ابزار وبلاگ

حجاب شهرستان بجنورد - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

 

http://www.hijabnews.net/images/docs/000011/n00011718-b.jpg
 
بحث حجاب و رعایت پوشش الهی، مورد هجمه ی زیادی واقع شده است. از آن جایی که معمولاً همه ی شبهه های مسئله ی حجاب، هماهنگی مفهومی وخاستگاه مشترکی دارند، لذا عیار بازشناسی معارف حق از باطل ضرورت دارد. در این بخش به طرح کلی این شبهات و تردیدها پرداخته، با نگاهی به آموزه های دینی، سعی می کنیم پاسخ های مناسبی ارائه دهیم. یادمان باشد :
امروزه بیشتر انگیزه های مخالف حجاب، از عدم تسلط بر مفاهیم دینی است نه از عدم پذیرش!
اشکال:
تأکید بر مسئله‌ی حجاب در جامعه، حساسیت‌ها را نسبت به مسائل جنسی افزایش می‌دهد.
پاسخ
یکم: حجاب برای حفظ تعادل در مسائل جنسی است و نه افزایش.
دوم: پوشش و حجاب به دلیل این که نقش اساسی در متعادل کردن غریزه ی خودنمایی و تبرّج زن دارد، عامل مهمی برای جلوگیری از بخش بزرگی از پریشانی ها و دغدغه های فکری زن به شمار می آید؛ زیرا آزادی زن در خودآرایی و به نمایش گذاشتن جلوه های زنانه در بین جامعه، باعث افراط در تجمّل و توجّه به زیبایی های ظاهری می-شود که این توجه افراطی، می تواند بروز اختلال های روانی را در زن در پی داشته باشد.1
سوم: با نگاهی به اجتماع و روی دادهای آن، متوجه می شوید زنانی که پوشش نامناسب دارند، بیشتر مورد آزار و اذیت واقع می شوند. به واقع، بدپوششی آن ها چراغ سبز و علامتی ست برای آن ها که به دنبال هوس رانی هستند. طبق آمار، 98 درصد زنانی که مورد آزار خیابانی قرار می گیرند، بدحجاب هستند.2
چهارم: جوامع غربی که بر اساس نظریات دانشمندان خود، آزادی جنسی را پی گرفتند و برداشتن غیرت، حیا و عفاف را راه حل مشکلات تشخیص دادند، امروزه گرفتار انواع و اقسام معضلات و ناهنجاری های گوناگون اجتماعی مانند خودفروشی، فرزندان نامشروع، بیماری های واگیردار جنسی، بالا رفتن سطح استانداردهای جنسی و... شده اند.
به واقع، برداشتن قیود و هنجارهای دینی و اخلاقی میان زن و مرد است که جامعه را میدان عرضه و تقاضای افراطی و شدید جنسی می کند، نه رعایت پوشش اسلامی (که موجب تفکیک فضای جامعه و خانواده می گردد). پوشش اسلامی کمک می کند که روابط محبت-آمیز و جنسی در کانون عاطفی خانواده و کار و تلاش شایسته در اجتماع پویا و بانشاط صورت بگیرد.
بنابراین می شود گفت که حجاب، خطّ قرمز خانه و جامعه است.
