خوبی برای فوتبال ایران هم همراه شد.  گپ و گفت با خداداد عزیزی دردوحه پس از پایان کار تیم ملی، اگر چه به بهانه تیم ملی و شانس صعودش به جام جهانی مربوط می شود، اما در نهایت به مهمترین اتفاق این روزهای کشور ختم می شود؛ انتخابات ریاست جمهوری و حواشی اش. خداداد خبرهایی از ایران می گیرد و خیلی صریح نام محمد باقر قالیباف را می آورد.
او از بین هشت کاندیدای ریاست جمهوری، دکتر قالیباف را انتخاب کرده و در این باره می گوید: «سابقه آشنایی من با دکتر قالیباف به امروز و دیروز خلاصه نمی شود. سال هاست من ایشان را می شناسم و به شیوه کار و مدیریت اشان آشنا هستم. »
عزیزی ادامه می دهد: «چه زمانی که در مشهد بودم، چه در روزهایی باشگاه پاس بودم، دکتر قالیباف را می دیدم و می دانم که در کارشان بسیار جدی هستند. به همین خاطر مطمئن هستم که از بین هشت کاندیدا، بهترین گزینه برای ریاست جمهوری هستند. من سال ها با سردار یعقوبی که یکی از نزدیکان دکتر قالیباف است، کار کردم و می دانم دکتر و اطرافیانش، چه طرز تفکری دارند. به همین خاطر با اطمینان و بدون اینکه نگرانی داشته باشم، حمایتم را از دکتر قالیباف اعلام می کنم و قطعا در روز 24 خرداد، به ایشان رای می دهم.»

 

خداداد عزیزی در ادامه صحبت هایش می گوید: «من همشهری دکتر قالیباف هستم و به ایشان علاقه خاصی دارم. ضمن اینکه با توجه به شیوه مدیریت ایشان و وضعیتی که در حال حاضر داریم، معتقدم حضور ایشان به عنوان رییس جمهور می تواند برای ایران و ایرانی ها مثمر ثمر باشد.»

خداداد و قالیباف

 


[ شنبه 92/3/18 ] [ 10:33 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

سومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری  با موضوع سیاست داخلی و خارجی در حال برگزار شد.

قالیباف بجنورد

 

* حداد عادل: من در این آخرین فرصت به ملت عزیز ایران عرض میکنم برای انتخاب رئیس جمهور کشور ما چند نفر یک قولهایی دادیم و وعده هایی دادیم نسبت به آینده. آینده را آینده معین میکند ولی یک راه بهتر برای تصمیم گیری این است که به جای آینده نیامده به گذشته تجربه شده مردم توجه کنند. گذشته هرکدام ما پیش روی شماست. با تحقیق بهتر میتوانید تصمیم بگیرید. نکته دیگر این است که قولی ندهیم که سال آینده شرمنده مردم باشیم. من سعی کردم هیچ قولی که خارج از اختیارات من باشد ندهم. تلاش میکنم با انتخاب همکاران باتقوا، باتدبیر، متخصص و باتجربه و با تکریم همه قشرها که استقلال ایران را در طول تاریخ حفظ کردند، آرامش را در کشور برقرار کنم و با پرهیز از جنجال و با کار و کار و کار همه توان را صرف استعدادهای کشور کنم. برای ایرانی آزاد و آباد و اسلامی و مستقل.

* جلیلی: باورم این است که پشتوانه قدرت و عزت و مقبولیت و کارآمدی ما دو عنصر مهم است. یکی اسلام ناب و یکی باور داشتن مردم که در جمهوری اسلامی شکل گرفت. این دو هرچه با سازوکار به هم نزدیک شوند تولید بیشتری از ظرفیت های عرصه های قدرت و کارآمدی خواهد کرد. اگر به این باور داریم این اندیشه و مدل بی بدیل است. و نقطه قوت ماست و ما را میتواند وارد مرحله تمدن سازی اسلامی کند. عمیقا باور دارم این اندیشه هم در امنیت و هم در آزادی کاربرد دارد. اینها باید در درون دولت ظهور یابد. انشاءالله دولتی میتواند در این اندیشه مقتدر باشد که هم مردم را باور داشته باشد و هم اندیشه اسلام ناب را. دولت مقتدر دولتی نیست که سازوکار پلیسی بیشتر داشته باشد. دولت مقتدر باید مردم را باور داشته باشد و بر مبنای اسلام ناب که ما آن را در ولایت فقیه میدانیم آن را انجام دهد.

