ابزار وبلاگ

سیاسی و اقتصادی - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

شبکه ایران -  زمینی به مساحت 4 متر در تهران یک و نیم میلیارد قیمت گذاری شده است. شاید در نگاه اول فکر شما به سمت زمین‌های شمال شهر تهران یعنی فرشته، فرمانیه، شهرک غرب و... منحرف شود اما ...

اما این بار قطعه زمینی دو در دو در شهرری رکوردار کمترین مساحت با بیشترین قیمت شده است. پیگیری‌های خبرنگار شبکه ایران حکایت از خرید و فروش چنین زمین‌هایی در شهرری دارد تاجایی که خبرهای غیررسمی از بنگاه‌های معاملاتی نیز آن را تایید می‌کند. بنگاه معاملاتی مردگان نام بنگاه و این زمین‌های دو در دو جایی نیست جز آرامگاه ابدی هر انسان یعنی قبر!

با گشتی در اینترنت و تماس تلفنی با آرامستان‌های تهران و اماکن متبرکه‌ای که پذیرای میهمانان ابدی هستند دریافتیم که گویا گرانی خانه‌های دنیا در تهران به خانه‌های آخرت هم کشیده شده است و قیمت خانه‌های آخرت تهران در رقابتی تنگاتنگ با خانه‌های دنیا به سر می‌برند و در بسیاری از مواقع از آن پیشی می‌گیرند.

حتی مشخصاتی که یک خانه آخرتی را متمایز از دیگری می‌کند، نیز چیزی شبیه خانه‌های دنیاست. دوری و نزدیکی به خیابان، امکانات دسترسی، سهولت در رفت و آمد، مکان‌های اصیل‌نشین، تعداد طبقات، مناسب بودن فضای سبز، داشتن منظره مناسب و ... عواملی است که می‌تواند قیمت‌ها را میلیونی جا به جا کند. این عوامل در مورد اماکن متبرکه نیز قابل تعمیم است آنچنان که به نسبت نزدیکی محل تدفین به امامزاده قیمت‌ها چند صد میلیونی تغییر می‌کند.

طبق آمار و ارقام بدست آمده، خرید و فروش قبر در تهران از یک میلیون تومان در بهشت علی که با نام بهشت زهرای جدید در میان مردم شناخته می‌شود، شروع و به قیمت‌های چندصد میلیونی و میلیاردی در امامزادگان ختم می‌شود.

قبور بهشت زهرای قدیم بسته به اینکه در کدام قطعه واقع شده است، تعداد طبقات، نزدیکی به مترو و نبش خیابان بودند از پنج شش میلیون تا 70 میلیون متغیر است. آمارهای رسمی نیز نشان می‌دهد، قیمت قبر در بهشت ‌زهرا بسته به نوع قبر و قطعه آن متفاوت است، و بهشت‌ زهرا هم درست مثل خود تهران، خانه‌ها و محله‌های شمال شهری و جنوب شهری دارد.

به طور مثال قبوری که در قطعات قدیمی 70، 73 ، 76 که نزدیک مترو هستند از 40 تا 70 میلیون قیمت‌گذاری می‌شوند.

این قیمت‌ها در حالی است که یکی از افراد فروشنده که آگهی فروش قبر سنددار خود در قطعه 73 را در اینترنت گذاشته است درپاسخ به خبرنگار شبکه ایران در خصوص چرایی قیمت بالای قبور قطعات قدیمی گفت: خود بهشت زهرا هم قبور قطعات قدیمی را با همین قیمت‌ها می‌فروشد اما اگر من بخواهم قبری که قبلا خریده ام را به خود بهشت زهرا بفروشم با قیمت پایین شش هفت میلیون خریداری می‌کند در حالی که پس از خرید قبر از فروشنده همان قبر را با قیمت‌های 50 تا 60 میلیونی به دیگری می‌فروشد.

وی ادامه داد: خب همین‌ها باعث دلال بازی قبور می‌شود. و یکدفعه می‌بینیم قیمت یک قبر 2 متری با یک آپارتمان 50 متری در تهران برابری می‌کند.

به هر روی بنگاه معاملات ملکی خرید و فروش قبر به چنان تجارت پرسودی تبدیل شده است که خیلی از قبر‌ها در قطعات مختلف بهشت‌ زهرا خالی نگه داشته شده‌اند تا مشتری‌های رو به مرگ پولدار ساکن آنجا شوند.