پنجم: در طبیعت انسانى، از نظر خواسته ‏هاى روحى، محدودیت در کار نیست. انسان روحاً طالب بى ‏نهایت آفریده شده است. وقتى هم که خواسته ‏هاى روحى در مسیر مادیات قرار گرفت، به هیچ حدى متوقف نمى‏ شود. رسیدن به هر مرحله ‏اى میل و طلب مرحله ی دیگر را در او به وجود مى ‏آورد. اشتباه کرده ‏اند کسانى که طغیان نفس امّاره و احساسات شهوانى را تنها معلول محرومیت ها و عقده‏ هاى ناشى از محرومیت ها دانسته‏ اند. همان‏طور که محرومیت ها سبب طغیان و شعله ‏ور شدن شهوات مى ‏گردد، پیروى و اطاعت و تسلیم مطلق نیز سبب طغیان و شعله ‏ور شدن آتش شهوات مى‏ گردد. امثال فروید، آن طرف سکه را خوانده ‏اند و از این طرف سکه غافل مانده‏ اند.
ششم: ناصحان و عارفان ما کاملًا بدین نکته پى برده بودند. در ادبیات فارسى و عربى زیاد بدین نکته اشاره شده است. سعدى مى ‏گوید:
فرشته خوى شود آدمى ز کم خوردن
وگر خورد چو بهائم، بیفتد او چو جماد
مراد هر که برآرى مطیع امر تو گشت
خلاف نفس که فرمان دهد چو یافت مراد
«بوصیرى مصرى» در قصیده ی معروف «بُرده» که از شاه کارهاى ادبیات اسلامى است و در مدح رسول اکرم(ص) است و ضمناً پند و اندرزهایى هم دارد، مى‏ گوید:
النَّفْسُ کَالطَّفْلِ انْ تُهمِلْهُ شَبَّ عَلى‏ حُبِّ الرِّضاعِ وَ انْ تَفْطِمْهُ یَنْفَطِمُ‏یعنى نفس همچون طفلى است که به شیر خوردن علاقه‏ مند است؛ اگر او را به حال خود بگذارى با همین میل باقى مى ‏ماند و روزبه روز ریشه دارتر مى ‏شود و اگر او را از شیر بگیرى به ترک شیرخوردن خو مى گیرد.3
هفتم: آن چه مورد تأکید اسلام است، ارضای غریزه جنسی در حد نیاز طبیعی و از راه دستور زیبای ازدواج و جلوگیری از تحریک بی مورد و بی ضابطه ی آن است که رعایت پوشش اسلامی نقش بسزایی در این زمینه دارد.
هشتم: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌فرمایند: «یکی از مشکلات زنان در دنیای غرب به خصوص در کشور ایالات متحده‌ی آمریکا، همین است که مردان با تکیه به‌زورمندی خودشان، به عفّتِ زن، تعدی و تجاوز می‌کنند. آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی خود آمریکا را من دیدم که یکی مربوط به دادگستری آمریکا و یکی هم مربوط به یک مقام دیگری بود. آمارها واقعاً وحشت انگیز است. در هر شش ثانیه، یک تجاوز به عنف در کشور آمریکا صورت می‌گیرد! ببینید چه قدر مسئله‌ی عفت مهم است و وقتی بی‌اعتنایی کردند، قضیه به کجا می‌رسد.»4
نهم: بی تردید تأکید بر مسئله ی حجاب و رعایت پوشش اسلامی، نه تنها حساسیت‌ها را نسبت به مسائل جنسی افزایش نمی‌دهد، بلکه کمک و راه نمایی می کند که نیازهای جنسی و عاطفی در محیط خانواده - که زن و شوهر، عهده دار آن هستند - تأمین شود.
به واقع حجاب، جامعه را آماده ی فعالیت و نقش آفرینی های سالم و اجتماعی زن و مرد می کند.
پی نوشت :
1. عباس رجبی، حجاب و نقش آن در سلامت روان، ص120 و 121.
2. هفته نامه ی پرتو سخن، 4 خردادماه 1390، ش578، ص9.
3. مرتضی مطهری، مجموعه آثار، ج19، ص459 و 460.
4. مقام معظم رهبری، سخن رانی در همایش بزرگ خواهران در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر در تاریخ 30 مهرماه 1376
 

