ابزار وبلاگ

سیاسی و اقتصادی - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User
سردار حاج قاسم سلیمانی،  6 سال قبل و در آستانه 27 اُمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مراسم یادواره شهدای والفجر 8 در شهر کرمان حاضر می شود و به بیان سخنان مختلفی پیرامون انقلاب اسلامی و وضعیت آمریکا در عراق می پردازد و در ادامه سخنان خود خاطرات زیبایی را نیز از شهدای والفجر 8 نقل می کند.
سردار سلیمانی در این برنامه در تحلیل وضعیت آمریکا که چند سال از حمله آن به عراق می گذرد، می گوید: بخش اعظمی از هدف دشمنانی که به منطقه آمده اند و بیش از 150 هزار نیرو و میلیاردها دلار هزینه کرده اند انقلاب اسلامی ایران است.
 
آنها آمده اند تا به تعبیر خودشان یک عراق الگو بسازند و کشورهای اطراف عراق و خصوصاً جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران را به زانو دربیاورند.

وی می افزاید: این تلاش یک قدرت هسته ای است که با تمام توانش و با یک حجم عظیم هزینه کرد، از دریای سرخ تا کشور عراق را غرق نیرو کرده است و بیش از 60 درصد توان نظامی خود را به صحنه آورده تا با انجام بزرگترین ریسک های تاریخ خود به پیروزی قطعی برسد.

فرمانده سپاه قدس می گوید: اما امروز، وقتی بنای خداوند متعال چیز دیگری باشد، تلاش آمریکای صاحب قدرت اتمی چه ارزشی دارد در برابر خواست الهی؟!

وی با تأکید بر اینکه آنها در عراق به استیصال رسیده اند، می گوید: مگر آنها می خواستند که شیعه در عراق بر روی کار بیاید؟ (عوامل آنها) به علما و چهره های عراقی گفته بودند که شما نمی توانید با ایران به جایی برسید و کسی سهم می گیرد که سوار هواپیمای آمریکا بشود و از واشنگتن عازم بغداد شود و خیلی ها هم همین کار را کردند.
فرمانده لشکر 41 ثارالله استان کرمان در دوران دفاع مقدس در ادامه صحبت های خود به شخصیت آیت الله سیستانی اشاره می کند و می گوید: یک شاگرد امام خمینی(ره)، یک پیرمردی که خود را شاگرد امام(ره) می داند به نام آیت الله سیستانی در یک حجره مهجور که نه لشکری دارد و نه دلاری؛ ایستاد. مگر توانستند با او مقابله کنند؟ و حتماً در آنجا پیروز نخواهند شد.

 
سردار سلیمانی در بخش دیگری از صحبت های خود پیرامون وضعیت آمریکا در منطقه و در کشور عراق می افزاید: من معتقد هستم که بخشی از حوادث علیرغم کراهت ما باید اتفاق بیافتد. به این دلیل که خیلی حوادث درون یا بیرون از انقلاب اسلامی هم بود که ما از وقوع آنها کراهت داشتیم اما امروز وقتی با آنها فاصله می گیریم، می بینیم که عین این اتفاق برای ما برکت های پنهانی داشته است که ما نمی توانستیم آن روز باورشان کنیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از این رخدادها نیز جنگ عراق بود و ما امروز می بینیم که علیرغم کراهت ما از بروز این مسئله، برکات آن بسیار زیاد است، تأکید می کند: اگر آمریکایی ها در دریای سرخ می ایستادند و تهدید می کردند صدام را و صدام هم به هر صورتی تسلیم آنها می شد؛ این مسئله تفاوت بسیاری داشت با آمریکایی که امروز در عراق در استیصال کامل به سر می برد.

سردار سلیمانی ادامه می دهد: من تعجب می کنم از اینکه چرا بخشی از رسانه ها و روزنامه های ما تهدیدهای آمریکا را باور می کنند و به آن می پردازند؟

وی با اشاره به یکی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همانطور که رژیم های سابق آمریکا نتوانستند هیچ غلطی بکنند، بوش (رئیس جمهور وقت آمریکا) هم هیچ غلطی نمی تواند، بکند، تصریح می کند: این مفهوم نه یک شعار برای دلگرمی ملت که یک واقعیت است.

او می افزاید: در آغاز جنگ به این دلیل که هیچ عامل مقاومتی اعم از مردم، ارتش و حکومت در عراق وجود نداشت، تحلیل ما این بود که جنگ بیشتر از 15 روز طول نخواهد کشید و آمریکا در این سرزمین یک طرفه! حتماً پیروز می شود اما بخشی به غلط این را تفسیر کردند و آمدند در کشور ما گفتند حالا مثلاً مقاومت ایران را ضربدر 10 کنید. اساس این (مقایسه) غلط بود.