این در حالی است که قیمت‌های چند ده میلیونی قبور بهشت زهرا تا وقتی گران و خارج از عرف به نظر می‌رسد که از قیمت‌های اماکن متبرکه خبر نداریم چرا که قیمت قبر در این اماکن چندصد میلیونی است.

با صرفنظر از برخی دلایل همچون نزدیکی محل زندگی به آرامگاه و اصطلاحا تدفین در محله خودمان، تمایل مسلمانان شیعه برای دفن اموات در اماکن متبرکه و در جوار امامان و امامزادگان، عمده دلیل درخواست‌ها برای خاکسپاری در این اماکن است.

اما آرام گرفتن در جوار امامان و امامزادگان سختی‌هایی دارد و هزینه‌هایی! لذا اگر محب اهل بیت و ذریه پیامبر هستید، اگر می‌خواهید در کنار یکی از مقربین حرم امن الهی آرام بگیرید، اما پول ندارید فکر خرید قبر در اماکن متبرکه را از سر به در کنید. چراکه کمترین مبلغی که شما برای دفن در امامزاده باید بپردازید چیزی در حدود 100 میلیون تومان است. البته این قیمت مربوط به سال 91 می‌باشد. و با توجه به اینکه این قبور به روز فروخته می‌شود و پیش فروشی در کار نیست مسلما سال به سال مبلغی به این قیمت افزوده می‌شود.

گفتنی است در برخی از این اماکن، دیگر اجازه دفن اموات داده نمی‌شود و عواید حاصله از فروش قبور به حساب اداره حج و اوقاف واریز می‌شود و قسمتی از آن صرف بازسازی و عملیات عمرانی امامزادگان می‌شود.


[ چهارشنبه 91/11/11 ] [ 10:55 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری مبلغ پاداش پایان سال کارمندان دولت (عیدی) را اعلام کرد.
رحیم ممبینی اظهار کرد: میزان عیدی سال 92 کارمندان دولت 402 هزار و 500 تومان تعیین شده است.
وی افزود: عیدی سال آینده طبق روال سال‌های گذشته هم زمان با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شود.
پیش از این و در بخشنامه بودجه سال 1392 مبلغ پاداش پایان سال(عیدی) معادل سال 1391 اعلام شده بود، البته تاکید شده بود که میزان عیدی باید به تصویب هیات وزیران برسد.
فرارو

[ دوشنبه 91/11/2 ] [ 7:51 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
[ یکشنبه 91/11/1 ] [ 11:55 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

پس از تولید و عرضه خودروی پراید در مدل های مختلف، گروه خودروسازی سایپا تصمیم به ساخت "پراید وانت" گرفت تا مجموعه خود را کامل کند. در آینده نه چندان دور پراید لیموزین وکروک هم به این مجموعه اضافه می شود.

به گزارش نامه به نقل از باشگاه خبر نگاران ،پس از تولید و عرضه خودروی پراید در مدل های مختلف، گروه خودروسازی سایپا تصمیم به ساخت "پراید وانت" گرفت تا مجموعه خود را کامل کند. در آینده نه چندان دور پراید لیموزین وکروک هم به این مجموعه اضافه می شود.






[ سه شنبه 91/10/26 ] [ 8:25 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

بزرگترین سنگ طلای خالص در جهان هم اکنون در کشور برونئی و در معرض دید عموم مردم قرار دارد.

البته مردم قبل از ورود به محل بازدید، تحت بازرسی دقیق قرار می‌گیرند تا از ورود هرگونه وسیله برای خراشیدن یا آسیب زدن به این سنگ طلا، جلوگیری شود.

«سلطان حسن بلقیة» پادشاه برونئی با کسب 90 یورو در هر ثانیه، ثروتمندترین حاکم جهان است.

این پادشاه به علاقمندی به طلا و استفاده از آن در همه چیز از جمله لباس، خودرو و وسایل منزل مشهور است. برونئی کشوری کوچک در نزدیکی مالزی است.