[ سه شنبه 91/11/3 ] [ 1:26 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

عصر خبر: مهین السلطنه یکی از همسران مظفرالدین شاه بود. این عکس در سال 1296 شمسی گرفته شده است.

عکس: بانوی اول ایران در 95 سال پیش

وطن دانلود


[ چهارشنبه 91/10/27 ] [ 8:26 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

 

نظر آیت الله سیستانی درباره اجبار حجاب


سؤال: آیا مرد اجازه دارد که حجاب را به همسر و فرزندان خود تحمیل کند؟
پاسخ آیت الله سیستانی: مرد نمى تواند همسر خود را مجبور کند به رعایت کردن حجاب ولى مى تواند او را از بیرون رفتن منع کند حتى با حجاب. پس مى تواند شرط کند که اگر حجاب کامل پوشید حق دارد خارج شود. اما در مورد فرزندان بالغ نمى تواند آنها را مجبور کند و تنها از راه تبلیغ صحیح و ارشاد و امر به معروف باید آنها را وادار نماید.

چند فتوای شرعی از آیت الله صافی گلپایگانی


س. آیا اذن پدر در ازدواج موقت با دختران اهل کتاب شرط است؟
پاسخ چنانچه خود آنها در دین خود اذن پدر را شرط نمى‌دانند، رعایت آن لازم نیست.والله العالم

س. آیا اذن پدر دختر در ازدواج موقت دختر باکره لازم است؟ اگر دختر رشیده باشد چطور؟
ج. به نظر اینجانب بنابر احتیاط واجب، اذن پدر یا جد پدری در ازدواج دختر باکره لازم است و چون مسأله بنابراحتیاط است، رجوع به مجتهد دیگری که اذن را لازم نمی‌داند، با رعایت الاعلم فالاعلم جایز است.‌والله العالم

س. چنانچه عقد موقتی بدون اجازه پدر یا جد پدری صورت بگیرد، وظیفه چیست؟
ج. احتیاط این است که یا ولیّ اذن بدهد و یا این‌که زوج، مدت را ببخشد. بلی، چون مسأله بنابراحتیاط است، رجوع به مجتهد دیگری که اذن را لازم نمی‌داند، با رعایت الاعلم فالاعلم جایز است.‌والله العالم

س. اگر بین جدّ پدری و پدر در ازدواج دختر صغیره یا باکره رشیده اختلاف شد، قول کدام یک مقدم است؟
ج. هر یک از جد پدری یا پدر که سبقت بر تزویج صغیره بنمایند، محلّی برای دیگری باقی نمی‌ماند، چون هر یک به طور استقلال ولایت دارند و ظاهراً نسبت به اذن در تزویج بالغه رشیده هم حکم که بنابر احتیاط است همین است. والله العالم

بهار


[ سه شنبه 91/10/26 ] [ 8:1 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
تصاویری از اولین روزهای کشف حجاب در ایران

نخستین نشانه‌ها از کشف حجاب در ایران، به برخی محافل درباری یا روشنفکری در دوره ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد که بیشتر به دلیل تاثیرپذیری فراوان این شاه قاجار در سفرهای خود به «فرنگ» بود. اما اولین شنیده‌ها درباره «کشف حجاب» به زمان رضا شاه برمی‌گردد که همزمان با اصلاحات دموکراتیک افغانستان، شاه و ملکه افغانستان به ایران آمدند و در آن سفر، ملکه افغانستان بی‌حجاب بود.

پس از سفر پهلوی پدر به ترکیه در 1313، وی تحت تأثیر اقدامات تجددخواهانه آتاتورک قرار گرفت. یک سال بعد رضا شاه با گفتن این جمله که «چادر و چاقچور دشمن ترقی و پیشرفت مردم است»، از رئیس‌الوزرا خواست قانون کشف حجاب را تدوین کند.
این قانون برای تصویب، به دربار فرستاده شد و رضا شاه در 17دی 1314طی جشن فارغ‌التحصیلی دختران در دانشسرای مقدماتی، به کشف حجاب رسمیت داد.
اینچنین بود که برخلاف ترکیه که حجاب در آن اختیاری بود و تبلیغات مهمترین نقش را برای برداشتن حجاب زنان ایفا می‌کرد، کشف حجاب در ایران اجباری شد و این «زور» بود که حرف اول را می‌زد.

کشف حجاب

کشف حجاب

کشف حجاب

کشف حجاب


[ دوشنبه 91/10/25 ] [ 8:18 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

پایگاه پیشینه به مناسبت فرارسیدن هفدهم دی ماه سالروز کشف حجاب در ایران دوره رضا شاه تصاویری از حضور لطیفه خانم همسر مصطفی کمال آتاتورک را در ملأ عام منتشر می سازد.

