http://mehrangoli64.ParsiBlog.com | ||
مراسم پاگشای فرزادحسنی و آزاده نامداری به میزبانی جمعی از هنرمندان در رستوران . . . [ پنج شنبه 92/4/20 ] [ 5:47 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
[ سه شنبه 92/4/18 ] [ 12:43 صبح ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
[ یکشنبه 92/4/16 ] [ 6:41 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
[ یکشنبه 92/4/16 ] [ 6:40 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
[ یکشنبه 92/4/16 ] [ 6:39 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
پوستر فیلم گذشته اصغر فرهادی
«گذشته» از 29 خرداد در سینماهای تهران اکران شده است. داستان درباره مردی ایرانی به نام احمد است که چهار سال پس از جدایی از همسر فرانسویاش به در خواست او راهی پاریس میشود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش میشود. تلاش او برای کمک به لوسی پرده از رازی در گذشته برمیدارد. برهنیس بژو، طاهر رحیم و علی مصفا از بازیگران فیلم فرانسوی «گذشته» هستند.بژو برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را از شصت و ششمین جشنواره فیلم کن دریافت کرد و جایزه کلیسای جهانی نیز به اصغر فرهادی برای ساخت این فیلم اهدا شد./خبرآنلاین
[ شنبه 92/4/8 ] [ 11:25 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
کوچه پس کوچه های جماران برای رقم خوردن اتفاقی بزرگ لحظه شماری می کنند. اینجا میزبان کسانیست که سال ها برایمان حرف زده اند، اجرا کرده اند و حتی بعضی وقت ها از حقوق مان دفاع کرده اند. «فرزاد حسنی» و «آزاده نامداری» که یک ماه و اندی پیش خبر پرسروصدای ازدواجشان را اولین بار در همین روزنامه تماشا برایتان منتشر کردیم، پنج شنبه به حسینیه جماران رفتند تا حاج سیدحسن خمینی نوه به تعبیر داماد «آن تیر مُراد» خطبه عقدشان را جاری کند تا رسما همسر یکدیگر شوند.
فرزاد حسنی و آزاده نامداری به همراه خانواده هایشان وارد حسینیه جماران میعادگاه عاشقان روح الله شدند و بعد از دقایقی جهت جاری شدن صیغه عقد به دفتر حجت الاسلام حاج سیدحسین خمینی وارد شدند.
فرزاد حسنی و آزاده نامداری که دلشان پر از شوق و دلهره بود، دقایقی بعد با حاج سیدحسن خمینی روبه رو شدند و بعد از ورود ایشان و خوشرویی همیشگی شان که موروثی حضرت امام (ره) است، حاج سیدحسن خمینی ابتدا به خوش و بش با فرزاد حسنی پرداخت و از او درباره مشغولیت های این روزهایش پرسید که آقا داماد توضیحاتی درباره مجموعه رالی ایرانی به تهیه کنندگی سعید ابوطالب خدمت ایشان ارائه کرد. حجت الاسلام سیدحسن خمینی سپس با آزاده نامداری سلام و علیک کرد و درباره مشغولیت های این روزهای او پرسید که مشخص شد عروس خانم این روزهای تلویزیون ایران، مشغول تحصیل در رشته روانشناسی است.
بعد از چند دقیقه ای مراسم عقد این دو مجری توانای تلویزیون آغاز شد؛ حاج سیدحسن خمینی وکالت آزاده نامداری را برعهده گرفت و حاج آقا رحمانی وکیل فرزاد حسنی شد تا این مراسم با شکوه ویژه ای انجام شود. بعد از جاری شدن خطبه عقد با لحن زیبا و روحانی حجت السلام سیدحسن خمینی، ایشان فرمودند: «انشالله که خداوند این ازدواج را برای این دو جوان امروز ما مبارک گرداند و درهای رحمت و خیر و برکت خود را به روی این خانواده تازه شکل گرفته باز کند. انشالله خداوند دل های این دو جوان را روز به روز به هم با محبت تر قرار دهد و صفا و صمیمیت را بزرگ ترین سرمایه زندگی آقا فرزاد و آزاده خانم نماید. انشالله خداوند محبت پیامبر (ص) و اهل بیتش را سرمایه همیشگی این خانواده گرداند و این ازدواج را باعث اتمام رحمت، اکمال نعمت و وسعت رزق قرار دهد. انشالله خداوند فرزند صالحی به ایشان عطا کند که نور چشم خود و خانواده هایشان باشد و سربازان خوبی برای امام زمان باشند. امیدوارم این ازدواج طولانی و همچنین زندگی توام با خلوص نصیب شان کند.»