سردار سلیمانی در ادامه این بخش از سخنرانی خود خطاب به حضّار برنامه که برخی از آنها از یادگاران دوران دفاع مقدس هستند با اشاره به پاسخ سوال خود و قدرت جمهوری اسلامی ایران تأکید می کند: ما در سالگرد والفجر هشت هستیم. ما در هر شب عملیاتمان چقدر استشهادی داشتیم؟ آیا تمام کسانی که به اروند زدند استشهادی نبودند؟!

آیا وقتی آنها وارد آب اروند شدند هیچکدام باور می کردند که زنده برمی گردند؟! یا مثلا من به عنوان فرمانده لشکر (41 ثارالله) و یا شما به عنوان فرماندهان گردان ها و یا دیگران باور می کردیم که کسی بتواند حتی به ساحل دشمن برسد؟! هر شب صدها نیروی استشهادی داشتیم. و همه عملیات های جنگ همین گونه بود.

فرمانده سپاه قدس در این قسمت از سخنرانی خود به نقل خاطره ای از شهید زندی، فرمانده ادوات لشکر همیشه پیروز ثارالله در عملیات والفجر هشت و روایت شرمندگی خود از این شهید می پردازد که می توانید فیلم آن را مشاهده کنید.

 

[ جمعه 91/4/16 ] [ 2:53 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
این عکسها عکسهایی است که یهودیان در دنیا منتشر کردند تا همه بدانند که هیتلر و نظامیانش با آنها چه کردند 
اما آنها الان خودشان همان جنایت هارا با فلسطینیان انجام میدهند.
 
 
These pictures are the same pictures that Jewish people could get the
 Sympathy of the world for what they have suffered with Hitler and his army.
But now they are doing the same crimes with the Palestinians
    
Please try to send
TO CLEAR THE TRUTH OF THE REAL KILLER
And cooperate to publish as much as possible
 بهذه الصور نفسها استطاع الیهود
 استعطاف العالم من ما کانو یعانون منه من هتلر
ولکنهم الان یقومون بنفس الجریمة
   
الرجـــــــــــاء أعــــــد ارســـــــــــالها
 ولنتعاون على نشره قدر المستطاع
[ جمعه 91/4/16 ] [ 2:25 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
"یاسر علی" سخنگوی مرسی در مصاحبه با بی بی سی مدعی شد "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر هیچ برنامه ای برای سفر به ایران در ماه آینده برای تحویل دادن کرسی ریاست گروه نم ندارد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از الاهرام مصر، وی خبر رسانه های بین المللی در مورد سفر مرسی به ایران در ماه آینده را به رسانه های داخلی ایران منتسب کرد و در گفتگو با BBC آن را تکذیب کرد.
این در حالی است که بر اساس پروتکل "نم" رئیس فعلی این گروه یعنی رئیس جمهور مصر شخصاَ باید کرسی ریاست این گروه را به رئیس بعدی آن تحویل دهد.
یاسر علی پیش از این نیز مصاحبه‌ی با سند یکی از خبرگزاری های ایرانی با مرسی را تکذیب کرده بود.
هنوز مشخص نیست مصر چه دیپلماسی را در قبال ایران در پیش دارد.

[ جمعه 91/4/16 ] [ 2:5 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
شبکه خبر: این روزنامه آمریکایی ، روز چهارشنبه ( امروز ، 4 جولای ، 14 تیر ) در گزارشی با اشاره به جایگاه فروش نفت در تامین بودجه در ایران ، نوشت: ایران می گوید راهبرد خاصی برای تحمل فشارها در پیش گرفته و آماده است خود را با تحریم ها سازگار کند.


این گزارش همچنین به نقل از وزیر نفت ایران ، با بیان اینکه همه گزینه های ممکن برای رویارویی با تحریم ها در دولت طراحی شده است ، نوشت ، ایران اکنون صادرکننده بنزین است و واردکننده نیست که ایستادگی در برابر تحریم هاست.


به نوشته این روزنامه ، از سال منتهی به 19 مارس (سال 1390) ، ایران 382 هزار تن بنزین به عنوان نمونه به کشور همسایه نفت خیزش عراق ، صادر کرده است. ایران در این مدت درصدد تقویت روابطش با چین بوده است چرا که چینی ها بزرگ ترین خریداران نفت ایران هستند و روزانه 500 هزار بشکه نفت خریداری می کنند. 


چین با دور زدن تحریم های بانکی ؛ قیمت نفت ایران را به " یوآن " ، واحد پول خود ، پرداخت می کند که تهران هم آن را برای پرداخت خدمات نفتی یا خرید تجهیزات صرف می سازد. 