به گزارش پیشینه (پایگاه عبرت پژوهی تاریخی) با وجود اینکه مصطفی کمال آتاتورک را مروج کشف حجاب در منطقه تلقی می کنند وی به خلاف رضا شاه که گفته می شود طرح کشف حجاب و دیگر پروژه های مدرنیستی را از وی وام گرفته است، همسرش را با حجاب کامل در ملأ عام حاضر می کرد.

راهی که آتاتورک به اشتباه آغاز کرده بود تا نژاد ترک را با عجله از نردبان تجدد بالا بکشد، رضا شاه نیز در پیش  گرفت، اما با بررسی آنچه در ایران و ترکیه تجدد زده روی داد، می توان گفت آتاتورک الگوی ناقص و ناجوری از تجدد اروپایی را اجرا کرد، اما بدتر از آن الگوبرداری ناقص تر رضا شاه از شیوه آتاتورکی تجدد گرایی بود که بر ناسازگاری وبی تناسبی آن با وضعیت اجتماعی ایران می افزود. نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که آتاتورک حجاب را در ترکیه قدغن کرد اما با این حال بر خلاف رضا شاه به تعقیب وحشیانه زنان با حجاب دست نزد. در ترکیه قانون بی حجابی بیشتر در آنکارا و استانبول که بخشی از ساکنانش غیر مسلمان و اروپایی بودند، اجرا شد.اما رضاخان این سیاست ناشیانه را در قم ومشهد نیز به زور اجرا کردکه با عکس العمل های شدید مردم وعلما روبرو شد. (علی بیگدلی، تجدد به رسم آتاتورکی ورضاخانی، ماهنامه زمانه، سال هفتم، شماره 75-76، آذر –دی 1387، ص 23)

با توجه به تصاویر زیر به نظر می رسد نگاه کمال مصطفی آتاتورک به مسئله زنان با رضا خان که گفته می شود وامدار کشف حجاب در ترکیه بود بسیار متفاوت است.

در این تصاویر آتاتورک متعمدا همسر خود را در تمام مراسم رسمی با حجاب کامل به همراه می آورد و تصاویری وجود دارد که در آن ها آتاتورک ایستاده و لطیفه خانم نشسته است، این در حالی است که به نظر نمی رسد بتوان چنین تصاویری را از رضا خان یافت.

با توجه به این تصاویر به نظر می رسد آتاتورک در کنار قضیه کشف حجاب به مسائل حقوق زنان نیز توجه داشت، هرچند کشف حجاب نیز دست کم در دوره نخست استقرار ترکیه جدید اجباری و همراه با خشونت اعمال نشد.

تصاویر آتاتورک در کنار همسرش بیشتر می توانند چیزی مانند احترام وی به حقوق زنان را نشان دهند، این در حالی است که رضا خان به هیچ وجه به این وجه توجهی نداشت و به نظر می رسد مبتنی بر گونه ای حس حقارت به طوری خشونت بار قصد پیاده کردن طرح کشف حجاب را داشت.

اشرف پهلوی در خاطرات خود به خوبی چهره خانوادگی پدر را نشان می‎دهد. رضاشاه در امور خانوادگی اجازه نمی‎داد در مورد خانواده اش سخن گویند و خود نیز در این باب سخن نمی‎گفت، او حتی یک بار از پوشیدن لباس آستین کوتاه توسط دخترش بر سر نهار امتناع می‎کند. این امر در مورد ازدواج دو دخترش آشکارتر می‎شود. وقتی رضاشاه شوهرانی تحمیلی برای دخترانش در نظر می‎گیرد بیگمان اولیات حقوق زنان را درباره دخترانش نادیده می‎گیرد. از همین روست که می‎توان گفت اقدامات رضاشاه، نه از دغدغه او نسبت به حقوق مردم و یا بهبودی وضع مردم از اعتقاد او به مفاهیم و ارزش‎های تمدن غرب، بلکه از یک حالت روان‎شناختی در نزد او و بیشتر روشنفکران آن عصر برآمده اند، یا دست کم قرائت‎های رایج آن دوره از مدرنیزم یعنی فاشیسم و نازیسم تأثیر بسیاری بر نظرگاه وی داشته‎اند.

