ابزار وبلاگ

سیاسی و اقتصادی - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

جام جم آنلاین: سرانجام پس از مدت‌ها بلاتکلیفی، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور مشکل توقف استخدام رسمی دولت در سال 91 را حل کرد و بزودی استخدام افراد آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، با وجود این‌که دستگاه‌های مختلف دولتی از اردیبهشت امسال آزمون‌های ویژه استخدام را برگزار و افراد شایسته صلاحیت را انتخاب کرده بودند، اما فرآیند جذب نهایی این افراد با تاخیرهای پی در پی مواجه می‌شد.

این در حالی بود که بسیاری از دستگاه‌ها نیاز به نیرو داشتند و برای ورود نیروهای جدید آمادگی‌های لازم قانونی بویژه بودجه نیز وجود داشت، چراکه دولت براساس مجوزهای مختلفی که در چارچوب قانون برنامه پنجم دریافت کرده بود، در بودجه‌های سال 91 دستگاه‌ها هم برای نیروهای جدید و هم برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی تمهیدات لازم را اندیشیده بود.

تعویض چهار معاون رئیس‌جمهور

با این حال در هشت خرداد رئیس‌جمهور، چهار معاون خود را تغییر داد و در این راستا ابراهیم عزیزی که پیشتر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور بود را به جای لطف‌الله فروزنده به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور منصوب کرد. فروزنده نیز معاون حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور شد.

این جابه‌جایی‌ها اما برای پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های استخدام دستگاه‌ها چندان خوش‌یمن نبود، چراکه معاون جدید رئیس‌جمهور در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تلقی اداری متفاوتی درباره استخدام رسمی مقام قبلی خود داشت لذا استخدام‌های رسمی از اول خرداد متوقف و اخبار ضد و نقیضی در این باره منتشر شد.

این در حالی بود که بسیاری از پذیرفته‌شدگان و خانواده‌های آنان در تهران و سایر شهرهای کشور بلاتکلیف مانده بودند و پاسخ روشنی به آنها داده نمی‌شد.

بالاخره حل شد

این روند حدود چهار ماه ادامه داشت تا این که سرانجام دیروز عبدالعلی ناجی، معاون حقوقی، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور از حل این مشکل اداری خبر داد.

وی گفت: با تشکیل کارگروه‌های پنجگانه در استان‌ها موانع استخدام رسمی ظرف ماه آینده برطرف می‌شود و وزارت کشور مسوولیت استخدام رسمی در استان‌ها را به عهده گرفت.

تاجی در گفت‌وگو با فارس، در مورد مشکلاتی که برای مجوزهای استخدام رسمی در سال‌جاری با وجود مصوبه بودجه و مجوز مجلس به وجود آ‌مده بود، گفت: برای حل مشکل جلسه‌ای با معاونان منابع انسانی دستگاه‌ها برگزار شد و سهمیه استخدامی استان‌ها در آن مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: در زمان حضور آقای فروزنده در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، مجوز استخدام به استان‌ها داده شد و در بسیاری از استان‌ها آزمون استخدامی برگزار و افراد انتخاب شدند، اما بعد از این‌که آقای عزیزی به جای فروزنده قرار گرفت، برخی ایرادهای حقوقی به این مجوزها وارد کرد که در نتیجه روند استخدام‌ها متوقف شد.

تاجی ادامه داد: در همین حال به درخواست دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس و افراد شرکت‌کننده در آزمون‌های استخدامی، جلسه‌ای در معاونت توسعه مدیریت برگزار شد که معاونان منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی در آن شرکت کردند و پنج کارگروه استانی در کشور تشکیل شد.