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید



به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید


[ دوشنبه 91/10/25 ] [ 11:15 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

به شیوه همه مداحان، کم صحبت است و خیلی تن به مصاحبه نمی‌دهد ولی در بین همان حرف‌های کمی که می‌زند، می‌شود دغدغه‌های فرهنگی‌اش را هم کشف کرد. آنچه می‌خوانید، بخش تلخیص شده‌ای است از مصاحبه‌ای خواندنی و البته دیده نشده:

*یکسری از فاکتورها باید در جلسه باشد تا برای روضه خواندن راحت باشیم. ملاک‌هایش خیلی زیاد است. جلسه امام حسین علیه السلام قانون و قاعده زیاد دارد. هیات یعنی شکل و شمایل درست و حسابی.

*ما باید موجب زینت اهل بیت باشیم. بعضی‌ها به این قائل هستند که ما هر کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم، امام حسین علیه السلام خودش درست می‌کند. نه آقا، اینجوری نیست! تو استخر هم می‌خواهی بروی باید پایت را بکنی توی حوضچه کلر، بعد بروی داخل.

*یک خانواده‌ای در محله ماست که خانواده‌ای فقیر هستند و مشکلاتی دارند و رفتارشان هم عادی نیست و شاید خنده‌دار هم باشد ولی امام حسین علیه السلام را خیلی دوست دارند. یک روز بابا و دو تا بچه‌هایش آمدند دم خانه ما و گفتند می‌آیی خانه ما روضه بخوانی؟ گفتم نه، من وقت ندارم ناراحت رفتند. مادرم داشت می‌آمد. گفت فلانی چه گفت؟ گفتم روضه داشتند ولی نرفتم. گفت برو تا سر کوچه نرسیده‌اند جلویشان را بگیر، باید بروی، من حلالت نمی‌کنم. دویدم گفتم آقا من اشتباه کردم. چه روضه‌ای هم شد. آدم گاهی این جوری می‌خرند.

*در روایات داریم که امام صادق علیه السلام به کسی که در خانه‌شان روضه خواند، زینت آلات و جواهرات قیمتی را گرفتند و به ایشان دادند و گفتند: آخرتت هم با من. اگر به این دید نگاه کنیم، یک منبع درآمد خیر است که حلال‌ترین پول دنیاست. به خاطر همین آن چیزی که می‌دهند مهم است. این چیزی که شما می‌گیرید فرق می‌کند.

*ما استخدام شده‌ایم، ثانیا مدح سید الشهدا علیه السلام و اهل بیت از آن دست کارهایی است که روز قیامت همه آدم را به آن کار می‌شناسند. اینجا بحث مالی مطرح نیست، بحث حالی است. ما برای خودمان کار می‌کنیم نه برای امام حسین علیه السلام . ما کجا و ایشان کجا؟ کسی که یک کبریت می‌زند و اجاق را روشن می‌کند، کی از او تشکر می‌کند؟ خود حضرت زهرا سلام الله علیها. هر چی بدهی هزار برابرش را گرفته‌ای. بیشتر. چون ماها به اندازه ظرفیت و شخصیت خودمان کار می‌کنیم، حضرت زهرا سلام الله علیها به اندازه ظرفیت و شخصیت خودش اجر می‌دهد


[ پنج شنبه 91/9/23 ] [ 5:50 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
یک سایت خارجی که سرویس دهنده رایگان ارسال پیامک رایگان است و خوشبختانه از کشور ایران نیز پشتیبانی می کند را به شما معرفی می کند

از طریق این سایت می توانید به تمامی اپراتورهای تلفن همراه مانند همراه اول و ایرانسل SMS رایگان ارسال کنید. تنها محدودیتی که این سایت دارد این است که هر 3 دقیقه یک بار می توانید اس ام اس مجانی ارسال کنید.
 
 
برای دسترسی به این سایت اینجا کلیک کنید

[ یکشنبه 91/9/12 ] [ 8:22 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
[ چهارشنبه 91/9/8 ] [ 1:18 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

مرسدس بنز طرحی جذاب از نسل آینده بنز کلاس G برای سال 2025 را آماده کرده است. که در واقع دو نسل بعدی این خودروی دیرپا تلقی می شود زیرا نسل آتی بین سالهای 2015 تا 2025 روانه بازار خواهد شد. معلوم است که وقتی برای 13 سال آینده برنامه ریزی می شود، اولین هدف، پیشرانه سازگار با محیط زیست باشد.