یکی دیگر از وجوه جالب قضیه لطیفه خانم این است که دولت لائیک ترکیه در سال های بعد سعی نمود تا محجبه بودن لطیفه خانم در ملأ عام را نادیده بگیرد و بیشتر برخی تصاویر بی حجاب او که به نظر می رسد در خانه و یا در جمع های خصوصی گرفته شده است را به عنوان تصاویری از لطیفه خانم منتشر سازد. گاهی نیز تلاش کرده اند تا برخی تصاویر لطیفه خانم را که با حجاب کامل در کنار آتاتورک ایستاده حذف کنند. همچنین گاهی برخی زنان بی حجاب حاضر در کنار آتاتورک را به جای لطیفه خانم جا زدند از جمله دختر خوانده وی، عفت اینان، که به نظر می رسد به جای همسرش که محجبه بود گاهی از وی به عنوان یک چهره تبلیغاتی بی حجاب بهره می برد.

تصاویر لطیفه خانم به همراه آتاتورک در مراسم رسمی، گاهی به نظر می رسد لطیفه خانم حتی جلوتر از آتاتورک و در متن تصاویر و اتقاقات قرار دارد، این امر را می توان به خوبی با رضا شاه مقایسه کرد:



































تصاویر لطیفه خانم با آتاتورک که در آنها آتاتورک ایستاده و لطیفه خانم نشسته است؛ جز یک عکس. به نظر نمی رسد رضا شاه نیز چنین تصاویری با همسرش داشته باشد:








در تصویر زیر نشان داده شده است که برخی مطبوعات لائیک ترکیه در سال های اخیر  چگونه تصویر آتاتورک در دیدار از نیروی دریایی ترکیه را به دلیل محجبه بودن لطیفه خانم دستکاری کرده اند:

تابناک


[ سه شنبه 91/10/19 ] [ 8:54 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

برترین ها: گوشزد کردن مسائل شرعی و ارشاد کردن مردم با نکات دینی از وظایف پلیس شرع در اندونزی است. اندونزی بزرگترین کشور مسلمان دنیا است.

تصاویر: پلیس شرع در اندونزی

تصاویر: پلیس شرع در اندونزی

تصاویر: پلیس شرع در اندونزی

تصاویر: پلیس شرع در اندونزی

تصاویر: پلیس شرع در اندونزی

تصاویر: پلیس شرع در اندونزی

تصاویر: پلیس شرع در اندونزی

وطن دانلود


[ سه شنبه 91/10/12 ] [ 1:13 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

رئیس بیمارستان فوق تخصصی بقیه الله الزامی شدن چادربرای پرستاران، دراین بیمارستان را تکذیب کرد.

دکترمحمدصادق مهدوی در گفت‌وگو با ایلنا درپاسخ به برخی شنیده‌ها مبنی براینکه چادر برای پرستاران بیمارستان بقیه الله الزامی شده است، گفت: این موضوع صحت ندارد واصلا چادرسرکردن پرستاران درحین کارکردن ممنوع است.

وی بااشاره به اینکه هیچ تغییر جدیدی دراین زمینه در بیمارستان بقیه الله رخ نداده است، افزود: در بیمارستان بقیه الله چادر تنها برای کارکنان اداری اجباری است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی بقیه الله خاطرنشان کرد: پرستاران وقتی وارد بخش می‌شوند باید چادر را از سر شان درآورند و کارشان را بدون چادر انجام دهند.

مهدوی با اشاره به اینکه فرم پرستاری بیمارستان بقیه الله‌‌ همان فرم مصوب وزارت بهداشت است که در تمام بیمارستان‌های دیگر رعایت می‌شود، گفت: به هر حال پرستارهایی که در سپاه و بیمارستان‌های نظامی هستند به طور طبیعی حجابشان نسبت به سایر پرستاران محکمتر است اما به طور کلی قانون در مورد فرم پرستاری همه جا یکی است.