* قالیباف: خدا را شاکرم که فرصت یافتم ارتباط بیشتری با مردم از منظر نامزد داشته باشم. در این ارتباطات نگرانی ها و البته امیدهای زیادی را در مردم دیدم. به من بیش از گذشته آموخت که از سیاست بازی و اختلاف دوری کنید. در دولت آینده اگر دغدغه ای داریم جز دغدغه مردم چیزی نداشته باشیم. این روزها ناگزیر بودیم زیاد حرف بزنیم ولی امیدوارم در دولت آینده بیشتر کار کنم و کمتر حرف بزنم. تاکید بر حقوق ملت را در اولویت کارم میگذارم. تا اول حقوق مردم را ندهیم نباید به دنبال حقوق دولت برویم. در سیاست خارجی ماجراجویی را از حوزه دیپلماسی دور میکنم. نیازمند مدیریت جدی در این عرصه هستیم که نه امتداد وضع موجود باشد و نه برگشت به گذشته. بازگشت به نخبگان به مردم و توجه به تشکل هایی که ریشه مذهبی دارند جزو برنامه هایم است.

* عارف: در موقع استراحت به من گفتند دکتر معین و ظریفیان صحبت های آقای جلیلی را تکذیب کردند. برخی از مردم انگیزه کافی برای حضور پای صندوق ها ندارید اما باید به پای صندوق بیایید قهر کردن و رای ندادن اعتراض نیست عقب نشینی است. باید مشارکت حداکثری داشت. از همه اقشار و اقوام میخواهم در 24 خرداد به پای صندوق های رای بیایند و در تعیین سرنوشت خود شریک باشید. به کسی رای دهید که نشان داده می تواند کشور را به خوبی اداره کرده و پاسخگوی مشکلات باشد و از ظرفیت قانون اساسی برای پیشرفت استفاده کند و از همه نخبگان و شایستگان استفاده کند و با ایجاد دولتی فراگیر و پاسخگو تعالی و پیشرف کشور را پیگیری کند.

* جلیلی: 10 سال دیر تکذیب کردند.

* غرضی: دولتی که پایگاه اجتماعی قوی داشته باشد دولتی مقتدر است. 50 میلیون صاحب رای است اگر همه رای بدهید 2 اتفاق مهم می افتد. اول عقب نشینی آمریکا و دوم اینکه شما به کسی که میخواهید رای میدهید. دولتی که توان اجتماعی پایین داشته باشد نمیتواند با رشوه و رانت مبارزه کند. شعار من توسعه جمهوریت و اسلامیت است. در اسلامیت گفتم که دست دولت را از  جیب فقرا کوتاه کرده و قیمت دلار را تثبیت میکنم. توسعه جمهوریت هم آن که میگویم انتخاب استانداران را به رای مردم میگذارم. در ورزش و هنر و سینما و رسانه ها که خیلی حقوق پایمال شده است. اگر رای بیاورم همه اینها را قانونمند کرده و دست رانتخوار را از اینکه عده ای مثلا در سینما با دولت بسازند و ... را قطع میکنم. اماکن را انشاءالله سازماندهی میکنم.

* رضایی: از شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنها و از ارتش و نیروی انتظامی و بسیج و بخصوص نیروی انتظامی که متاسفانه در این مناظره تضعیف شد تجلیل میکنم. اقشار مختلف مردم! خود را برای پیروزی های بزرگ در آینده آماده کنید. (نشان دادن نمودار رشد بیکاری و گرانی توسط رضایی) آیا با این وضعیت حق داریم اختلاف و منازعه کنیم؟ ما به این منازعات پایان میدهیم. دل رهبر انقلاب از این وضعیت کشور خون است. امروز باید فداکاری کنیم حتی اگر به من هم اهانت می شود برای خدا و مردم از آن بگذریم. دفاع از حقوق ملت را اصل میگذاریم.