وی گفت: همچنین اولین کارگروه منطقه پنج کشور، شامل استان‌های کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و هرمزگان برگزار و قرار بر این شد که معاونان منابع انسانی احکامی را که در قانون برنامه پنجم در مورد کاهش منابع انسانی وجود دارد و الزام می‌کند که سالانه دو درصد نیروی انسانی دستگاه‌ها کاهش یافته و در بخش مشاغل تصدیگری نیز چهار درصد نیروها باید کم شود، اجرا کنند.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور افزود: بعد از این‌که دستگاه‌های اجرایی حکم قانون برنامه پنجم را در کاهش نیرو اجرا کردند، پست‌های مورد نیاز استان را هم مشخص کردند که بر این اساس ردیف‌های استخدامی در اختیار آنها گذاشته شد.

عزیزی، معاون رئیس‌جمهور نیز فرمتی (چارچوبی) تهیه کرده که مجوز استخدامی و پست‌های سازمانی استان‌ها در آن مشخص شده است.

تاجی افزود: همچنین جلسه‌ای بین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با وزیر کشور و استانداران تشکیل شد و در آن جلسه عزیزی اختیارات و مجوز استخدامی را از معاونت توسعه به وزارت کشور و استانداران واگذار کرد و قرار شد مجوز استخدامی هر استان توسط وزارت کشور و استانداران بررسی و مجوز استخدام رسمی صادر شود.

وی گفت: اگر این فرآیندی که تعریف شده، عملیاتی شود، دیگر نیازی به اقدام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رئیس‌جمهور نیست و خود استانداران و وزارت کشور رأسا می‌توانند مجوز استخدام در استان‌ها را صادر و سهمیه سال91 را که قبلا تصویب شده بود، اجرا کنند. معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد ظرف ماه آینده کل سهمیه استانی و استخدام‌ها انجام شود و مشکل استخدامی‌ها برطرف شود.

وی در مورد این‌که در مجموع سهمیه استان‌ها از استخدام چه مقدار است، گفت: این سهمیه از 500 نفر تا 8000 نفر در استان‌ها متفاوت است.

تاجی گفت: البته یک سری سهمیه ملی استخدامی برای سازمان امور مالیاتی، وزارت بهداشت و درمان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس بند «ب» ماده 20 قانون برنامه پنجم صادر شده است.

وی افزود: به همه استان‌های کشور مجوز استخدام نیرو در سال‌جاری داده شده است، اما باید فرآیندی که تاکنون معطل مانده بود، انجام و موانع استخدامی برطرف شود، چون قانون برنامه اذعان دارد، به ازای هر سه نفر کاهش نیرو در مشاغل تصدیگری یک نفر و به ازای کاهش هر یک نفر نیرو در مشاغل حاکمیتی، یک نفر جدید استخدام شود.


[ شنبه 91/7/29 ] [ 9:8 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 مجمع جهانی اقتصاد در تازه‌ترین گزارش خود ایران را هفدهمین کشور پرجمعیت جهان اعلام کرد.

براین اساس ایران با جمعیتی معادل 75 میلیون و 600 هزار نفر در رده هفدهم پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است.

 ایران در بین کشورهای منطقه خاورمیانه از نظر جمعیت بعد از مصر با جمعیت 83 میلیون و 100 هزار نفر در رده دوم قرار گرفته است.

 ترکیه نیز بعد از مصر و ایران با جمعیت 74 میلیون و 300 هزار نفر در خاورمیانه سوم شده است.


در بین کشورهای قاره آسیا نیز ایران از نظر جمعیت در رده نهم قرار گرفته است.

چین با جمعیتی معادل یک میلیارد و 367 میلیون نفر به عنوان پرجمعیت کشور جهان معرفی شده و هند و آمریکا نیز به ترتیب با یک میلیارد و 250 میلیون و 325 میلیون و 100 هزار نفر دوم و سوم شده‌اند.

کشورهای اندونزی، برزیل، پاکستان، نیجریه، بنگلادش، روسیه، ژاپن، مکزیک، فیلیپین، ویتنام، آلمان، اتیوپی، مصر، ایران، ترکیه، تایلند و فرانسه نیز در رده‌های چهارم تا بیستم پرجمعت‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته‌اند.

مرکز آمار ایران نیز در مرداد ماه امسال نتایج قطعی هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور که در آبان سال 90 انجام شد را اعلام کرد که براساس آن جمعیت کل کشور به 75 میلیون و 149 هزار و 669 نفر رسید.