پرستار


[ دوشنبه 91/10/11 ] [ 11:49 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

2charkhe 2 237x300 دختران بی حجاب دوچرخه سوار در تهران !!! + عکس

دختران بی حجاب دوچرخه سوار در تهران !!! + عکس

آسیبهای اخلاقی و تربیتی دوچرخه سواری دختران از زبان اهل بیت علیهم السلام:
امام صادق(علیه السلام) از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) نقل می کنند: که حضرت از سوار شدن زنان بر زین نهی کرده اند. (1)
نیز می فرمایند: زین مرکب نفرین شده ای برای زنان است. (2)
این دو روایت، بانوان را از نشستن بر زین و سوارکاری نهی می کند و شدت نهی در روایات دوم به حدی است که مرتکب این عمل موردنفرین امام صادق (علیه السلام) قرار گرفته است. امام صادق (علیه السلام) در ضمن روایت دیگری که علائم آخر الزمان را بیان می کنند، چنین فرمودند: « ( در آن زمان) زنان بر زین ها سوار می شوند» . (3)
امیرمؤمنان علی (علیه السلام) در حدیثی با اشاره به این نهی، می فرمایند: « زنان خود را، بر زینها سوار نکنید، که این کار باعث تحریک و تهییج شدن آنان به سمت فساد و گناه می شود. » (4)

 

بنابراین در روایات رسیده از ائمه معصومین (علیهم السلام) از سوارکاری زنان به این دلیل که باعث تحریک هیجان و مسائل غریزی و جنسی آنان و کشیده شدن به سمت فساد و گناه می شود، به شدت نهی و ما را به این واقعیت رهنمون می کنند، که اگر هیجان و غریزه زن تحریک شود، می تواند به مراتب بیشتر از هوسرانی و لذت جویی مردان آسیب زا و ویرانگر باشد.

حال اگر پرسیده شود که ارتباط این روایات با مسئله دوچرخه سواری بانوان چیست؟ در پاسخ باید گفت، با توجه به تعابیری که در روایات آمده یعنی زین و نشستن بر زین، ودر نظر گرفتن این نکته که در اینجا سوارکاری و نشستن بر اسب و امثال آن خصوصیتی ندارد،بلکه نهی متوجه نشستن بر هر زینی است؛ چه زین اسب و چه زین حیوانات دیگر باشد و یا اینکه زین دوچرخه،موتور سیکلت و وسایل نقلیه مانند آن باشد.

به ویژه اینکه وقتی به این مسأله توجه کنیم، در می یابیم که معمولا زین حیوانات بزرگ تر و پهن تر بوده است و زین دوچرخه کوچک تر و باریک تر و میزان تحریک کنندگی در آن بیشتر است.

اگر مروری تاریخی هم به این قضیه داشته باشیم، متوجه می شویم که سیره و روش مسلمانان در صدر اسلام و تا مدت ها پس از آن چنین بوده است ک هدر مسافرت ها و جابجایی ها، خانم ها بر کجاوه سوار می شدند و بر زین حیوانات سوار نمی شدند.

بنابراین اسلام و آموزه های ارزشمند آن، عفت و حیا را بر زن می پسندد و یکی از اموری که آمادگی برای بی عفتی و بی حیایی زن می شود، دوچرخه سواری دختران است. با توجه به ساختار و فیزیک خانم ها، وقتی دختران بر زین دوچرخه سوار می شوند، زمینه ی بروز مشکلات غریزی و جنسی مانند لذت بردن از کشیدن بدن بر زین و در پی آن تمایل به خودارضایی در سنین بعدی پدید می آید؛ که پدیده ای نامطلوب و گناهی بزرگ می باشد. شاید یکی از مصادیق فساد و فجوری که در روایت امام علی (علیه السلام) به آن اشاره شد، همین باشد.

علاوه بر پیامدهای فردی دوچرخه سواری دختران؛ نباید از پیامدهای زیانبار آن در عرصه اجتماع و تهدید امنیت اخلاقی و عفت عمومی جامعه هم غافل ماند. این رفتار بخصوص از سوی دختران نوجوان و جوان در پارک ها و کوچه و خیابان ها با توجه به حالت نشستن بر روی دوچرخه و نوع پوششان، غالبا موجب تحریک نوجوانان و جوانانی می شود، که در آستانه یا اوج بیداری غریزی و تحریک پذیری قرار دارند و نتیجه آن گاهی آزارهای کلامی و سوء استفاده های جسمی است که متوجه دختران بویژه دختر بچه ها می شود.