 

* ولایتی: برای اینکه موضوع فعالیت های سیاسی در جنگ تحمیلی نادیده گرفته نشود و اجر دوستان ضایع نشود میگویم من وزیر  خارجه دفاع مقدس بودم. امام از طریق حاج احمد آقا پیام میدادند به مجلس که فلانی باید وزیر خارجه بماند. من زمینه خرید تسلیحات را از کشورهای دیگر فراهم میکردم. من به چین رفتم و سپس از هنگ کنگ. از چین موشک و تسهیلات خریدیم. کتاب تاریخ سیاسی جنگ تحمیلی را دوستان بخوانند تا بدانند. در قطعنامه 598 صحبت از پرداخت غرامت نشده بلکه بند 6 تعیین متجاوز است و به کشورهای دیگر توصیه شده به دو طرف برای سازندگی کمک کنند. آقای حداد ورودی در این کارهای سیاست خارجی ندارند به همین خاطر از سختی بی اطلاعند.

* حداد: سختی نیست

*  ولایتی: اطلاع ندارید از این چیزها

* روحانی: از همه اقشار تشکر میکنم و میگویم من نیامدم تا در برابر عزیزان دیگر خودنمایی کنم. از مردم میخواهم نه به جملات زیبا که به تدابیر و نه به فیلم ها که به واقعیت های عینی و نه به پوسترها بلکه به استقامت در نظر و آینده نگری رای دهند. 40 سال است با شما سخن گفتم اما هیچگاه شما را فریب ندادم. در معادلات کثیف سیاسی و اقتصادی وارد نشدم. هیچوقت نخواستم مشهور باشم همواره سرفرازی مردم را به محبوبیت و عوامفریبی ترجیح دادم. امیدوارم دولت شما یعنی دولت تدبیر و امید چنان برنامه ریزی کند که بیشتر نگران تعالی بیشتر باشید تا پرداخت اقساط وام های جدید. غذای سالم تری میل کنید و مسکن سالم تری داشته باشید و از امکانات درمانی و بهداشتی بهتری داشته باشید و هر سال نگویید دریغ از پارسال. 

 


[ شنبه 92/3/18 ] [ 10:31 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

رئیس شورای راهبردی ستاد قالیباف در خراسان شمالی با اشاره به سفر 19 خرداد قالیباف به این استان گفت: استقبال مردم از این کاندیدای ریاست جمهوری بی نظیر خواهد بود.


موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهارکرد: قالیباف در ابتدای سفر یک روزه خود به خراسان شمالی با حضور در گلزار شهدا به مقام والای شهیدان ادای احترام می کند.

ثروتی دیدار با عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بجنورد را از جمله برنامه های قالیباف در سفر روز یکشنبه خود به خراسان شمالی عنوان کرد.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه سملقان، گرمه و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم خراسان شمالی قالیباف را فرزند خطه خراسان می دانند گفت: پیش بینی می شود در این روز جمعیت هزاران نفری به استقبال محمد باقر قالیباف بیایند.

ثروتی افزود: به همین دلیل دیدار مردمی قالیباف با اقشار مختلف استان ساعت 10 صبح در سالن بزرگ ورزشی علیدخت انجام می شود.


[ شنبه 92/3/18 ] [ 10:29 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

درحالی است که در سه مناظره برگزار شده تنها محمدباقر قالیباف بوده که برنامه های خود را به خوبی برای اداره کشور شرح داده است و همچنین در این مناظره و در جریان رقابت های انتخاباتی هیچگاه اخلاق را زیر پا نگذاشته بود و این رویکرد باعث افزایش اقبال عمومی مردم به قالیباف شد.
شفاف: به نظر می رسد آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، تبدیل به داغ ترین مناظره انتخابات شد .

در این مناظره هشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برای آخرین بار به ظور مستقیم با مردم صحبت کردند و نقطه نظرات خود را بیان کردند حال این مردم هستند که باید 24 خرداد به صحنه بروند و حماسه سیاسی را خلق کنند و با برنامه ترین کاندیدا و اخلاق مدار ترین فرد رای دهند.

این درحالی است که در سه مناظره برگزار شده تنها محمدباقر قالیباف بوده که برنامه های خود را به خوبی برای اداره کشور شرح داده است و همچنین در این مناظره و در جریان رقابت های انتخاباتی هیچگاه اخلاق را زیر پا نگذاشته بود و این رویکرد باعث افزایش اقبال عمومی مردم به قالیباف شد.