از همین روست که مرسدس بنز نام انر-جی فورس (Ener-G-Force) را برای این خودرو انتخاب کرده که بیانگر یک کلاس G با انرژی متفاوت است. جی-فورس خودروییست که از آب بعنوان سوخت استفاده می کند. مخازن نصب شده در سقف خودرو برای تامین هیدروژن لازم برای پیلهای سوختی تا مسافت 800 کیلومتر کافیست. هر کدام از چرخهای غول پیکر این ماشین هم مستقلا توسط یک موتور مجزا به حرکت در می آیند.

شاید نسخه نهایی تا زمان تولید، تفاوت فاحشی با نمونه کانسپت داشته باشد. مطمئن باشید که بسیاری از زوائد طراحی در نمونه نهایی حذف خواهند شد. طرح فعلی بر اساس چراغها و جلوپنجره نسل آتی خودروهای بنز شکل گرفته اما ممکن است نسل بعدتر این خودروها و به تبع آن نسل آینده کلاس G هم دچار تغییراتی بنیادین شوند.
این خودرو در سالن طراحی نمایشگاه خودروی لس آنجلس به نمایش گذاشته خواهد شد.

 


 
[ دوشنبه 91/9/6 ] [ 8:1 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
ثروتی:

تبعات توهین استاندار خراسان شمالی به مردم برعهده رئیس‌جمهور است

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه، سملقان و گرمه با اشاره به توهین محمود احمدی بیغش استاندار خراسان شمالی به مردم این استان، تأکید کرد: در صورت عدم عذرخواهی استاندار از مردم و بروز هر اتفاقی برعهده رئیس‌جمهور، وزیرکشور است.

موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به اهانتی که از سوی استاندار استان خراسان شمالی به مردم شهید‌پرور این منطقه صورت گرفته است، تأکید کرد: در صورت عدم عذرخواهی استاندار از مردم، عواقب راهپیمایی و تجمع آنها بر عهده رئیس جمهو، وزیر کشور و استاندار است.

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه، سملقان وگرمه در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: استاندار در جلسه شورای اداری استان مطالبی را بیان کرده که در بخشی از آن متأسفانه از کلمات نامناسبی استفاده کرده است.

وی با اشاره به این‌که مردم خراسان شمالی نسبت به صحبت‌های اخیر استاندار واکنش نشان داده و شب‌نامه علیه استاندار تهیه کرده‌اند، تصریح کرد: در تماس تلفنی که با استاندار داشتم خواستم تا از مردم عذرخواهی کند اما متقابلا گفتند که این صحبت‌ها را مطرح نکرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که حتی فایل صوتی صحبت‌های استاندار در میان مردم خراسان شمالی بلوتوث شده است، گفت: در این زمینه به رئیس جمهور و وزیر کشور تذکر داده‌ایم که از مردم خراسان شمالی باید عذرخواهی شود.

وی با بیان این‌که اگر از مردم خراسان شمالی عذرخواهی نشود آنها راهپیمایی خواهند کرد، افزود: با عذرخواهی از مردم شاید تا حدودی ناراحتی آنها فروکش کند.   

ثروتی با هشدار به مسئولان اجرایی کشور مبنی بر این‌که تجمع مردم خراسان شمالی در این شرایط به صلاح نیست، گفت: مردم در شب‌نامه‌ و طومارهایی در این زمینه تهیه‌ کرده‌ اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کرده‌اند.  

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه، سملقان وگرمه گفت: لازم است سریعتر رئیس جمهور،استاندار و وزیر کشور از مردم خراسان شمالی عذرخواهی کنند تا این مسئله به بحران تبدیل نشود.

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه، سملقان و گرمه در مجلس با اشاره به این‌که استاندار خراسان شمالی از این منطقه انتخاب نشده است، یادآور شد: مطالبی که استاندار در شورای اداری مطرح کرده مورد اعتراض مردم واقع شده است لذا باید از مردم منطقه دلجویی شود.

ثروتی با بیان این‌که مردم استان خراسان شمالی قصد تجمع و اعتراض به این صحبت‌ها را دارند، گفت: باید هرچه سریعتر به این ماجرا پایان داده شود در غیر این صورت عواقب این حادثه به عهده استاندار،وزیر کشور و رئیس جمهور خواهد بود./

پایان پیام


[ یکشنبه 91/9/5 ] [ 8:58 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 75
کل بازدیدها: 3107874
Flag Counter