بر اساس آموزه های اسلامی در برنامه ریزی های تربیتی، آموزشی، اوقات فراغت، سرگرمی، تفریح و ورزش دختران و فرزندانمان ، شایسته است متناسب با فرهنگ دینی خودمان عمل بکنیم و از الگو پذیری و آموزه های اشتباه و آسیب زای، بر اساس فرهنگ تحمیلی بیگانگان دوری کنیم. (5)

پی نوشت ها:
1: وسایل الشیعه ج20 ص 178 ، اصول کافی ج5 ص516
2: وسایل الشیعه ج11 ص497
3: مستدرک الوسایل ج14 ص261
4: وسایل الشیعه ج20 ص 178، اصول کافی ج5 ص516
5: محمد حسن براری

2charkhe دختران بی حجاب دوچرخه سوار در تهران !!! + عکس

2charkhe 1 دختران بی حجاب دوچرخه سوار در تهران !!! + عکس

.ps-social-sharing-2011{ -webkit-transition: opacity 0.3s; -moz-transition: opacity 0.3s; filter: alpha(opacity=70); opacity: 0.5; } .ps-social-sharing-2011:hover{ filter: alpha(opacity=100); opacity: 1; }
پرتگاه

 


[ یکشنبه 91/10/10 ] [ 9:35 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
اگرچه مدل و مدلینگ فی نفسه مذموم نیست بلکه گاهی می‌تواند مورد تحسین و ترویج نیز باشد اما اصولاً این چنین موضوعاتی اغلب مورد انحراف و سوءاستفاده برخی سودجویان و افراد مغرض قرار می‌گیرد که اهدافی همچون قبح شکنی، عادی سازی روابط محرم و نامحرم، تضعیف و تمسخر دین، ترویج بی‌بندو باری‌های اخلاقی و … را دنبال می‌کنند که اکثراً با منفعت طلبی و کسب درآمدهای نجومی نیز همراه است.

به گزارش مرآت

برگزاری شوی لباس و ترویج مدل‌های غربی یکی از اهداف اینگونه افراد است که اغلب برای تبلیغ و جذب دختران و پسران جوان از ابزار اینترنت و شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک استفاده می‌کنند که متأسفانه یکی از این نوع صفحات پربازدید (باصطلاح پرلایک) صفحه‌ای با عنوان «شیراز مدلینگ» است که مدیران آن تاکنون توانسته‌اند برنامه‌های متعددی در هتل‌ها و حتی سالن‌ دولتی شیراز برگزار کنند!

 

در صفحه «شیراز مدلینگ» چه خبر است؟

مدیران این صفحه با تبلیغاتی که می‌کنند و با اعلام شماره تلفن به دنبال جذب «مانکن» هستند و از دختران و پسران جوان می‌خواهند که عکس‌هایی از زیباترین مدل لباس و آرایش صورت خود را ارسال کنند و سپس با انتشار عمومی آن، از سایر مخاطبان می‌خواهند که در مورد عکس‌ها نظر و امتیاز دهند و سرانجام با نظر هئیت داوران(!) و مخاطبان، زیباترین مانکن برگزیده و برای مراسم «شوی لباس» انتخاب می‌شود.

مدیران این صفحه هر از چندگاهی با اعلام قبلی زمان و مکان برگزاری شوی لباس را به مخاطبان خود اعلام می‌کنند و اغلب برای اینکه قرارشان به اصطلاح «لو» نرود، شیوه‌های خاصی را برمی‌گزینند و سعی می‌کنند صرفاً به مخاطبان فعال خود اطلاع دهند.

جالب است بدانید دست‌اندرکاران صفحه شیراز مدلینگ تاکنون توانسته‌اند آزادانه چندین برنامه شوی لباس را در سطح شیراز برگزار کنند و از آن جالب‌تر آنکه مراسم تقدیر و تجلیل از مانکن برگزیده را در یک سالن دولتی برگزار کرده‌اند!