همین رویه باعث شد پس از برگزاری آخرین مناظره انتخاباتی، محمد باقر قالیباف که قصد داشت به شهر ری بود و در میان حامیان خود که از ساعت ها قبل تجمع کرده بودند سخنرانی کند، با ازدحام طرفداران خود در مقابل صدا و سیما روبه رو شد.



پ














 


مردم آمده بودند تا بگویند که مدیریت جهادی پیروز این مناظره ها بوده و حمایت خود را از قالیباف نشان دهندو

گفتنی است این ازدحام جمعیت به حدی بود که برنامه سفر به شهر ری لغو شد و به زمان دیگری موکول شد.

در ادامه عکس هایی از حامیان قالیباف را در خیابان شهر پس از سربلندی وی در مناظره ها می بینیم.


[ شنبه 92/3/18 ] [ 10:28 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش زندگی در این خصوص غلامرضا اسدالهی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «فردا» با اشاره به جذابیت های خاص این مناظره گفت: مناظره امروز با توجه به موضوعی که داشت به بررسی مسائل سیاسی پرداخت و بسیار جذابتر از دو مناظره قبلی بود. در این مناظره برخی از مسائل به صورت شفافتر بیان شد و دیدگاه های کاندیداهای ریاست جمهوری به صورت واضح بیان شد به صورتی که این مناظره تکلیف کسانی که هنوز فرد مورد نظر خود را برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب نکرده اند روشن می کند

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پاسخ های قاطع قالیباف در مناظره امروز گفت: می توان آقای قالیباف را پیروز مناظره امروز لقب داد. ایشان در پاسخ به آقای روحانی در بحث کوی دانشگاه  سال 78 که خود یک فتنه بزرگ به شمار می رفت بسیار شفاف و قاطعانه پاسخ دادند. وی با نوع مناسب گفتار و ادبیات خاص ایشان به شفاف سازی مسائلی پرداخت که مدت ها از سوی رسانه های بیگانه و همچنین افرادی در داخل مورد اتهام بود.

وی اظهار داشت: پاسخ های ایشان در برابر اظهارات آقای ولایتی نشان داد که در هر زمانی پاسدار خون شهداست و همچنان بر عهد خود با رزمندگان و شهدا پابرجا مانده است. در این مناظره تنها کسی که از صحبت هایش بوی شعار و تعریف بی مورد از عملکرد خود نداشت قالیباف بود.

اسدالهی همچنین یادآور شد: در بحث سیاست داخلی، ایشان از زاویه مناسبی وارد شدند و باز هم بر وحدت و قدرت ملی کشور تاکید داشتند. آقای قالیباف در این مناظره نشان داد اهل باج دادن نه در زمینه سیاست داخلی و نه سیاست خارجی نیستند و همیشه در برخورد با مسائل و مشکلات راهی را انتخاب می کنند که در آینده قابل دفاع باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مناظره امروز نشان داد که هستند در میان نامزدهای ریاست جمهوری که به قصد تخریب قالیباف آمده اند و برای زیر سوال بردن عملکرد وی مسائلی را مطرح می کنند که اصلا ربطی به موضوع مناظره ندارد. آقای عارف صحبت از تراکم و قیمت زمین در تهران می کند که ربطی به سیاست خارجی ندارد و فقط نشان از بی اخلاقی و تخریب دارد که البته با پاسخ های صریح آقای قالیباف ناموفق باقی ماند.

وی همچنین در پایان با اشاره به نظر آقای رضایی در خصوص اختلاف نظر اعضای ائتلاف سه گانه نیز گفت: یک انتقاد به آقای رضایی که سالها در عرصه سیاست فعال بودند به جد وارد است. ائتلاف به معنای این نیست که همه دیدگاه های این سه نفر یکسان باشد و در همه اصول مشترک هستند. به نظر بنده هدف ایشان از مطرح کردن این سوال اختلاف میان اعضا و به نوعی سیاسی کاری بود که البته در شان ایشان نیز نیست. انتخابات فرصتی است که افراد با رعایت اخلاق به جایگاه واقعی خود برسند نه با تخریب که نشان از ناآگاهی دارد.


[ شنبه 92/3/18 ] [ 10:3 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 260
کل بازدیدها: 3112868
Flag Counter