 

 

شرکت های نفتی هند هم بهای نفت ایران را به "روپیه " پرداخت می کنند که با آن اقلام کشاورزی و پزشکی از هند خریداری می شود. 


به نوشته وال استریت ژورنال ، ایران از جایگزین های دیگری هم سود می برد ، سعی می کند سطح تولید نفت خام خود را حفظ کند تا کاهش فروش آن را به نوعی جبران کند. این کشور در بخش ساخت پالایشگاه و تولید برق هم سرمایه گذاری زیادی صورت داده است و مخارج این طرح ها را با فروش نفت و گاز طبیعی تامین می کند. 


ایران در یک برنامه توسعه پنج ساله منتهی به سال 2015 می خواهد 47 میلیارد دلار برای ساخت پالایشگاه های جدید و توسعه شبکه توزیع و افزایش توان نیروگاه های برق خود تا 40 درصد یعنی معادل 25 هزار مگاوات سرمایه گذاری کند. 


این کشور اکنون بر فروش نفت به همسایگان دارای مرز مشترک مانند افغانستان ، پاکستان و عراق متمرکز شده است که به حمل دریایی نیازی ندارند. 


یک امتیاز دیگر این رویکرد آن است که نظام بانکی کشورهای هدف فروش نفت ایران ؛ از فشارهای مالی واشنگتن تاثیر چندانی نمی پذیرند. 


در این گزارش همچنین به نقل از گفته محمد بهزاد ، معاون وزیر نفت آمده است ، در سال منتهی به 19 مارس (معادل سال 1390)؛ ایران مقدار صادرات برق خود را که بیشتر به عراق و ترکیه بود ، 30 درصد افزایش داد و همچنین مشغول ساخت یک خط لوله حمل سوخت موتور جت یا بنزین به افغانستان است و همچنین ساخت خط لوله ارسال نفت به تاجیکستان را پیگیری می کند.


[ جمعه 91/4/16 ] [ 2:1 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

ساعاتی پیش، سایت مصری «رصد»، خبر مرگ ملک «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی را اعلام نمود، ولی دقایقی پس از انتشار این خبر، آن را فورا از صفحه خود حذف کرد.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، رصد در ادامه این مطلب به نقل از یک منبع آگاه سعودی نزدیک به آل سعود نوشت: ملک عبدالله نیمه شب گذشته از دنیا رفته و از همین روی، صبح امروز خبری در رسانه‌های عرب زبان منتشر شد، مبنی بر آماده‌باش ارتش سعودی برای مقابله با هر گونه حمله خارجی و یا اعتراضات داخلی.

گفتنی است، منابع رسمی سعودی تا به این لحظه این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند، ولی بررسی رویدادهای سیاسی گذشته سعودی، نشان داده که مقامات این کشور همواره در اعلام یک خبر، تأخیر می‌کنند تا پیش از اعلام آن، وضعیت را بررسی کرده و به اصطلاح اوضاع را بسنجند.

ناگفته نماند، در پی انتشار خبر سایت «رصد»، سایت‌های دیگر عرب زبان مانند سایت حزب التحریر مصر، سایت الإتجاه المعاکس، سایت شام تایمز و ... نیز این خبر را منتشر کردند.
 







ملک عبدالله کیست؟

ملک عبدالله بن عبدالعزیز، ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزند «عبدالعزیز آل سعود»، بنیانگذار عربستان جدید است. وی در سال 1924 میلادی در شهر ریاض متولد شد. ملک عبدالله از سال 1975 معاون دوم نخست وزیر بود؛ پستی که در عربستان به ولیعهد بعدی تعلق می‌‌گیرد.

او از سال 1982 میلادی ولیعهد عربستان شد. البته وی از سال 1995 و پس از بیماری و زمینگیر شدن ملک فهد، پادشاه سابق سعودی، عملاً همه اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت.
وی همچنین ریاست هیأت وزیران و فرماندهی گارد ملی عربستان سعودی را نیز عهده‌دار است.

ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز در سال 2005 رسما پادشاه عربستان سعودی شد.

[ دوشنبه 91/4/12 ] [ 8:34 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور در مجتمع پردیس دانشگاه آزاد با برخی از دانشجویان‌ و اساتید حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه دیدار کرد.

به گزارش جهان، گذشته از نحوه هماهنگی انجام این دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد که نکات قابل تاملی را در خود دارد، حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در صدر این مجلس و در کنار پدر در حالی که رای قطعی محکومیت وی به حبس صادر شده، بسیار قابل تامل است.
 
  


  mohammad kazempour-2.jpg

mohammad kazempour-11.jpg

 
 
 
دادگاه تجدید نظر تهران در سال گذشته با تایید حکم دادگاه بدوی، "فائزه هاشمی رفسنجانی" را به 6 ماه زندان و 5 سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم کرد. 
 
