ابزار وبلاگ

ملاحظاتی در حاشیه حضور حسن روحانی در گفتگوی ویژه خبری - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

حضور آقای "حسن روحانی" دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در استودیوی شبکه 2 سیمای ملی و برنامه پرمخاطب "گفتگوی ویژه خبری" و اظهارات مطرح شده در آن، نگارنده را بر آن داشت تا نکاتی را متذکر شود.

  جناب آقای روحانی در برنامه یادشده ضمن دفاع از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای در عهد مسؤولیت خود، انتقادات تندی را متوجه کادر فعلی که عهده دار این امر خطیر هستند، نمود.

چنان که می دانیم، رویکرد تیم دیپلماتیک دولت اصلاحات به ریاست دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی که در نهایت به تعلیق فعالیت های هسته ای ایران انجامید، با حجم قابل توجه انتقاد از جانب افکار عمومی و دلسوزان کشور همراه شد.

  آقای روحانی اما همواره با تأکید مکرر بر اینکه کلیه تصمیم گیری ها در این میان لاجرم با هماهنگی و جلب رضایت مقامات بلندپایه نظام -به خصوص مقام معظم رهبری- انجام شده، انتقادات وارده را رد کرده اند.

صرف نظر از میزان صحت این استدلال و فارغ از قرائنی که خلاف آن را تقویت می کند، اکنون این ایراد جدی به ایشان وارد است که در صورت درستی چنین گزاره ای، چگونه به خود اجازه می دهند عملکرد نمایندگان فعلی جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای را به باد انتقاد بگیرند؟!

نکته دیگر، حملاتی بود که این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با استفاده از مجال حضور روی آنتن، متوجه رسانه ملی کرد.

جناب آقای روحانی با عبور از مرز "اعتدال" که گویا شعار تبلیغاتی ایشان نیز هست، بی محابا رسانه ملی را آماج کنایه و طعنه قرار داد. هرچند تکه پرانی چندباره آقای روحانی به مجری آرام گفتگوی ویژه خبری (اشاره گاه و بیگاه به آنچه در گوش وی زمزمه می شود) با برخورد توأم با مدارای مجری مواجه شد؛ اما این ماجرا محک خوبی بود برای ارزیابی میزان صداقت سیمای ملی در فراهم آوردن فضای گفتگو و تضارب آرا.

 به نظر می رسد اگر آقای حسن روحانی نگاه اخلاقی تری را در تبلیغات انتخاباتی خویش پی بگیرند و دیدگاه ها و برنامه های کلان خود را با ادبیاتی در چارچوب همان "اعتدال"ی که بدان اهتمام دارند برای مردم تبیین کنند، در جلب اعتماد رأی دهندگان توفیق بیشتری خواهند یافت.

البته با توجه به اشتغالات فراوان ایشان در این روزها، شاید باید از مشاوران تبلیغاتی آقای روحانی -که احتمالا در تنظیم گفتار و رفتارشان ایفای نقش می کنند- بخواهیم بر این مهم مراقبت داشته باشند.

فراموش نکنیم که مردم ایران با هوشمندی قضاوت می کنند و عیار شعار را با عملکرد می سنجند.

والعاقبه للتقوی

جام نیوز


[ سه شنبه 92/3/7 ] [ 10:56 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 663
بازدید دیروز: 94
کل بازدیدها: 3124052
Flag Counter