بد نیست بدانید فرزاد حسنی بارها در گفت و گوها و اجراهای تلویزیونی اش به علاقه وصف ناپذیرش به حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرده بود و به همین دلیل علاقه بسیاری داشت تا مراسم ازدواجش را در حسینیه جماران و منزل آن حضرت برگزار کند.
بعد از پایان مراسم، فرزاد حسنی و آزاده نامداری به منزل امام خمینی (ره) رفتند و بعد از حضور چند دقیقه ای در آن خانه متبرک و مطهر و ذکر فاتحه ای برای روح آن بزرگوار، دست در دست یکدیگر قدم زنان کوچه های جماران را طی کردند و به همراه خانواده هایشان راهی شدند. [ شنبه 92/4/8 ] [ 11:12 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
شب گذشته اختتامیه ی جشنواره کن 2013 برگزار شد و برنیس بیژو، به خاطر حضور در فیلم فرهادی، جایزه ی بهترین بازیگر زن جشنواره را برد. گزارش ها و عکس های اختتامیه را در کافه سینما خواندید. اما این تمام ماجرا نیست. اصغر فرهادی پس از اعلام نام بیژو برای دریافت جایزه، گونه ی بازیگر زن اش را بوسید و همین اتفاق، اعتراض هایی را در سایت های اصول گرای ایرانی باعث شده است. از جمله خط نیوز نوشت: مراسم اختتامیه ی شصت و ششمین جشنواره فیلم کن دیشب برگزار شد و مطابق معمول چند سال اخیر یک فیلم از ایران - یعنی گذشته اثر اصغر فرهادی - توانست جایزه بهترین بازیگر نقش زن را از آن خود کند. تا اینجای مطلب مسئله ای نیست و فارغ از اینکه چقدر عناصر سیاسی و کلیشه شکنی یک کارگردان ایرانی در تولید یک فیلم فاقد ظواهر اعتقادی مردم در این انتخاب نقش داشته اند باید به اتفاقی که در این مراسم افتاد اشاره ای کرد. پس از خوانده شدن نام بازیگر زن فیلم اصغر فرهادی یعنی «برنیس بژو» به عنوان برنده بازیگر نقش اول زن، وی در حالی که به سمت سن می رفت در یک لحظه با اصغر فرهادی روبوسی کرد! البته برای آنها که فرهنگ ایرانی - اسلامی را نمی شناسند و با آن بیگانه اند چنین اتفاقی هیچ تازگی یا علامت تعجبی در پی خود نخواهد داشت اما از کارگردانی که خشت خشت وجود سینماییش متعلق به این مملکت است و با امکانات و اقبال این مردم به این مرحله رسیده است انتظار نمی رفت که در کنار تمامی حرکات سینماییش که بعضا هیچ همخوانی با فرهنگی اسلامی و حتی ایرانی ندارد بوسیدن زنی نامحرم را که در قواعد اخلاقی مردم مرز و بومش امری ناپسند است نیز به چشم بیاید. فرهادی حتما می داند که فرهنگ غالب در کشور ما فرهنگی دینی و ملی است که هر دو تقید به ارزشهای اخلاقی و رعایت حریم ها را بسیار تاکید می ورزند. بدون شک مردمی که این حرکات را از فرهادی می بینند نخل طلای کن را هم در کنار این حرکات مفت نمی خرند. روی دیگر سخن با مسئولینی است که تمام امکانات بیت المال را در دستان خود غصب فرهنگی کرده اند و هزینه های حرامی را که برای برخی چهره های سینمایی و فرهنگی - به بیان دقیقتر غیر و ضدفرهنگی- می کنند خرج می کنند موجب بروز خسران های متعدد در عرصه ی سینما شده است. حضراتی که مشخص نیست درب سیاست گزاری های فرهنگیشان بر کدام پاشنه می چرخد که از دل و درونش چنین فجایع