[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 8:47 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

امام جمعه شهرستان تکاب در واکنش به سخنان هفته گذشته محمود احمدی نژاد در مورد عکس گرفتن دانش آموزان با چفیه ،حرف های وی را توهین آمیز دانست وخطاب به رئیس جمهور اسلامی ایران گفت:آقای بزرگواری که به چفیه توهین کرده ای بدان چفیه عشق بسیجی است.

احمدی نژاد در اجلاس مجلس دانش آموزی گفته بود: "بروید چهار - پنج تا عکس با چفیه بگیرید، برای تبلیغات آینده تان خوب است."

حجت الاسلام عبد الله محمدی با بیان اینکه عده ای از وحدت سوء استفاده می نمایند تصریح کرد چفیه در دست سیاست باز ها نمی تواند مردم را گول بزند و شما به جای اینکه وحدت بیافرینید واز آن حسن استفاده کنید به دانش آموزان حرف هایی می زنید که خیلی خنده دار است.

وی اظهار داشت: آقای بزرگوار! ابتدا فکر کن بعد حرف بزن ، احترام خودت را حفظ کن و حرف جسارت آمیز نزن.

وی با بیانی تهدید آمیز تاکید کرد: حزب الله با افراد بزرگی برخورد کرده وآنها را سرجایشان نشانده تو از آنها که بزرگتر نیستی حرف جسارت آمیز نزن والا حزب الله با تو هم برخورد می کند.

وی افزود: آقای بزرگوار! بدان در هر حدی باشی اما بخواهی به آرمان های امام (ره)،بسیج،شهدا،سپاه و رزمندگان اسلام بی احترامی کنی  حزب الله با تو برخورد خواهد کرد.

وی خطاب به احمدی نژاد گفت کاری نکن هرچه به دست آورده ای آخر سر از بین برود وبدان در خانه اگر کس هست یک حرف بس است.

 اگر ناتو به منطقه بیاید مسلمانان به گربه آنان هم رحم نخواهند کرد

امام جمعه تکاب همچنین با اشاره به حوادث اخیر سوریه ونقش ترکیه در آن گفت:دولتمردان غافل ترکیه وحکام خائن عرب هر روز نقشه می کشندتا مردم مسلمان منطقه را به کشتن دهند.

حجت الاسلام محمدی افزود :ترکیه با نقشه های ناتو به سرقت هوایی دست می زند .ناتو می خواهد نقشه هایی را که در یوگسلاوی ولیبی اجرا کرد در سوریه ولبنان هم آنها را اجراکند .

وی خاطرنشان کرد:قدرت حزب الله ونیروی مقاومت اسلامی این اجازه را به ناتو نمی دهد چون اینجا یوگسلاوی واروپای شرقی وشاخ آفریقا نیست.

وی ادامه داد:اگر ناتو به منطقه بیاید مسلمانان به گربه آنها هم رحم نخواهند کرد و در صورت حضور ناتو در منطقه هیچ چیز آنها در امان نخواهد بود.

حجت الاسلام محمدی یادآورشد: اگر غربی ها در مقابل دین ما بایستند همه مسلمانان اعم از شیعه وسنی حول محور وحدت اسلامی به آنها گوشمالی خواهند داد.


[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 8:44 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش جهان به نقل از صراط، این شعر که توسط حدادیان سروده شده بود دارای ایهام و کنایه های بسیاری بود . متن کامل این شعر در زیر آمده است.

در بخشهایی از این شعر حاضران که به وجد آمده بودند در پاسخ به مصرع های سوالی یکصدا فریاد "نه" سر می دادند.
 
