ابزار وبلاگ

ماجرای اخراح استاد دانشگاه تهران به دلیل صدای زنانه! +عکس - شهرستان بجنورد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://mehrangoli64.ParsiBlog.com
 
لینک های مفید
Online User

پارسینه :استاد قاسم اکسیری فرد دارنده رتبه اول المپیاد فیزیک در سال 74 و استاد نخبه فیزیک دانشگاه خواجه نصیر که به علت داشتن تن صدای زنانه از دانشگاه اخراج شد سوژه خبری بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی گردیده است.به نحویکه خبر عدم تمدید قرارداد این استاد دانشگاه، سوژه برخی از رسانه های خارجی وحتی روزنامه گاردین شده است.

ماجرای اخراح استاد دانشگاه تهران به دلیل صدای زنانه! +عکس

در این بین خبرنگاران رسانه های فارسی زبان معاند نیز از پوشش این خبر کوتاهی نکردند و به شکلی گسترده به این اتفاق پرداختند.

این استاد نخبه در سال 74 نفر اول المپیاد فیزیک شد و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه شریف راهی ایتالیا شد و به یکی از معتبر‌ترین دانشگاه‌های اروپا در زمینه ریاضی، فیزیک و علوم اعصاب یعنی به موسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفته«SISSA» رفت و با نمره عالی در مقطع دکترا از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

قاسم اکسیری فرد در اعتراض به بی توجهی مسئولین طی ماه گذشته اقدام به تحصن مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه خواجه نصیر کرد و اعلام داشت کلاس درس فیزیک را برای عابرین پیاده در مقابل دانشگاه برگزار می کند.

پس از آن برخی از چهره های سیاسی نیز با بهره گیری از این اتفاق در کنار این استاد دانشگاه حاضر شدند و با انتشار تصاویر یادگاری از این حرکت حمایت کردند.

حالا سوالی که از مدیران وزارت علوم و مسئولین دانشگاه خواجه نصیر مطرح است این که چرا ضمن بی توجهی به صحبت ها و خواسته های این استاد نخبه، فرصتی را ایجاد می کنند تا وجهه علمی و آموزشی تحت الشعاع این ماجرا قرار گیرد

تنها خواسته این استاد دانشگاه بازگشت به محیط کار خود بود که با شرایط به وجود آمده و حضور برخی از چهره ها پیرامون ایشان شکلی سیاسی به خود گرفته و برخی از افراد نیز تحت این عنوان اقدام به بهره برداری های سیاسی خود می باشند که دلیل آن عدم مسئولیت پذیری نهادهای ذیرربط است.

طی دو دهه اخیر موج مهاجرت و فرار مغزها از کشور به ظاهر دغدغه مسئولین کشور بوده است. طرح خبر اخراج این استاد نخبه فیزیک در سطح جامعه علاوه بر دلسردی دانشجویان، تیر خلاصی بر ذهن افراد نخبه ای است که برای ماندن در کشور تردید دارند.

بی شک استیفای حقوق این استاد نخبه زمینه ای برای دلگرم شدن نخبگان و دانش پژوهان کشور دارد.


[ دوشنبه 94/3/4 ] [ 7:7 صبح ] [ مهران گلی ] [ دلگویه های شما () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

<

شهدا شرمنده ایم شهرستان بجنورد

کانون منجی

هئیت حسین جان

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 134
بازدید دیروز: 179
کل بازدیدها: 3113688
Flag Counter