 

حضور دختران و پسران در اولین مراسم شوی لباس

اولین مراسم شوی لباس این گروه در تاریخ 22 اسفند 90 برگزار شد که در آن دختران و پسران زیادی شرکت داشتند:

 

برگزاری شوی لباس در هتل چمران شیراز

پس از آن این گروه توانست دومین مراسم شوی لباس خود را چهار ماه بعد، یعنی 28 تیرماه 91 در هتل چمران شیراز برگزار کند که خبر این مراسم پیش از این رسانه‌ای شده بود:

 

تقدیر رسمی از مانکن‌ها در سالن آموزش و پرورش!

از نکات قابل تأمل این گروه اینکه، آنان توانسته‌اند مراسم تقدیر از مانکن‌های برگزیده‌ی خود را به طور رسمی و علنی در مجموعه فرهنگی هنری فرهنگیان شیراز که متعلق به سازمان آموزش و پرورش استان فارس است برگزار کنند:

اینکه مدیران این مجموعه به چه بهانه‌ای و با چه درخواستی سالن خود را در اختیار این گروه گذاشته‌اند سؤالی است که مسئولان آموزش و پرورش استان و شیراز باید پاسخگو باشند!

 

21 بهمن در شوی لباس منتظر چهره‌های جذاب باشید!

از برنامه‌های آتی مدیران شیراز مدلینگ، برگزاری شوی لباس جدیدی در 21 بهمن ماه است که از چندی پیش تبلیغات آن توسط این گروه انجام و گویا مانکن‌های آن نیز انتخاب شده است.

در این صفحه آمده است: «21 بهمن ماه منتظر چهره‌های جدید و فوق العاده باشید.»!

مسلماً برگزاری شوی لباس مختلط و ترویج مدل‌های غربی موضوعی است که آسیب‌های اجتماعی زیادی را در پی خواهد داشت و بنیان‌های اسلامی خانواده و جامعه را سست و ویران خواهد کرد که وظیفه‌ی مسئولان امنیتی و انتظامی را از یک سو و نهادهای فرهنگی و اجتماعی را از سوی دیگر طلب می‌کند.

منبع:بی باک/ مرات


[ شنبه 91/10/9 ] [ 9:19 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]

پانزده توصیه حاج محمد اسماعیل دولابی (رحمة الله علیه) در خصوص زندگی مومنانه

 

Click for larger version

 

وقتی با عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود
حتّی به دروغ از خدا تعریف کن......
تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی و…خدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحما نی و… . کار محبت همین است.
 

1.هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.


2. زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذ کر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.

3. اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.


4. گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست.
غصه ها مال گذشته و آینده است. حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟
تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه.

5. موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظر کوچک می کند و آخرت را بزرگ. حضرت امیر علیه السلام فرمود:یک ساعت دنیا را به همه ی آخرت نمی دهم. آمادگی باید داشت،
نه عجله برای مردن.


6.اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیاقابل مشاهده است؛ مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می گذارد.


7. تربت، دفع بلا می‌کند و همه ی تب ها و طوفان ها و زلزله ها با یک سر سوزن از آن آرام می شود. مؤمن سرانجام تربت می‌شود.
اگر یک مؤمن در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن شهر دور می‌کند.


8. هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه مؤمنین و مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند آمد، استغفار کنید. غصه‌دار که می‌شوید، گویا بدنتان چین می‌خورد و استغفار که می‌کنید، این چین ها باز می شود.


9. تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی و…خدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحما نی و… . کار محبت همین است.


10. با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد می کند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت منجر می شود.


11. خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است؛ ولی ما روزی سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا یک وعده ی بعد زنده باشیم.


12. لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گذرد، گله و شکوه نکن و از خدا خوبی بگو. حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راست ی خدا خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب خدایی بود.


13. ازهر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست. نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست. اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربت تعریف کن. بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او. هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای دهه ی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم لا اله الا الله


14. "دل های مؤمنین که به هم وصل می‌شود، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل شده است...شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند."


15. هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن. در "الا"، تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه کنده شود و وجودت پاک شود. آن گاه "الله"را بگو همه ی دلت را تصرف کند


[ چهارشنبه 91/10/6 ] [ 1:53 عصر ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 100
بازدید دیروز: 75
کل بازدیدها: 3107951
Flag Counter