 
خسته ام از توبه های سَرسَری     از هوای نفس و از دیو و پری
 
دوستـــانِ دشـمـنـم در یـاوری     مــادرانِ بـدتـر از نـامـــادری
 
باید امشب رفت راه دیگـری
الامان الغوث یابن العسگری
 
****
 
عده ای خوابند، پس بیدار کو؟     عده ای مست اند، پس هوشیار کو؟
 
پـس زبـان مـیـثـم تـمّــار کو؟     در شبـــــ روشـنـگری عـمـار کـــو؟
 
قهـرمانِ غرقِ غربت رهبری
الامان الغوث یابن العسگری
 
****
 
کـاش مـولایـم علـی تنــها نبـود     ایـن جوابـــ روضـه هـای مـا نبـود
 
ایـن جوابــــ ظهـر عـاشـورا نبـود     ایـن جوابـــ حضرت زهــرا(س) نبـود
 
فوت و فن های فرار از روسری
الامـان الغـوث یابن العسگـری
 
****
 
خـوش خیالان خوب رندی می کنند     جـای مـردی، مآرد رنآدی می کنند
 
گلــه گلــه گــاو بــنــدی می کنند     گاو صندوق، چشم بندی می کنند
 
گم شده اسناد با جادوگری
الامان الغوث یابن العسگـری
 
****
 
عـده ای بـا یـاد قُـدقُـد آس و پاس     عده ای از جوجه خواران در تراس
 
الغرض جمع است مردم را حـواس     اخـتـلاس و اخـتلاس و اخـتلاس
 
چشم ما باشد به روز داوری
الامان الغوث یابن العسگری
 
****
 
مال مردم مال بابات است؟ نه     وقـفـــ خــرج انتـخـابـات اســت؟ نه
 
جرم تو لازم به اثبات است؟ نه     این همان مسئول محتاط است؟ نه
 
کـوس آقایی زند هر نوکـری
الامان الغوث یابن العسگری
 
****
 
دور از جـــان هــمـــه افــراد دزد     داد بر مردم به کوچه یاد دزد
 
در شلوغی می زند هی داد دزد     چــوب را بــردار تا فـریـاد دزد
 
لاجـرم آید به گوشِ هر کری
الامان الغوث یابن العسگری
 
****
 
جنگ با ما کار هر دژخیم نیست     چاره دژخیم ها تعظیم نیست
 
درد مـردم از غـم تحریم نیست     در دل اهـل عبادت بیم نیست
 
آه از این فتنه ها و خود سری
الامان الغـوث یابن العسگـری
 
****
 
مجـلـس اهـل دعـا پـر رونـق است     هق هق اهل بکا چون حق حق است
 
صلح و جنگ این ولایت مطلق است     اهـل بـاطـل نـوبـت جـاء الحـق است
 
می دهد این ذکر ما را برتری
الامان الغوث یابن العسگـری
 
****
 
از منافق هرچه می افتد نقاب     مـی شود پـر رو تـر و حاضـر جواب
 
با دم از حـق بشر با آب و تاب     کشتن شهری مسلمان شد ثواب
 
سوخت جان شیعه در ناباوری
الامـان الغتوث یابن العسگـری
 
****
 
آه از اینگونه کشتار، آه آه     آه از این جانسوز اخبار، آه آه
 
آه از اوضـاع میانمـار، آه آه     پس کجایی ای علمدار، آه آه
 
ای که امـت را امـیـد آخـری
الامان الغوث یابن العسگری
 
****
 
حق نمی گردد فنا در زیر سُم     نیست آیا بدتر از بمب اتم؟
 
کشتـن یک شهر در اخبـار گُم     ایـهـا الـمـذمـل ، قُـم، قُـم
 
 
تا که با شمشیر فریاد آوری
الامان الغوث یابن العسگری
 
****
 
مـا دعـا کـردیـم و آنـهـا بـرده اند     نوحه خوان ما، سینه زنها برده اند
 
بی کفـن ها بی کفن ها برده اند     مـردهـا تنـها نـه ، زن هـا بـرده اند
 
ای شهادت باز از ما می بری
الامان الغوث یابن العسگری
 
****
 
یک طرف از دست خود جان برلبم     یک طرف بالا نرفته یا ربـم
 
یک طـرف از هـجـر در تـاب و تبـم     یک طـرف یـاد مزار زینـبـم
 
