شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
اين اتاق جهت مسائل روزمره سياسي واجتماعي ايجاد شده از دوستان عزيز خواهشمند است اگر مطلب سياسي واجتماعي داريد به اشتراك بگذاريد

پيام‌هاي اتاق

ساعت ویکتوریا
رييس دانشکده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي تهران با بيان اينکه بررسي و حل موضوعات پزشکي از جمله ناباروري و دوجنسيتي لازم است، گفت: مساله دو جنسيتي و ارايه تقاضا براي تغيير جنسيت از مسائل روز دنيا است که بايد مباحث حقوقي، علمي و فقهي آن مورد بررسي و دقت قرار گيرد.
گودرز افتخار جهرمي در همايش اخلاق و شيوه‌هاي نوين درمان ناباروري در جهرم افزود: تاکنون 2 هزار و 600 نفر به پزشکي قانوني تهران درخواست تغيير جنسيت داده‌اند. وي با تاکيد بر لزوم طرح و بررسي اين موضوع از جنبه‌هاي مختلف علمي و فقهي، خاطرنشان کرد: در مورد درمان ناباروري روش‌هايي در کشور ما پذيرفته شده، فقها و مجتهدان نيز اين نظريه‌ها و روش‌ها را تائيد کرده‌اند.
اين حقوقدان افزود: درمان‌هايي که در کشورهاي ديگر در بحث باروري انجام مي‌شود با روش‌هاي ايران متفاوت است و در زمينه درمان ناباروري به صورت غربي، فقها فتوا و نظري نداده‌اند. افتخار جهرمي گفت: مهمترين مساله‌اي که امروز از نظر حقوقي در دنيا مطرح شده بحث رحم جايگزين است.
بقيه در لينك
سالک313
پيشنهاد ميکنم تاريخچه اولين اجازه را که امام راحل صادر نمود مطالعهخ بفرماييد...از نقطه نظر فقهي اين مطلب قابل حل است .فقه شيعه چنان پوياست که هيج مسئله مستحدثه اي بي جواب نمي ماند.در باب ناباروي هم راهکارهايي ارائه شده که برخي انسدادهاي ايجاد شده دقيقا براي جلوگيري از اختلاط نسل است.بحث رحم عاريه اي در حال حاضر در حال اجراست...
ممنون از پاسختون حقوقدان منتظر
نا قابل بانو جان :)
---
چراغ جادو
گروه مسايل روز سياسي واجتماعي
vertical_align_top