اخلاقی و فرهنگی به بیرون درز می کند و موجب دل شکسته شدن آرمان خواهان می گردد. مسئولین سینمایی که نگاههای غیر کارشناسی و غیر هدفمندشان به فرهنگ اسلامی و ایرانی وضعیت سینمای فلاکت بار ایران را به این نقطه رسانده است که نمادش می شود فرهادی و فرهادی آن می کند که عرق شرم بر جبین هر انسان مومن و با غیرتی می نشاند. و روی سخن سوم با آقای رئیس جمهور است که متولی اصلی فرهنگ در کشور در عرصه ی اجرا ایشان هستند و باید پاسخ دهند که مشکل آن دو تار موی خانم ها که بیرون است و شما آن را هیچ مسئله ای برای جمهوری اسلامی و مملکت نمی دانید از همین جاها آب می خورد. وقتی فرهنگ ساز ما فرهادی شود که در عملش هیچ رنگی از حیای اسلامی و عزت ایرانی نیست حتما کار فرهنگیش هم تهی از این مصادیق می شود و قطعا وقتی خوراکی که دولت باید به درستی برای روح جوان عطشان بسازد انباشته از اخلاص و نور ایمان نباشد دو تار موی فرهنگی که چیزی نیست باید بسیاری دیگر از فجایع ضد فرهنگی را هم شاهد باشیم. باز گلی به گوشه ی جوانان ایرانی که مشکلشان همان دو تار موست ! با این سیاست گزاران و مجریان فرهنگی باید جوانان به سمت و سوهای بسیار نامناسبتری می رفتند که گویا کار خداست که کار به آنجا نکشیده است! تعامل نیوز [ پنج شنبه 92/3/9 ] [ 12:21 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
[ شنبه 92/2/28 ] [ 1:49 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
خبرگزاری ایسنا: جمشید هاشمپور بازیگر سینما که دهه 60 و 70 گیشه سینماها را در تهران بویژه شهرستانها در تسخیر خود داشت، این روزها در سینما کمکار شده است و شاید بتوان گفت که خانهنشین شده است. «دادشاه»، «بالاش»، «بازداشتگاه»، «عقابها»، «پایگاه جهنمی»، «یوزپلنگ»، « تیغ و ابریشم» از جمله این فیلم ها هستند، بویژه نقش زینال بندری در فیلم «تاراج» جایگاه این بازیگر را به عنوان یکی از پرمخاطبترین بازیگران سالهای ابتدایی بعد از انقلاب اسلامی تثبیت کرد. فیلمهایی هم بودند که هاشم پور خارج از روند کاریاش با تکیه بر تواناییهای هنریاش در میان آن آثار انجام میداد که شاخصترین این فیلمها «روز باشکوه»، «مادر»، «عشق و مرگ»، «پرده آخر» و «دلشدگان» هستند. محمد رضا اعلامی که در اولین فیلمش «نقطه ضعف» از چهره جدید هاشم پور رونمایی کرده بود بار دیگر در فیلم «افعی» این بازیگر را در هیبت بازیگران فیلمهای اکشن آمریکایی قرار داد و موفقیت زیادی را در گیشه کسب کرد که به دنبال این استقبال فیلم «یاران» نیز ساخته شد. یکه تازی هاشمپور در آثار اکشن و پلیسی سینمای ایران تا اواسط دهه 70 ادامه داشت و حتی با سرد شدن گیشه این فیلمها در تهران، همچنان در شهرستانها با اقبال عمومی همراه بود. فیلمهایی مانند «قافله»، «طعمه»، «ضربه طوفان»، «پرواز از اردوگاه»، «پادزهر»، «آخرین خون»، «نیش»، «مجازات»، «سربلند»، «دیوانه وار»، «آخرین بندر»، «ویرانگر» «گروگان»، «فاتح»، «دشمن»، «لاک پشت»، «عقرب»، «جوانمرد»، «یورش»، «یاغی»، «شبیخون»، «زخمی»، «چشم عقاب» و «رنجر» که در بسیاری از