با مزار عمه ات کین گستری
الامان الغوث یابن العسگری
 
****
 
شیعه مولا جان چنین بی کس نبود     روزی ما دست خار و خس نبود
 
در کـبــوتـر خـانـه هـا کـرکـس نبـود     قبر زهرا بود مخفی، بس نبود؟
 
حیدری کن حیدری کن حیدری
الامـان الغـوث یابـن العسگـری
 
****
 
خوب شد این باب آخر وا نشد     قبـر زهـرا مـادرت پیـدا نشد
 
چـون بقیـع بازیچه اعداء نشد     یا که ویران مثل سامرا نشد
 
ای که فـکـر انـتـقام مـادری
الامان الغوث یابن العسگری


[ جمعه 91/5/6 ] [ 9:44 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

ظهار نظر اخیر آیت الله مکارم شیرازی درباره نخوردن مرغ و همکاری این چنینی برای رفع گرانی، فارغ از حواشیآیت الله مکارم شیرازی  رسانه ای آن، اقدامی قابل توجه است. چندی است که جامعه‌مان گرفتارهای تنش‌های سیاسی است و هر جمله یا کلامی را در بوته سیاست نقد می‌کند و به دنبال جناح‌گرایی و سوءاندیشی در آن می‌گردد. اما در اینجا نمی‌خواهیم از منظر سیاسی به این اقدام بنگریم؛ بلکه شأن و جایگاه مرجعیت را بالاتر از آن می‌دانیم که اینگونه بررسی کنیم.

باید توجه داشت که گاهی سخنی را یک فرد عادی می‌گوید، یک کارشناس معمول می‌گوید، یک مدیر اجرایی می‌گوید و یا حتی یک مقام مسئول ، اما گاهی یک سخن از زبان مرجع تقلید و روحانی بلندپایه تشیع جاری می شود. پس طبیعتا و منطقا بین این‌ها تفاوت هست.
شاید در دسته نخست اغراض فردی یا گروهی یا  مطامع دنیوی و سیاسی لحاظ گردد اما در کلام مرجعیت که نیابت عام امام عصر را به دوش می‌کشد، خللی از هواها و نواقص مادی نیست. کلام مرجع برخاسته از نگرش دقیق وی نسبت به مسائل و برداشت‌های مبتنی بر عقاید و اخلاق و احکام می‌باشد؛ تا آنجا که: «صائناً لنفسه، حافظاً لدینه، مخالفاً لهواه، مطیعاً لامر مولاه». 

موضعی که آیت الله العظمی مکارم در روزهای گذشته ابراز کرده است، موضعی مبتنی بر رویکرد تعامل مرجعیت با بدنه جامعه و قرارگرفتن در سطوح ساده زیستی آن است. چنین سخنی به معنای همراه بودن دائمی مراجع با وضع معیشتی مردم است و نه اینکه مثلا تحریمی تصنعی صورت گیرد. این رویکردِ همیشگی مراجع تقلید بوده است که زهد و ساده‌زیستی را در تمام شئون زندگی خویش جاری کنند و با حداقل‌های رایج جامعه گذران عمر نمایند. از این روست که باید سخن آیت‌الله مکارم علاوه بر جنبه توصیه‌وار خود، زنگ یادآوری برای رابطه‌هامان با مراجع تقلید و اصولا روحانیت باشد. گسترش رابطه‌ مردم-روحانیت نفوذ بیشتر و بالاتر معارف الهی در حوزه‌های مختلف زندگی به ویژه مسائل اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارد.

 ایشان قبل‌تر نیز در توصیه‌ای مردم را به ساده‌زیستی فراخوانده بودند و این‌گونه عنوان کرده بودند که: «از جمله تاکیدات معصومین(ع) به مردم یادگیری مسائل دین، صبر در مشکلات و حسابگری در امور معاش و زندگی است». بنابراین اعلام این نکته که نیازی به مصرف مداوم گوشت مرغ نیست در واقع آموزش اجتماعی ای به مردم است که در هنگام وقوع مسائلی از این دست عطش و میل بیشتری به کالای گران شده نشان ندهند.