حال حضور فائزه در کنار آقای هاشمی رفسنجانی تامل برانگیز و حاوی پیام های سیاسی تلقی می شود.
 
محمود علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی، چند روز پیش در گفت وگو با روزنامه شرق مدعی شده بود: "فائزه اصرار دارد که به زندان برود."
 
از سوی دیگر مدتی است زمزمه بازگشت "مهدی هاشمی" به کشور و احتمال حضور وی در دادگاه برای پاسخ گویی به اتهاماتش مطرح است.
علیزاده همچنین درباره مهدی هاشمی هم گفته بود: آیت‌الله هاشمی معتقد است و می‌گوید مهدی بی‌گناه است. من حتی به آقای هاشمی گفتم ممکن است مهدی بیاید و او را بازداشت کنند. اگر شما عکس‌العمل نشان دهید می‌گویند از بچه‌اش دفاع می‌کند، عکس‌العمل نشان ندهید می‌گویند حتما کاری کرده که پدرش هم از او دفاع نمی‌کند. آقای هاشمی گفت من که بچه نیستم این همه اجحاف شده؛ خب یکی هم نسبت به بچه من!
 
با توجه به ادعاهای عجیب آقای هاشمی و تصاویر منتشر شده امروز، بعید نیست او فائزه را هم بیگناه و قربانی یک توطئه بداند

[ جمعه 91/3/19 ] [ 11:16 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

افغانستان


[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 10:48 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
گزیده ای از وصیتنامه امام خمینی(ره): 

و از دختران و پسران می خواهم که استقلال و آزادی و ارزشهای انسانی را ولو با تحمل رنج و زحمت، فدای تجملات و عشرت ها و بی بندو باری ها و...که از طرف غرب و عمال بی وطن او به شما عرضه می شود نکنند که آنان چنانچه تجربه نشان داده،جز تباهی شما و اغفال از سرنوشت کشورتان و چاپیدن ذخایر شما و بی بند استعمار و ننگ وابستگی کشیدنتان به چیز دیگر فکر نمی کنند و می خواهند با این وسایل شمارا عقب نگه دارند. 


"صحیفه نور جلد22 "

[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 10:8 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

عصرامروز- محمد حسین کروبی با انتشار عکسی از مهدی کروبی در صفحه فیس بوکش، نوشت: ضمن تشکر از همه دوستانی که ابراز محبت و خوشحالی کردند، باید عرض کنم این عکس مربوط به دیدار امروز (15 خرداد1391) با پدر در منزل جماران است.




در حالی تصویر کروبی در حیاط مجلل منزل جماران آن هم با چهره ای شاداب منتشر می شود که رسانه های ضد انقلاب طی ماه های اخیر جنجال گسترده ای در خصوص وضعیت بد جسمانی، شرایط وخیم سلول انفرادی! و عدم دسترسی به کروبی به پا کرده اند و لابد این تصویر تازه منتشر شده نیز به صورت "مخفیانه" از "سلول انفرادی" وی گرفته شده است! 

بر اساس این گزارش، آنچه که طی ماه های اخیر مورد انتقاد و اعتراض مردم کشور شده است؛ تفریح و خوشگذرانی کروبی و موسوی در مجموعه های تفریحی تهران است و سوال اصلی مردم از مسئولان این است که "چرا باید کسانی که گرداننده اصلی فتنه 88 بودند و طی 2 سال اخیر هزینه های هنگفتی را به مردم و انقلاب تحمیل کردند، آزادانه به زندگی روزمره خود بپردازند؟" 

مطمئنا اتهامات موسوی و کروبی و دیگر فتنه گرانی که تا به امروز به سزای اعمال خود نرسیده اند بسیار سنگین است و این امید می رود که در آینده ای نزدیک قوه قضائیه این افراد را به سزای اعمالشان برساند.


[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 9:30 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

نماینده تهران که چهارشنبه هفته گذشته در بازی فوتبال دچار شکستگی پا شد امروز در صحن مجلس حضور یافت.

به گزارش مهر، غلامعلی حدادعادل نماینده تهران و کاندیدای هیات رئیسه موقت مجلس که نتوانست رای لازم برای ریاست مجلس را به دست آورد چهارشنبه هفته گذشته در بازی دوستانه فوتبال از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شد.



وی با وجود این آسیب دیدگی امروز در حالی که عصا به دست داشت و دشداشه سفید رنگ به تن کرده بود وارد صحن مجلس شد.

حضور حداد با این ظاهر موجب جلب توجه عکاسان و تصویربرداران شد.


[ چهارشنبه 91/3/17 ] [ 9:28 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 163
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 3113538
Flag Counter