آنها ایفاگر نقش یک پلیس بوده است. این بازیگر در سال 77 در فیلم «هیوا» رسول ملاقلیپور نقش یک رزمنده را بازی کرد که برایش دیپلم افتخار از هفدهمین جشنواره فیلم فجر گرفت. بعدها هم در «سفر به فردا» که بازهم نامزد فجر شد، « قارچ سمی» و «مزرعه پدری» چنین نقشی را دوباره بازی کرد. «مسافر ری» داود میرباقری هم تجربه کاری تاریخی برای این بازیگر محسوب میشود و در « قاعده بازی» احمدرضا معتمدی برای اولینبار در یک نقش کمدی ایفای نقش کرد. اما دهه گذشته بیشتر این بازیگر را در نقش یک پلیس یا مامور امنیتی دیدهایم، آثاری که کارکترهایش اکثرا شبیه به هم بودهاند: « آواز قو»، «قتل آنلاین»، « سنگ، کاغذ، قیچی»، «نفوذی»، «خیابان بیست و چهارم»، « فرود در غربت»، «تردید»، «زنها شگفت انگیزند». البته در این میان نقشهای متفاوتی هم بودهاند که هاشم پور بخشهای از هنر بازیگریاش را عرضه کرده است مانند: «استشهادی برای خدا» که برایش کاندید بازیگری فجر شده، « واکنش پنجم»، «از دوردست»، «میم مثل مادر»، «یک بوس کوچولو»، «کیفر». فیلمهایی هم مانند «ازدواج در وقت اضافه» در کارنامه این بازیگر در سالهای اخیر دیده میشود که حضور سوال برانگیزی در آنها داشته است. «گشت ارشاد» آخرین فیلم اکران شده از جمشید هاشم پور است و آخرین فعالیت بازیگری او نیز مربوط به حضور در «گامهای شیدایی» و «هیس دخترها فریاد نمیزنند» می شود که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و همچنین «عبور از مه» که چندی پیش فیلمبرداریش به پایان رسید. جمشید هاشم پور که سالها به نام جمشید آریا شهرت داشت متولد 3 فروردین 1323 در تهران است. در جشنواره بیست و نهم فجر بزرگداشت این بازیگر سینما برگزار شد که کاتولوگ این جشنواره برایش نوشت:«او متخصص بازی در نقشهای متفاوت است، از اکشن و حادثهای تا عاطفی طنز و تاریخی. پس از دریافت دیپلم افتخار از هفدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «هیوا» گزیده کار شد و سعی کرد در فیلمهای خوب و متفاوت بازی کند و انتخابهای بعدیاش نشان از رویکرد سختگیرانه او به سینما داشت. صحبت از کسی است که سال 1346 وارد سینمای ایران شد و به سادگی میتوان گفت تقریبا با تمام کارگردانان سینمای ایران همکاری داشته است. حتی اگر چهرهاش را هم نبینی لحن و صدایش به تو خواهد فهماند که او بازیگری قابل است با تسلط بر تمام کلمات جدی دنیا. بازی بسیار خوب او در فیلمهای «آواز قو»،«سفر به فردا»،«قارچ سمی» و «واکنش پنجم» تحسین برانگیز است. بازی او در نقش زینال بندری در فیلم «تاراج» بود که این بازیگر را با سرتراشیده میان مردم مطرح کرد تا جایی که قهرمان سرتراشیده تا سالها مخاطبان زیادی را روانه سینما میکرد. او در تعداد بیشماری فیلم دیگر بازی کرده و کمتر کسی است که نقش او را در فیلم مادر به خاطر نداشته باشد. جمشید هاشمپور مثل سینماست. با چهرهای سخت و قلبی مهربان.» [ شنبه 92/2/21 ] [ 8:33 عصر ] [ مهران گلی ]
[ دلگویه های شما () ]
|
||
[ قالب وبلاگ : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin] |