حرکت‌های عملی مراجع تقلید همیشه حجت و راهنمای مؤثری برای آحاد مردم بوده است به ویژه آنکه شرایط، وضع و موقعیت خاصی را دارا باشد.از همین رو است که در تاریخ اجتماعی ایران همواره این روحانیت و مرجعیت بزرگ شیعه بوده است که آمال مردم را معنا می داده و پشتیبان آنها بوده است. این قبیل همسانی با زندگی مردم امری است که هموراه در زیست مراجع شیعه نمونه داشته است که ذکر برخی از آنها هم بحث را منقح می کند و هم یادآوری است برای برخی از اصحاب قدرت که ساده زیستی را از یاد برده اند:
 
* فرزند آیت الله فاضل لنکرانی درباره پدر اینگونه می‌گوید: آقا پس از تصدی مرجعیت به ما می گفتند برای من عبای معمولی تهیه کنید نه از جنس خیلی خوب و گرانقیمت ؛ تا طلبه ها وقتی مرا می بینند تحمل سختی و تنگدستی برایشان دشوار نباشد.
* آیت الله مصباح در زمان حیات آیت الله بهجت وصف ساده‌زیستی ایشان این‌گونه عنوان می‌کند: « آیت الله بهجت منزلی جنب مدرسه حجتیه اجاره کرده بودند، و بعد تغییر منزل دادند و در اوائل خیابان چهار مردان فعلی یک خانه ای اجاره کرده بودند که ظاهراً دو اتاق بیشتر نداشت، و در وسط آن اتاقی که ما خدمت ایشان می رسیدیم پرده ای کشیده شده بود که پشتش خانواده شان زندگی می کردند و ما این طرف پرده می نشستیم و از حضور ایشان بهره مند می شدیم. زندگی بسیار ساده و دور از هر گونه تکلف و توأم با یک عالم نورانیت و معنویت. الان نیز خانه ایشان ظرفیت اینکه تعداد زیادی در آن اجتماع بکنند ندارد، و دو سه اتاق کوچک دارد با همان گلیمهایی که از چهل- پنجاه سال پیش داشتند. بعد از مرجعیت نیز منزلشان هیچ تغییری نکرده، لذا جای پذیرایی و ملاقات از بازدید کنندگان کم است، از این رو در اعیاد و ایام سوگواری در مسجد فاطمیه جلوس می فرمایند، و کسانی که می خواهند ایشان را زیارت کنند آنجا خدمتشان می رسند.».
* در باب ساده‌زیستی آیت الله خامنه‌ای، نیز سخن‌ها گفته شده است که از میان آنها سخن مشهوری از فرزند امام قابل توجه است. حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد خمینی (ره) می‌گفت: «روزی به منزل ایشان (مقام معظم رهبری) رفتم، یک فرش مندرس آن جا بود، من از زبری آن فرش، به موکت پناه بردم!» همچنین در جای دیگری، سردار سرلشکر سیدرحیم صفوی اینگونه روایت می‌کند: «روزی که در منزل مقام رهبری، در خدمت ایشان بودم، بحث قدری به طول انجامید و نزدیک مغرب شد. پس از نماز، معظم‌له با مهربانی به من فرمودند:آقا رحیم! شام را مهمان ما باشید. بنده در عین حال که این را توفیقی می‌دانستم، خدمتشان عرض کردم:اسباب زحمت می شود. مقام معظم رهبری فرمودند: نه، بمانید؛ هرچه هست با هم می‌خوریم. وقتی‌که سفره را گشودند و شام را آوردند، دیدم شام چیزی جز املت ساده نیست.»

آیت الله  مسلم ملکوتی از شاگردان قدیمی حضرت امام بودند که توفیق درک محضر ایشان را در ایران و نجف داشته اند. ایشان که از نزدیک با بیت حضرت امام در نجف مرتبط بوده، درباره خانه امام در نجف و ساده زیستی ایشان دو خاطره خواندنی تعریف نموده است:«این منزل در شارع الرّسول قرار داشت و آقای شیخ نصر الله [خلخالی] آن را اجاره و تهیه کرده بود. این منزل دو طبقه داشت و در هر طبقه دو اتاق که مساحت هر کدام دوازده متر بود، وجود داشت. یکی از اتاق ها مخروبه بود و قابل استفاده نبود و چون آشپزخانه اش کوچک بود، ظروف و چراغ غذا را در حیاط می گذاشتند.
هنگام ورود امام به نجف، یکی از اطاق ها برای امام اختصاص یافت. ... حضرت امام به مدت 15 سال در این خانه اجاره ای مانند سایر طلاب معمولی زندگی کرد. بارها نزدیکان خواستند یک کولر بر یکی از اتاق ها نصب کنند، اما امام با لحن شدید فرمود: "شما دست به یکی کردید تا مرا جهنمی کنید." و مانع از این کار شد. تا اینکه پس از چند سال، دیگر به اصرار زیاد برخی اعاظم قبول کردند یک پنکه در آن گذاشته شود.

اتاق بیرونی حضرت امام با زیلوهای فرسوده پوشیده شده بود. یک وقت برخی نزدیکان عرض می کنند: "این ها مناسب منزل شما نیست اجازه بدهید آنها را تعویض کنیم." امام در جواب می فرماید: "مگر منزل صدر اعظم است؟!" و اجازه تعویض نمی دهد.»

[ چهارشنبه 91/5/4 ] [ 9:55 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

در این سال ها خانه و زمین بین فعالان اقتصادی به حوزه ای سودآور برای سرمایه گذاری معروف شده است. این حوزه اقتصادی در ایران، همیشه به دلایل دیگری هم مهم و پررونق بوده است؛ به این معنا که در مقاطع زمانی مختلف و به رغم تحولات سیاسی و اقتصادی متنوعی که در سیاست های پولی یا بازارهای موازی اتفاق می افتد، حوزه مسکن همواره به عنوان یکی از کم ریسک ترین بخش ها در برگشت سرمایه باقی مانده است.

البته در مقایسه با ملک، سرمایه گذاری روی زمین بیشتر توصیه می شود چرا که زمین، همیشه گران ترین کالا در بازار مسکن بوده و هست و سرمایه گذاران خبره این را خوب می دانند و بیشترین دارایی غیرنقدی آنها زمین هایی است که در زمان مناسب خریده اند.

البته همیشه هم خرید زمین با آگاهی قبلی و در پی تحلیل بازار اتفاق نمی افتد. معمولا حوزه ساخت و ساز مسکن شاهد حضور سرمایه گذارانی است که بدون کمترین تجربه ای و تنها با امید کسب سود وارد این بازار شده و می شوند؛ در اینجا نگاهی گذرا خواهیم داشت به 10 راهکاری که باید در زمان خرید خانه یا زمین به آنها توجه کنید، بخصوص اگر در این زمینه تازه کار هم هستید.

[ دوشنبه 91/5/2 ] [ 10:8 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به گزارش ایران ویج از روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول به مناسبت ماه مبارک رمضان از تاریخ 31 تیر تا 28 مردادماه می‌توانند در مکالمات طولانی‌تر از 5 دقیقه، تا 55 دقیقه بعدی رایگان مکالمه کنند.

بر اساس طرح 55+5، ثبت نام با ارسال یک پیامک بدون متن به 8055 انجام می شود.

در این طرح، مکالمه رایگان صرفاً برای مکالمات درون شبکه(به همراه اول و یا تلفن ثابت) در نظر گرفته شده و مکالمات خارج از شبکه(به ایرانسل، تالیا و …)، رومینگ بین الملل، مکالمات خارجه و سایر سرویس های همراه اول طبق تعرفه‌های جاری محاسبه می‌شود.

طبق طرح مذکور، در هر تماس درون شبکه، در صورت مکالمه بیش از 5 دقیقه، فقط هزینه 5 دقیقه ابتدایی محاسبه شده و پس از دقیقه پنجم تا 55 دقیقه بعدی مکالمه رایگان است.

طرح 55+5 تمام ساعات شبانه روز و تمام روزهای هفته را دربرمی‌گیرد و مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول در مدت اجرای طرح می‌توانند برای اطلاع از میزان تخفیف بهره‌مند شده، عدد “1” را به 8055 پیامک کنند.

مشترکین همراه اول می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح به پایگاه اینترنتی همراه اول به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.


[ جمعه 91/4/30 ] [ 9:42 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

رئیس مرکز آمار ایران گفت: نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 امروز به هیئت دولت ارایه شد و مراحل دیگری از نتایج این سرشماری نیز در جلسات آینده دولت ارایه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عادل آذر در حاشیه جلسه هیئت دولت ، آخرین آمار جمعیت بر اساس این سرشماری را 75 میلیون و 149 هزار و 669 نفر اعلام کرد و گفت : این جمعیت در 21 میلیون و 185 هزار خانوار قرار دارند.

وی بعد خانوار ، رشد جمعیت و نسبت شهرنشینان به روستانشینان را از آمارهای قابل تامل این سرشماری خواند و افزود:‌ بعد خانوار در سرشماری سال 85  چهارنفر بود که در سرشماری سال 90 متوسط جمعیت هر خانوار به 3 و نیم نفر کاهش یافت.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: رشد جمعیت نیز از یک و 162 صدم درصد به یک و 29 صدم درصد کاهش یافت که این روند کاهشی در دوره پنج ‌ساله قابل تامل است.

آذر افزود :‌ بر اساس نتایج این سرشماری 71 درصد افراد در شهرها و 29 درصد در روستاها ساکن هستند و آمار نشان دهنده روبه رشد بودن جمعیت شهری است.

وی گفت: بر اساس نتایج دیگری از این سرشماری جمعیت کشورمان به سمت میانسالی می‌رود و امید به زندگی در کشور بالا رفته است.


[ پنج شنبه 91/4/29 ] [ 7:34 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

مهدوی کنی


[ چهارشنبه 91/4/28 ] [ 8:4 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

جوانان انقلابی القطیف عربستان هشدار دادند در صورتی که شیخ "نمر باقر النمر" آزاد نشود، چاه‌های نفت شرق عربستان را به آتش خواهند کشاند.

به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری "هدی آنلاین"، انقلابیون قطیف عربستان از نیروهای امنیتی عربستان سعودی درخواست کردند که هر چه سریعتر آیت‌الله شیخ نمر باقر النمررا آزاد کنند در غیر این صورت عواقب اقداماتی که از انقلابیون قطیف انجام خواهد شد برعهده مقامات آل سعود اشت.

جوانان انقلابی القطیف عربستان طی بیانیه‌ای که روز پنجشنبه آن را منتشر کردند 5 روز به رژیم آل سعود مهلت دادند تا شیخ النمر را آزاد کنند در غیر اینصورت به تمامی مراکز وابسته به وزارت کشور حمله خواهند کرد.

این بیانیه همچنین افزود: [در صورتی که شیخ النمر آزاد نشود] تمامی چاه‌های نفتی که در طول منطقه الشرقیه قرار دارد مورد هدف قرار خواهد گرفت و جوانان انقلابی عربستان نقشه تمامی جایگاه‌های چاه‌های نفتی را دارند.

بیانیه جوانان انقلابی عربستان سعودی هشدار داد در صورتی که مقامات عربستانی آیت‌الله شیخ النمر را آزاد نکنند مجموعه‌ای از اقدامات علیه رژیم آل سعود اتخاذ خواهد شد.

مقامات رژیم آل سعود یکشنبه گذشته شیخ نمر باقر النمر از علمای برجسته شیعی عربستان را بعد از مجروح کردن، بازداشت کردند.

در پی بازداشت این روحانی برجسته، مردم شرق عربستان تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند که در پی آن نیروهای امنیتی عربستان دو شهروند دیگر را به شهادت رساندند.


[ یکشنبه 91/4/25 ] [ 7:37 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 96
کل بازدیدها: 3105736
Flag Counter